Sökmotorkonsult.se

Sökordsstrategi

Vanligtvis är konkurrensen hårdare på sökord som är kortare eller termer som innehåller färre ord. Det gör att när man lägger upp sin sökordsstrategi är det rimligt att börja med specifikare termer. Om du har ett långsiktigt mål som är sökordet ”Bananer” ska du alltså hitta termer med sökvolym som innehåller ordet ”Bananer” fast är enklare och mer specifika för din produkt. När det gäller optimering för bananer kan ”Svenska Bananer” och ”Gratis Bananer” vara två att börja med. Man man nästan alltid tänka sig permutationer på dessa t ex ”Bananer Gratis”. När du uppnått tillräckliga resultat på dess är det dags att börja optimera för huvudordet. Då har du redan ett rejält försprång för att du redan har en hel del ankartexter som innehåller ”Bananer”. Det finns två stora fördelar med den här metoden. Den första är att du kommer få trafik även innan optimeringen är helt färdig, du kommer alltså kunna tjäna pengar på din site även innan du nått positioner på ”Bananer”. Den andra stora fördelen är att du varierar ankartexterna och ändå ger styrka till huvudsökordet med varje länk.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Jonathan Olsson, Michael Wahlgren och Maria Fernholm i avsnitt 65 av Sökpodden

#65 Smalt eller svalt

Då var det äntligen dags för avsnitt 65 av Sökpodden. Denna gång pratar Maria, Jonathan och Michael om inlärningsfasen på Facebook Ads, startsidan & SEO och avslutar med ett snack om app-kampanjer på Google Ads. Du lyssnar väl?

Gratis Google Shopping är nu live i Sverige

De kostnadsfria Google Shopping-resultaten är nu live i Sverige. Förändringen ger e-handlare nya möjligheter att driva köpstark trafik till sina sajter från Google. 

Digital PR & SEO

Så nyttjar du synergierna mellan SEO och Digital PR på bästa sätt

Genom att nyttja synergierna mellan SEO och Digital PR kan du driva mer trafik från Google och samtidigt stärka ditt varumärke. Lär dig mer om hur de olika disciplinerna kan växelverka med varandra för att lyfta din verksamhet till nya höjder.

attribution-facebook-28-dagar

Facebook tar bort 28 dagars attributionsfönstret

Facebook väljer att plocka bort deras längsta attributions fönster på 28 dagar. En förändring som kommer påverka många av oss annonsörer på Facebook. Läs mer om hur det kommer påverka er här!

Singles' day, singlarnas dag 2020

Singles’ Day – Allt du behöver veta om nya ”Black Friday”

Först Black Friday, Cyber Monday, Black Week, Cyber Weekend och nu Singles’ day? Ja, de börjar dyka upp fler kampanjperioder på höstens säljmarknad. Här är allt du behöver veta om Singlarnas Dag och vad de kan göra för din business.

Bing Partner


Preferred Facebook Marketing Partner