Sökmotorkonsult.se

Vi slår ett slag för #svSEO

Twitter Logo med svSEO

Vid flera tillfällen har jag fått berättat för mig att det saknas en samlande hashtagg på Twitter för svensk sökmotoroptimering. Ibland används #svSEO men långt ifrån alltid och därför har jag fått frågan om jag inte kan ta tag och styra upp så den används.

Det är klart att vi ska göra det, det finns många fördelar med att tagga på ett bra och enhetligt sätt på Twitter och #svSEO passar alldeles utmärkt för SEO i Sverige. Jag vill därför uppmana dig till att både följa taggen och när du twittrar om SEO på svenska också använda den. På så vis kan du enkelt få till dig info och nå ut lite längre.

6 kommentarer

  1. Varför inte köra på #SEOse istället? Känns som standard numera med #iPadse, #iPhonese osv osv… både sv och innan huvudordet är helt nytt för mig…

    Kommentar av David

  2. Härligt!

    Passar på att följa den, brukar själv posta i #seose men nu blir det bara #svSEO framöver :)

    MVH Billy

    Kommentar av Billy

  3. Bra initiativ!
    Kommer att använda och följa #svSEO i fortsättningen.

    Kommentar av Stefan Johansson

  4. David, dels för att #svSEO redan används i viss utsträckning dels för att sv är bättre än se om man vill beskriva språket :D

    Kommentar av Magnus

  5. Kommer följa den. Bra att samla ihop oss :)

    Petter

    Kommentar av Petter

  6. Bra. Underlättar för alla som vill nysta tråden emellanåt.

    Kommentar av Håkan Persson

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

DuckDuckGo

Kan DuckDuckGo hota?

Det görs mer än 100 miljoner sökningar om dagen på DuckDuckGo. Innebär detta att Google, Bing och andra sökmotorer ska börja se DuckDuckGo som ett reellt hot?

CPM - cost per mille

Vad är en bra CPM?

Är 72 en bra CPM på Facebook? I denna artikel skriver vi om fyra olika saker som påverkar hur mycket du kommer betala i CPM när du annonserar i sociala medier.

SEM-året 2021

Vår head of SEM Jonathan Olsson summerar Google Ads-året 2021. Allt från ändrade matchtyper till cookie-döden.

SEO-året 2021

SEO-året 2021

2021 börjar lida mot sitt slut och det har blivit dags att sammanfatta året som gått ur ett SEO-perspektiv.

Victor Alenlid, Nicklas Krus och Michael Wahlgren i avsnitt 78 av Sökpodden

#78 Läckor

Då var det dags för årets sista avsnitt av Sökpodden. Denna gång är våra ämnen risker inom SEO, vi pratar läckor på Google Ads och sist men inte minst dyker vi ned i annonsering på Pinterest. Du lyssnar väl?