Sökmotorkonsult.se

Sommartorka på Internet trots regn?

Sommaren är den tristaste tiden, trafiken på Internet saktar ner särskilt för alla som jobbar med B2B. Se till att använda sommaren till något vettigt istället för att gräma dig över minskade adsense-intäkter så kommer du vinna i höst.

Det är svårt att vara produktiv när det är kokande varmt ute och motivationen faller alltid i takt med att besökarna minskar. Sommaren är verkligen sökmotoroptimeringens tristaste period. Jag tänkte jag skulle dela med mig lite av vad jag brukar göra under somrarna för att hålla motivationen uppe och vara redo för ett nytt år på topp.

Länkarbete är alltid svårare på somrarna, det är svårare att få tag på folk, färre som reagerar på den där kanonartikeln och så vidare. Däremot är innehållsarbete lika lätt. Sommaren kan mycket väl vara den perfekta tidpunkten för att omstrukturera den där siten som legat och skräpat allt för länge. Det är precis det jag gör under sommarmånaderna, arbeta med innehållet, snygga upp och fixa till. Du kommer ändå inte få någon fart på det övriga (om du inte råkar ha ett hotellnätverk riktat mot solhungrande svenskar förstås).

Den här bloggen kommer tuffa på resten av sommaren också så passa på att läsa mer om SEO ;)

Sidan är senast uppdaterad 2012-07-12

5 kommentarer

  1. Kan säga att den här sommaren har varit riktigt bra för filmsidor just med tanke på vädret :) nästan bättre nu när alla är lediga och inomhus än när det är mörk höst.

    Kommentar av Erik

  2. Låter bra det, hotellbusiness går också bra som sagt :)

  3. Det är ganska skönt att unna sig lite ledigt också:)

  4. Agreed, är ju perfekt tidpunkt att sjösätta massa fina siter så de hinner klättra till hösten :) Kul med flitig uppdateringsfrekvens här också!

    Kommentar av Jonas

  5. Japp, när det inte är så mycket annat som ligger på kan man kosta på sig att blogga en del :)

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Avsnitt 88 av Sökpodden med Sonlard Berglund, Michael Wahlgren och Ricci Chan-Udom

#88 Framtiden för länkar

I avsnitt 88 av Sökpodden dissekerar vi Metas nya ramverk Performance 5 innan vi går vidare till ett snack om Google Sheets och SEO. Vi avslutar med en diskussion om länkar kommer minska i betydelse. Lyssna gärna!

När börjar julen? Börjar julen tidigare varje år?

När börjar julen? Är det tidigare varje år?

Julhandeln tycks börja tidigare varje år. Men när börjar julen på riktigt? Är det när de första butikerna börjar dekorera inför julen? Eller först på julafton? Vad det än är, är det en sak som är säker: vi har svaret. Läs vidare!

kan man köpa facebook likes?

Ska man köpa likes på Facebook & Instagram (eller vilken social media som helst)?

Kan man köpa Facebook-följare, Instagram-likes eller Tiktok-följare? Ja, men det är ingen bra idé. Varför? Jo, det kan vi förklara för dig. Vi ger dig också tips och idéer om hur du kan arbeta med sociala medier utan att behöva köpa likes.

hemstickade plagget

Det hemstickade plagget – vann den på söket?

För ungefär två veckor sen gjorde jag en genomgång av tänkbara kandidater för Årets Julklapp 2022. Idag släpptes nyheten vad som till slut fick äran, och det blev det hemstickade plagget. Men är det också detta också poppis på Google? Låt oss ta en titt.

Årets julklapp 2022

Vad blir Årets julklapp 2022?

Det är den tid på året igen då vi alla börjar fundera på vad vi ska köpa till jul. Men vad blir den heta julklappen i år? Vi har tagit en titt på söket och hittat några produkter och tjänster som sannolikt kommer att vara populära julklappar 2022. Här kommer de bästa julklapparna enligt söktrenderna!