Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Sommartorka på Internet trots regn?

Sommaren är den tristaste tiden, trafiken på Internet saktar ner särskilt för alla som jobbar med B2B. Se till att använda sommaren till något vettigt istället för att gräma dig över minskade adsense-intäkter så kommer du vinna i höst.

Det är svårt att vara produktiv när det är kokande varmt ute och motivationen faller alltid i takt med att besökarna minskar. Sommaren är verkligen sökmotoroptimeringens tristaste period. Jag tänkte jag skulle dela med mig lite av vad jag brukar göra under somrarna för att hålla motivationen uppe och vara redo för ett nytt år på topp.

Länkarbete är alltid svårare på somrarna, det är svårare att få tag på folk, färre som reagerar på den där kanonartikeln och så vidare. Däremot är innehållsarbete lika lätt. Sommaren kan mycket väl vara den perfekta tidpunkten för att omstrukturera den där siten som legat och skräpat allt för länge. Det är precis det jag gör under sommarmånaderna, arbeta med innehållet, snygga upp och fixa till. Du kommer ändå inte få någon fart på det övriga (om du inte råkar ha ett hotellnätverk riktat mot solhungrande svenskar förstås).

Den här bloggen kommer tuffa på resten av sommaren också så passa på att läsa mer om SEO ;)

5 kommentarer

  1. Kan säga att den här sommaren har varit riktigt bra för filmsidor just med tanke på vädret :) nästan bättre nu när alla är lediga och inomhus än när det är mörk höst.

    Kommentar av Erik

  2. Låter bra det, hotellbusiness går också bra som sagt :)

  3. Det är ganska skönt att unna sig lite ledigt också:)

  4. Agreed, är ju perfekt tidpunkt att sjösätta massa fina siter så de hinner klättra till hösten :) Kul med flitig uppdateringsfrekvens här också!

    Kommentar av Jonas

  5. Japp, när det inte är så mycket annat som ligger på kan man kosta på sig att blogga en del :)

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Butik med öppet-skylt

Så optimerar du för Black week och andra kampanjer på bästa sätt

Black Week är officiellt igång och för de företag som har gjort sin SEO rätt kommer veckan innebära ett enormt uppsving i gratis och köpstark trafik från Google. I den här bloggposten går vi igenom vad som är viktigt att […]

Simon Davidsson, Michael Wahlgren och Pontus Karlsson i Sökpodden avsnitt 55

#55 Sistrix

Då var det äntligen dags för ett nytt avsnitt av Sökpodden. I denna novemberutgåva är ämnena Sistrix, Google Shoppings tillväxt samt Cookiegeddeon. Du lyssnar väl?

Mobillåda - en mobil tas upp ur en låda

Mobillåda – En låda som löser alla dina problem?

Man tar problemet och köper sedan en låda att lägga problemet i, gärna med problemets namn på lådan. Voila! En mobillåda. Klart. Men man gör inget åt det som egentligen är problemet.

Japanese Keyword Hack – Hur du löser det

Har du blivit drabbad av Japanese Keyword Hack? Här är en guide hur du snabbt kan återta positionerna och få bort alla hackade URL:er från Googles index.

Kristian Jältsäter Digital Marknadsföring

Digital Marknadsföring – Vad är det?

Att förstå sig på digital marknadsföring kan vara svårt. Hur kan branschen upplevas när någon kommer in i den från ett annat håll? Behövs egentligen alla olika titlar och vad får man egentligen kalla sig? Varför kan en junior vara […]

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner