Sökmotorkonsult.se

Tävling: När körs nästa Google Pingvin?

En glad pingvin

Eftersom pingvinfiltret brukar röra om i sökresultaten så är det spännande att spekulera i när det kommer hända och vilka som kommer att fastna. Vi tycker därför att det kunde vara kul att ha en tävling om när nästa Pingvin kommer att köras.

Googles pingvin är ett filter som främst slår mot webbsidor som har en aggressiv länkprofil som till exempel en stor mängd för lika ankartexter eller länkar som ligger på alla sidor på en sajt. Effekten är att du tappar dina positioner och på så sätt förlorar trafik till din sajt. Pingvinfiltret har körts fem gånger; under 2012 den 24 april, 25 maj och 5 oktober, under 2013 den 22 maj och 4 oktober.

Var med i vår tävling och gissa när nästa Pingvin kommer att köras, den som kommer närmast vinner. Förutom den stora äran kommer vinnaren att få ett pingvininspirerat pris från oss på Pineberry.

Fyll i formuläret nedan för att vara med och tävla eller direktlänk till formulär.

Lycka till!

Sidan är senast uppdaterad 2014-02-19

En kommentar

  1. […] våras hade vi en tävling där ni läsare kunde gissa när nästa pingvin skulle köras. Vi fick in 50 […]

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

DuckDuckGo

Kan DuckDuckGo hota?

Det görs mer än 100 miljoner sökningar om dagen på DuckDuckGo. Innebär detta att Google, Bing och andra sökmotorer ska börja se DuckDuckGo som ett reellt hot?

CPM - cost per mille

Vad är en bra CPM?

Är 72 en bra CPM på Facebook? I denna artikel skriver vi om fyra olika saker som påverkar hur mycket du kommer betala i CPM när du annonserar i sociala medier.

SEM-året 2021

Vår head of SEM Jonathan Olsson summerar Google Ads-året 2021. Allt från ändrade matchtyper till cookie-döden.

SEO-året 2021

SEO-året 2021

2021 börjar lida mot sitt slut och det har blivit dags att sammanfatta året som gått ur ett SEO-perspektiv.

Victor Alenlid, Nicklas Krus och Michael Wahlgren i avsnitt 78 av Sökpodden

#78 Läckor

Då var det dags för årets sista avsnitt av Sökpodden. Denna gång är våra ämnen risker inom SEO, vi pratar läckor på Google Ads och sist men inte minst dyker vi ned i annonsering på Pinterest. Du lyssnar väl?