Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Största SEO-händelsen 2015?

seo 2015

Med en dryg månad kvar av 2014 är det hög tid att börja titta fram mot nästa år. Vi gör detta genom att fråga dig vilken SEO-händelse du tror kommer ha störst inverkan under 2015.

Året börjar snart närma sig sitt slut och det är dags för årets sista SEO-snack imorgon torsdag. Vi hoppas att vi får se många av er på SEO-snack imorgon och att det som alltid blir en riktigt trevlig kväll.

Under året har SEO-snack bjudit på många skratt, en hel del insikter och många starka profiler.

Innan ni går dit imorgon skulle vi gärna vilja att ni deltog i vår omröstning om vad du tror kommer vara den största SEO-händelsen under 2015.

Vilken blir årets största SEO-händelse 2015?

Se resultat

Loading ... Loading ...

Har ni några övriga teorier eller tankar inför 2015? Dela gärna med er av dessa tankar i kommentarsfältet nedan.

3 kommentarer

  1. Mobilt och Lokalt går lite hand i hand. Jag tror vi kommer få se mycket mer i den mobila SERPen där antalet klick minimeras. Typ ”Du sökte på pizzeria, sväng vänster på Amiralsgatan om 100 meter”.

    Kommentar av

    Linus

  2. Jag håller med dig Linus att mobilt och lokalt delvis kommer gå hand i hand när det gäller utvecklingen av positionering. Det blir intressant att se vilken påverkan detta kommer ha på sökresultatet under 2015.

    Kommentar av

    Pontus Karlsson

  3. Tycker redan nu att man sett ganska mycket som tyder på det mobila får ökad betydelse i google så håller med på den punkten

    Kommentar av

    Paul

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Facebook subtitles

Facebook Subtitles – så får du textning på din video

Optimera resultatet för dina videoannonser genom att texta dem. Facebook subtitles gör det enklare för användarna att ta till sig ditt budskap. Läs mer!

Kvinna vilar i hängmatta i somrig miljö

Sommarens SEO-nyheter

Bara för att det är sommar är det inte lugnt på SEO-fronten. Här är en sammanfattning av vad som hänt i SEO-världen hittills under sommaren 2019.

Digital Marketing in an AI World Futureproofing Your PPC Agency

Sommarläsning: ”Digital Marketing in an AI World – Futureproofing Your PPC Agency”

Dags för semester och tid i hängmattan? Vad passar då bättre en bok om Google Ads och AI? Vi har läst Frederick Vallaeys nya bok ”Digital Marketing in an AI World – Futureproofing Your PPC Agency” och här kan du läsa vad vi tyckte om boken.

Simon Davidsson, Michael Wahlgren & Viktoria Nerell i avsnitt Sökpodden 51

#51 Optiscore

Snart är det dags för sommarlov för Sökpodden! Men innan dess ska du såklart lyssna på rykande färska avsnitt 51 av Sökpodden där vi pratar som sökresultatets nya utseende, vi går igenom Optimization Score och så avslutar vi med ett snack om O2O.

Local campaigns

Öka antalet fysiska besök med Local campaigns

Local campaigns är en ny kampanjtyp som passar dig som vill driva fysiska besök via Google Ads. Läs mer om Local campaigns här!

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner