Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Största SEO-händelsen 2015?

seo 2015

Med en dryg månad kvar av 2014 är det hög tid att börja titta fram mot nästa år. Vi gör detta genom att fråga dig vilken SEO-händelse du tror kommer ha störst inverkan under 2015.

Året börjar snart närma sig sitt slut och det är dags för årets sista SEO-snack imorgon torsdag. Vi hoppas att vi får se många av er på SEO-snack imorgon och att det som alltid blir en riktigt trevlig kväll.

Under året har SEO-snack bjudit på många skratt, en hel del insikter och många starka profiler.

Innan ni går dit imorgon skulle vi gärna vilja att ni deltog i vår omröstning om vad du tror kommer vara den största SEO-händelsen under 2015.

Vilken blir årets största SEO-händelse 2015?

Se resultat

Loading ... Loading ...

Har ni några övriga teorier eller tankar inför 2015? Dela gärna med er av dessa tankar i kommentarsfältet nedan.

3 kommentarer

  1. Mobilt och Lokalt går lite hand i hand. Jag tror vi kommer få se mycket mer i den mobila SERPen där antalet klick minimeras. Typ ”Du sökte på pizzeria, sväng vänster på Amiralsgatan om 100 meter”.

    Kommentar av Linus

  2. Jag håller med dig Linus att mobilt och lokalt delvis kommer gå hand i hand när det gäller utvecklingen av positionering. Det blir intressant att se vilken påverkan detta kommer ha på sökresultatet under 2015.

    Kommentar av Pontus Karlsson

  3. Tycker redan nu att man sett ganska mycket som tyder på det mobila får ökad betydelse i google så håller med på den punkten

    Kommentar av Paul

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Årets Julklapp 2019

Vad blir årets julklapp 2019?

Och se det snöar! Äntligen är julhandeln 2019 igång. Vi ser över vilka produkter som haft en god utveckling under året och som potentiellt kan bli årets julklapp 2019.

Är rankingfaktorer och rankingsignaler samma sak?

Googles rankingsystem med algoritmer, rankingfaktorer och rankingsignaler kan vara knepigt att förstå sig på. Men är det någon skillnad på faktorer och signaler, eller betyder de samma sak? Här följer en problematisering av dessa begrepp, samt frågeställningar kring hur man […]

Optimera ditt produktflöde

Så optimerar du ditt produktflöde för Google Shopping

Annonsering med Google Shopping har blivit allt mer vanligt bland Sveriges e-handlare. Vi har kollat lite närmare på vad en produktflöde innehåller samt hur du optimerar det på bästa sätt. Lär dig grunderna här!

google shopping kampanjstruktur

Skapa en bra kampanjstruktur för Google Shopping

Google Shopping har sedan en tid tillbaka varit väldigt populärt bland e-handlare. Mycket på grund av att den höga konverteringsgraden. Här kan du läsa om våra bästa tips för att lyckas med en lönsam Google Shopping-annonsering.

Bert

Här kommer BERT – största förändringen på länge

Google rullar ut BERT – en av de största förändringarna för sök på väldigt länge. Här är de viktigaste sakerna du behöver känna till om BERT. 

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner