Sökmotorkonsult.se

Största SEO-händelsen 2015?

seo 2015

Med en dryg månad kvar av 2014 är det hög tid att börja titta fram mot nästa år. Vi gör detta genom att fråga dig vilken SEO-händelse du tror kommer ha störst inverkan under 2015.

Året börjar snart närma sig sitt slut och det är dags för årets sista SEO-snack imorgon torsdag. Vi hoppas att vi får se många av er på SEO-snack imorgon och att det som alltid blir en riktigt trevlig kväll.

Under året har SEO-snack bjudit på många skratt, en hel del insikter och många starka profiler.

Innan ni går dit imorgon skulle vi gärna vilja att ni deltog i vår omröstning om vad du tror kommer vara den största SEO-händelsen under 2015.

Vilken blir årets största SEO-händelse 2015?

Se resultat

Loading ... Loading ...

Har ni några övriga teorier eller tankar inför 2015? Dela gärna med er av dessa tankar i kommentarsfältet nedan.

Sidan är senast uppdaterad 2014-11-26

3 kommentarer

  1. Mobilt och Lokalt går lite hand i hand. Jag tror vi kommer få se mycket mer i den mobila SERPen där antalet klick minimeras. Typ ”Du sökte på pizzeria, sväng vänster på Amiralsgatan om 100 meter”.

    Kommentar av Linus

  2. Jag håller med dig Linus att mobilt och lokalt delvis kommer gå hand i hand när det gäller utvecklingen av positionering. Det blir intressant att se vilken påverkan detta kommer ha på sökresultatet under 2015.

    Kommentar av Pontus Karlsson

  3. Tycker redan nu att man sett ganska mycket som tyder på det mobila får ökad betydelse i google så håller med på den punkten

    Kommentar av Paul

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

techjättarna

Amerikanskt lagförslag kan ändra spelplanen för Google

Ett lagförslag i USA hotar att drastiskt ändra spelplanen för techjättar som Google, Amazon och Apple. Om lagen blir verklighet kommer dessa företag inte längre få favorisera sina egna produkter och tjänster. Sannolikt skulle detta vara en positiv utveckling för mindre företag som är beroende av techjättarna för att nå nya kunder.

youtube

YouTube kan öppna upp för andra annonsnätverk

Google har erbjudit sig att öppna upp YouTube för andra annonsnätverk än sitt eget i ett försök att blidka myndigheterna inom EU. Är det på riktigt denna gång eller blir det ”bara” ett nytt CSS?

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Felix Brynje i avsnitt 84 av Sökpodden

#84 Freshness

Kan Ahrefs nya sökmotor, Yep, utmana Google på riktigt? Detta är ett av ämnena som Björn, Felix och Micke pratar om i avsnitt 84 av Sökpodden. De djupdyker även i varför freshness är en faktor för Google och om man ska pinna i sina RSAs på Google Ads eller inte. Du lyssnar väl?

Collage av bilder på partiledarna, fr v till höger: Johan Pehrson, Ebba Busch, Per Bolund, Märta Stenevi, Nooshi Dadgostar, Ulf Kristersson, Riksdagshuset, Annie Lööf och Magdalena Andersson.

Partierna som är störst på Google – inför valet

Vilket parti har störst synlighet på Google? Och vilken av partiledarna googlas mest? Med knappt fyra månader kvar till valet gör vi ett SEO-nedslag i politiken. 

peak oil

Har vi nått ”Peak WordPress”?

För första gången i mannaminne så minskar marknadsandelen för WordPress. Är detta ett tillfälligt hack i kurvan eller är det ”Peak WordPress” som vi bevittnar?