Sökmotorkonsult.se

Största SEO-händelsen 2015?

seo 2015

Med en dryg månad kvar av 2014 är det hög tid att börja titta fram mot nästa år. Vi gör detta genom att fråga dig vilken SEO-händelse du tror kommer ha störst inverkan under 2015.

Året börjar snart närma sig sitt slut och det är dags för årets sista SEO-snack imorgon torsdag. Vi hoppas att vi får se många av er på SEO-snack imorgon och att det som alltid blir en riktigt trevlig kväll.

Under året har SEO-snack bjudit på många skratt, en hel del insikter och många starka profiler.

Innan ni går dit imorgon skulle vi gärna vilja att ni deltog i vår omröstning om vad du tror kommer vara den största SEO-händelsen under 2015.

Vilken blir årets största SEO-händelse 2015?

Se resultat

Loading ... Loading ...

Har ni några övriga teorier eller tankar inför 2015? Dela gärna med er av dessa tankar i kommentarsfältet nedan.

Sidan är senast uppdaterad 2014-11-26

3 kommentarer

  1. Mobilt och Lokalt går lite hand i hand. Jag tror vi kommer få se mycket mer i den mobila SERPen där antalet klick minimeras. Typ ”Du sökte på pizzeria, sväng vänster på Amiralsgatan om 100 meter”.

    Kommentar av Linus

  2. Jag håller med dig Linus att mobilt och lokalt delvis kommer gå hand i hand när det gäller utvecklingen av positionering. Det blir intressant att se vilken påverkan detta kommer ha på sökresultatet under 2015.

    Kommentar av Pontus Karlsson

  3. Tycker redan nu att man sett ganska mycket som tyder på det mobila får ökad betydelse i google så håller med på den punkten

    Kommentar av Paul

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

DuckDuckGo

Kan DuckDuckGo hota?

Det görs mer än 100 miljoner sökningar om dagen på DuckDuckGo. Innebär detta att Google, Bing och andra sökmotorer ska börja se DuckDuckGo som ett reellt hot?

CPM - cost per mille

Vad är en bra CPM?

Är 72 en bra CPM på Facebook? I denna artikel skriver vi om fyra olika saker som påverkar hur mycket du kommer betala i CPM när du annonserar i sociala medier.

SEM-året 2021

Vår head of SEM Jonathan Olsson summerar Google Ads-året 2021. Allt från ändrade matchtyper till cookie-döden.

SEO-året 2021

SEO-året 2021

2021 börjar lida mot sitt slut och det har blivit dags att sammanfatta året som gått ur ett SEO-perspektiv.

Victor Alenlid, Nicklas Krus och Michael Wahlgren i avsnitt 78 av Sökpodden

#78 Läckor

Då var det dags för årets sista avsnitt av Sökpodden. Denna gång är våra ämnen risker inom SEO, vi pratar läckor på Google Ads och sist men inte minst dyker vi ned i annonsering på Pinterest. Du lyssnar väl?