Sökmotorkonsult.se

Tävling: När körs nästa Google Pingvin?

En glad pingvin

Eftersom pingvinfiltret brukar röra om i sökresultaten så är det spännande att spekulera i när det kommer hända och vilka som kommer att fastna. Vi tycker därför att det kunde vara kul att ha en tävling om när nästa Pingvin kommer att köras.

Googles pingvin är ett filter som främst slår mot webbsidor som har en aggressiv länkprofil som till exempel en stor mängd för lika ankartexter eller länkar som ligger på alla sidor på en sajt. Effekten är att du tappar dina positioner och på så sätt förlorar trafik till din sajt. Pingvinfiltret har körts fem gånger; under 2012 den 24 april, 25 maj och 5 oktober, under 2013 den 22 maj och 4 oktober.

Var med i vår tävling och gissa när nästa Pingvin kommer att köras, den som kommer närmast vinner. Förutom den stora äran kommer vinnaren att få ett pingvininspirerat pris från oss på Pineberry.

Fyll i formuläret nedan för att vara med och tävla eller direktlänk till formulär.

Lycka till!

En kommentar

  1. […] våras hade vi en tävling där ni läsare kunde gissa när nästa pingvin skulle köras. Vi fick in 50 […]

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Jonathan Olsson, Michael Wahlgren och Maria Fernholm i avsnitt 65 av Sökpodden

#65 Smalt eller svalt

Då var det äntligen dags för avsnitt 65 av Sökpodden. Denna gång pratar Maria, Jonathan och Michael om inlärningsfasen på Facebook Ads, startsidan & SEO och avslutar med ett snack om app-kampanjer på Google Ads. Du lyssnar väl?

Gratis Google Shopping är nu live i Sverige

De kostnadsfria Google Shopping-resultaten är nu live i Sverige. Förändringen ger e-handlare nya möjligheter att driva köpstark trafik till sina sajter från Google. 

Digital PR & SEO

Så nyttjar du synergierna mellan SEO och Digital PR på bästa sätt

Genom att nyttja synergierna mellan SEO och Digital PR kan du driva mer trafik från Google och samtidigt stärka ditt varumärke. Lär dig mer om hur de olika disciplinerna kan växelverka med varandra för att lyfta din verksamhet till nya höjder.

attribution-facebook-28-dagar

Facebook tar bort 28 dagars attributionsfönstret

Facebook väljer att plocka bort deras längsta attributions fönster på 28 dagar. En förändring som kommer påverka många av oss annonsörer på Facebook. Läs mer om hur det kommer påverka er här!

Singles' day, singlarnas dag 2020

Singles’ Day – Allt du behöver veta om nya ”Black Friday”

Först Black Friday, Cyber Monday, Black Week, Cyber Weekend och nu Singles’ day? Ja, de börjar dyka upp fler kampanjperioder på höstens säljmarknad. Här är allt du behöver veta om Singlarnas Dag och vad de kan göra för din business.

Bing Partner


Preferred Facebook Marketing Partner