Sökmotorkonsult.se

Sökmotoroptimering i Stockholm

Bredare än någonsin - Valross på Sökmotorkonsult.seNär man som nybörjare hittat Googles Adwords-tool för första gången är det lätt att man blir hänförd av de stora siffrorna på de stora sökorden. Man ser framför sig hur mycket pengar man kan tjäna per dag på något av de riktigt generella sökorden och man börjar direkt arbeta med det. Det är iofs sant att det går att tjäna väldigt mycket på de stora sökorden men det kan vara bra att ha trappsteg på vägen.

Ofta är nämligen vägen till de stora nivåerna av trafik ganska lång. Om man har en nystartad site utan andra sätt att få trafik så kan det vara en för lång väg till den stora trafiken om man siktar direkt på den. Det är mycket lättare om man börjar med en snävare term. Om du siktar på Sökmotoroptimering (som den här bloggen gör) kan det vara mycket smartare att börja med något lättare t ex Sökmotoroptimering Stockholm som rubriken på den här posten istället. Det här var nog en särskilt dum kombination dock för jag tror ingen söker på det alls men om du skulle ta en annan bransch, nog kan det vara vettigt att börja lokalt? Det är nämligen så att eftersom Sökmotoroptimering Stockholm innehåller Sökmotoroptimering så ger det också en fördel i det större resultatet.

Om du till exempel jobbar med en resesite, istället för att sikta på resor eller billiga resor direkt (tuffa sökord) så sikta på billiga resor till Turkiet eller billiga resor till Örebro. Klart mindre konkurrens men ändå en möjlighet att tjäna tillräckligt med pengar för att kunna fortsätta satsa. Mitt förslag är alltså tänk igenom om det går att göra en lokal variant av dina sökord, om det inte funkar titta på andra möjligheter till snävare termer.

Sidan är senast uppdaterad 2015-05-29

5 kommentarer

  1. Intressant läsning, som vanligt.

    Jag tycker att de jag läser här stämmer väldigt bra in på verkligheten, såklart eftersom ni är proffs. Fortsätt hålla den kvalitén ni har på artiklarna. Jag älskar att se ett nytt inlägg från bloggy-feeden.

    MVH Billy

    Kommentar av Billy

  2. Tack ska du ha, det är trevligt att få så positiv feedback. Ska göra mitt bästa för att det alltid ska komma bra poster.

    Kommentar av Magnus

  3. Håller med Billy ovan. Intressant läsning som vanligt. Kan komma att kontakta er då jag behöver lite hjälp med min SEO. Bor dessutom i Stockholm.

    Kommentar av Jonas Lindelöf

  4. Det lättaste sättet för det är att använda något av våra många kontaktformulär på siten eller klicka på Pineberry-loggan uppe i mittenspalten.

    Kommentar av Magnus

  5. Alltid bra artiklar här. :) Trevligt med bra och hög nivå

    Kommentar av Michael Persson

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

DuckDuckGo

Kan DuckDuckGo hota?

Det görs mer än 100 miljoner sökningar om dagen på DuckDuckGo. Innebär detta att Google, Bing och andra sökmotorer ska börja se DuckDuckGo som ett reellt hot?

CPM - cost per mille

Vad är en bra CPM?

Är 72 en bra CPM på Facebook? I denna artikel skriver vi om fyra olika saker som påverkar hur mycket du kommer betala i CPM när du annonserar i sociala medier.

SEM-året 2021

Vår head of SEM Jonathan Olsson summerar Google Ads-året 2021. Allt från ändrade matchtyper till cookie-döden.

SEO-året 2021

SEO-året 2021

2021 börjar lida mot sitt slut och det har blivit dags att sammanfatta året som gått ur ett SEO-perspektiv.

Victor Alenlid, Nicklas Krus och Michael Wahlgren i avsnitt 78 av Sökpodden

#78 Läckor

Då var det dags för årets sista avsnitt av Sökpodden. Denna gång är våra ämnen risker inom SEO, vi pratar läckor på Google Ads och sist men inte minst dyker vi ned i annonsering på Pinterest. Du lyssnar väl?