Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Sökmotoroptimering i Stockholm

Bredare än någonsin - Valross på Sökmotorkonsult.seNär man som nybörjare hittat Googles Adwords-tool för första gången är det lätt att man blir hänförd av de stora siffrorna på de stora sökorden. Man ser framför sig hur mycket pengar man kan tjäna per dag på något av de riktigt generella sökorden och man börjar direkt arbeta med det. Det är iofs sant att det går att tjäna väldigt mycket på de stora sökorden men det kan vara bra att ha trappsteg på vägen.

Ofta är nämligen vägen till de stora nivåerna av trafik ganska lång. Om man har en nystartad site utan andra sätt att få trafik så kan det vara en för lång väg till den stora trafiken om man siktar direkt på den. Det är mycket lättare om man börjar med en snävare term. Om du siktar på Sökmotoroptimering (som den här bloggen gör) kan det vara mycket smartare att börja med något lättare t ex Sökmotoroptimering Stockholm som rubriken på den här posten istället. Det här var nog en särskilt dum kombination dock för jag tror ingen söker på det alls men om du skulle ta en annan bransch, nog kan det vara vettigt att börja lokalt? Det är nämligen så att eftersom Sökmotoroptimering Stockholm innehåller Sökmotoroptimering så ger det också en fördel i det större resultatet.

Om du till exempel jobbar med en resesite, istället för att sikta på resor eller billiga resor direkt (tuffa sökord) så sikta på billiga resor till Turkiet eller billiga resor till Örebro. Klart mindre konkurrens men ändå en möjlighet att tjäna tillräckligt med pengar för att kunna fortsätta satsa. Mitt förslag är alltså tänk igenom om det går att göra en lokal variant av dina sökord, om det inte funkar titta på andra möjligheter till snävare termer.

5 kommentarer

  1. Intressant läsning, som vanligt.

    Jag tycker att de jag läser här stämmer väldigt bra in på verkligheten, såklart eftersom ni är proffs. Fortsätt hålla den kvalitén ni har på artiklarna. Jag älskar att se ett nytt inlägg från bloggy-feeden.

    MVH Billy

    Kommentar av Billy

  2. Tack ska du ha, det är trevligt att få så positiv feedback. Ska göra mitt bästa för att det alltid ska komma bra poster.

    Kommentar av Magnus

  3. Håller med Billy ovan. Intressant läsning som vanligt. Kan komma att kontakta er då jag behöver lite hjälp med min SEO. Bor dessutom i Stockholm.

    Kommentar av Jonas Lindelöf

  4. Det lättaste sättet för det är att använda något av våra många kontaktformulär på siten eller klicka på Pineberry-loggan uppe i mittenspalten.

    Kommentar av Magnus

  5. Alltid bra artiklar här. :) Trevligt med bra och hög nivå

    Kommentar av Michael Persson

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Maria Fernholm i avsnitt 62 av Sökpodden

#62 Mygg & Kameler

I avsnitt 62 av Sökpodden frågar vi oss om Core web vitals är något att ha, vi spionerar på konkurrenter med hjälp av auktionsinformationen i Google Ads och så tar vi oss an Amazonutmanaren Facebook Shops. Du lyssnar väl?

Billiga klick och låg konkurrens med Bing Shopping

För några månader sedan lanserades en betaversion av Bing Shopping i Sverige. För de annonsörer som är tidiga med att testa, kan det innebära billiga klick och låg konkurrens.
I denna artikel går vi igenom hur man enkelt kan komma igång med sin Bing annonsering och vilka fördelar det finns med att vara tidig med att testa.

Vad avgör om en annons är bra – CTR eller CR?

Vad är det viktigaste mätetalet vid annonstestning i Google Ads? Är det klickfrekvens (CTR) eller konverteringsgrad (CR)? I denna artikel får du reda på ”svaret” på denna eviga fråga.

Web vitals

Core web vitals blir rankingfaktor

Core Web Vitals kallas de universella mätetal som Google menar att alla webbplatsägare bör fokusera på för att förbättra sina sidor ur ett användarperspektiv. Dessa mätetal ska i framtiden även bli en rankingfaktor i det organiska sökresultatet. Här är allt vi vet hittills.

Sökvolymsquiz SEO-snack

Sökvolymsquiz på torsdag

Missa inte vårt Sökvolymquiz på torsdag kl 16:00! Det kommer vara rafflande, roligt och gå undan. Vi ses på Zoom på torsdag!

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner