Sökmotorkonsult.se

Title link

Title link

Senaste tidens titelkaos i sökresultaten har knappt gått att missa. Vi har skrivit om det här och vi snackade även om det i senaste avsnittet av Sökpodden.

Google har på slutet publicerat hjälpdokument kring hur man som sajtägare kan kontrollera och påverka vad Google väljer att visa i sökresultatet. I slutet av förra veckan publicerade de en ny variant av detta hjälpdokument där de även introducerade ett nytt begrepp: title link.

Bra men förvirrande

Det är bra att Google satt ett namn på titeln i sökresultatet. Jag har själv saknat ett specifikt namn på det när man pratat om titelkaoset den senaste tiden. För titeln är ju det som finns i sidans kod, och det som Google visar upp i sökresultatet är något annat även om den ofta fortsatt är identisk med sidans titel.

Samtidigt är jag inte helt förtjust i Googles namnval då jag tror det kan bli förvirrande. Title link är minst sagt likt link title, som redan finns som namn på attributet som dyker upp när du sätter markören på en länk. Men vi får väl se om begreppet title link får fäste eller inte.

Vad tycker du om nya begreppet title link? Rösta nedan!

Är title link ett bra namn på titeln i sökresultatet?

Se resultat

Loading ... Loading ...

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Jonathan Olsson, Michael Wahlgren och Alexander Bergström i avsnitt 75 av Sökpodden

#75 Google vill bestämma

I vårt sjuttiofemte avsnitt av Sökpodden börjar vi titelkaoset som Google bjudit på senaste månad, för att ta oss vidare till ETA-annonserna kommer försvinna från Google Ads.

Amazon Prime Air

Amazon Prime lanseras i Sverige

Vi säger hej till Amazon Prime! I dag lanseras Amazon sin premiumtjänst Prime i Sverige. I vilken utsträckning kommer det påskynda Amazons framfart i Sverige?

ETA försvinner

Expanded text ads försvinner

Efter den 30:e juni kommer det inte längre gå att skapa nya eller ändra i befintliga ETA-annonser. Detta är en stor förändring inom Google Ads, och du kommer behöva börja jobba med RSA-annonser om du inte redan gjort det.

SEO/SEM-synergier

SEO/SEM-synergier

Genom att kombinera insikter från både SEO och SEM kan din marknadsföring bli mer lönsam. Här listar vi fem SEO/SEM-synergier som vi tycker alla sajter som annonserar på Google Ads bör jobba med.

Interna länkar SEO

Interna länkar – En viktig faktor för SEO

Vill du veta mer om hur du kan jobba med interna länkar för att förbättra SEO på din sajt? Vi går igenom flera olika sätt som du kan jobba med internlänkning på.