Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Sommartorka på Internet trots regn?

Sommaren är den tristaste tiden, trafiken på Internet saktar ner särskilt för alla som jobbar med B2B. Se till att använda sommaren till något vettigt istället för att gräma dig över minskade adsense-intäkter så kommer du vinna i höst.

Det är svårt att vara produktiv när det är kokande varmt ute och motivationen faller alltid i takt med att besökarna minskar. Sommaren är verkligen sökmotoroptimeringens tristaste period. Jag tänkte jag skulle dela med mig lite av vad jag brukar göra under somrarna för att hålla motivationen uppe och vara redo för ett nytt år på topp.

Länkarbete är alltid svårare på somrarna, det är svårare att få tag på folk, färre som reagerar på den där kanonartikeln och så vidare. Däremot är innehållsarbete lika lätt. Sommaren kan mycket väl vara den perfekta tidpunkten för att omstrukturera den där siten som legat och skräpat allt för länge. Det är precis det jag gör under sommarmånaderna, arbeta med innehållet, snygga upp och fixa till. Du kommer ändå inte få någon fart på det övriga (om du inte råkar ha ett hotellnätverk riktat mot solhungrande svenskar förstås).

Den här bloggen kommer tuffa på resten av sommaren också så passa på att läsa mer om SEO ;)

5 kommentarer

  1. Kan säga att den här sommaren har varit riktigt bra för filmsidor just med tanke på vädret :) nästan bättre nu när alla är lediga och inomhus än när det är mörk höst.

    Kommentar av Erik

  2. Låter bra det, hotellbusiness går också bra som sagt :)

  3. Det är ganska skönt att unna sig lite ledigt också:)

  4. Agreed, är ju perfekt tidpunkt att sjösätta massa fina siter så de hinner klättra till hösten :) Kul med flitig uppdateringsfrekvens här också!

    Kommentar av Jonas

  5. Japp, när det inte är så mycket annat som ligger på kan man kosta på sig att blogga en del :)

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Amazon Ads och Amazon SEO

Sälja på Amazon? – 7 fokusområden att ta i beaktning

Intresserad av att sälja på Amazon? Vi har tagit fram en guide med 7 fokusområden som du bör lägga vikt vid för att lyckas med Amazon som kanal. Det berör allt ifrån försäljningslogik till marknadsföring.

Gratis Google Shopping – Nu även i vanliga sökresultatet

För två månader sen började Google visa organiska sökresultat i Google Shopping-tabben – helt gratis för alla e-handlare. Nu kommer samma förändring även till Googles vanliga sökresultat. Här är vad vi vet hittills.

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Maria Fernholm i avsnitt 62 av Sökpodden

#62 Mygg & Kameler

I avsnitt 62 av Sökpodden frågar vi oss om Core web vitals är något att ha, vi spionerar på konkurrenter med hjälp av auktionsinformationen i Google Ads och så tar vi oss an Amazonutmanaren Facebook Shops. Du lyssnar väl?

Billiga klick och låg konkurrens med Bing Shopping

För några månader sedan lanserades en betaversion av Bing Shopping i Sverige. För de annonsörer som är tidiga med att testa, kan det innebära billiga klick och låg konkurrens.
I denna artikel går vi igenom hur man enkelt kan komma igång med sin Bing annonsering och vilka fördelar det finns med att vara tidig med att testa.

Vad avgör om en annons är bra – CTR eller CR?

Vad är det viktigaste mätetalet vid annonstestning i Google Ads? Är det klickfrekvens (CTR) eller konverteringsgrad (CR)? I denna artikel får du reda på ”svaret” på denna eviga fråga.

Bing Partner


Preferred Facebook Marketing Partner