Missa inte våra populära och kostnadsfria webbinarier! Våra populära webbinarier! ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Största SEO-händelsen 2015?

seo 2015

Med en dryg månad kvar av 2014 är det hög tid att börja titta fram mot nästa år. Vi gör detta genom att fråga dig vilken SEO-händelse du tror kommer ha störst inverkan under 2015.

Året börjar snart närma sig sitt slut och det är dags för årets sista SEO-snack imorgon torsdag. Vi hoppas att vi får se många av er på SEO-snack imorgon och att det som alltid blir en riktigt trevlig kväll.

Under året har SEO-snack bjudit på många skratt, en hel del insikter och många starka profiler.

Innan ni går dit imorgon skulle vi gärna vilja att ni deltog i vår omröstning om vad du tror kommer vara den största SEO-händelsen under 2015.

Vilken blir årets största SEO-händelse 2015?

Se resultat

Loading ... Loading ...

Har ni några övriga teorier eller tankar inför 2015? Dela gärna med er av dessa tankar i kommentarsfältet nedan.

3 kommentarer

  1. Mobilt och Lokalt går lite hand i hand. Jag tror vi kommer få se mycket mer i den mobila SERPen där antalet klick minimeras. Typ ”Du sökte på pizzeria, sväng vänster på Amiralsgatan om 100 meter”.

    Kommentar av Linus

  2. Jag håller med dig Linus att mobilt och lokalt delvis kommer gå hand i hand när det gäller utvecklingen av positionering. Det blir intressant att se vilken påverkan detta kommer ha på sökresultatet under 2015.

    Kommentar av Pontus Karlsson

  3. Tycker redan nu att man sett ganska mycket som tyder på det mobila får ökad betydelse i google så håller med på den punkten

    Kommentar av Paul

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

amazon se lansering

Lanseringsstrategier för Amazon.se utan annonsplattform

Amazon.se lanseras utan Amazon Advertising, vilket delvis ändrar spelreglerna? Vi går igenom vad som förändras och vad du bör tänka på från ett marknadsföringsperspektiv.

branschen rasar

Google tar bort söktermer – branschen rasar

Stora förändringar i Google Ads. Söktermsrapporten kommer framöver inte innehålla alla sökord du köpt klick på. Google hävdar att det har med integritet att göra, medan branschen är mycket upprörd över denna nyhet.

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Jonathan Olsson i Sökpodden avsnitt 63

#63 Chatvertising

Då var Sökpodden äntligen tillbaka efter ett kortare sommarlov. I avsnitt 63 står Amazon Ads, omnämnanden inom SEO och Click to messenger på Facebook på tapeten. Du lyssnar väl?

Så lyckas du med din SEO på Google efter Amazons intåg

Med Amazons lansering i Sverige får många e-handlare en ny stark konkurrent att tampas med i sökresultaten på Google. Här får du tips på hur du lägger upp din SEO-strategi för att äga ditt segment på Google – före Amazon och alla andra.

pengarisoporna

Kasta inte bort dina pengar – använd söktermsrapporten i Google Ads och annonsera mer effektivt

För att lyckas med din annonsering ställs det höga krav på den löpande optimeringen. Att gå igenom söktermsrapporten i Google Ads är en viktig nyckel till att betala för relevanta klick och på den vägen driva värdefull trafik till din […]

Bing Partner


Preferred Facebook Marketing Partner