Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Vi slår ett slag för #svSEO

Twitter Logo med svSEO

Vid flera tillfällen har jag fått berättat för mig att det saknas en samlande hashtagg på Twitter för svensk sökmotoroptimering. Ibland används #svSEO men långt ifrån alltid och därför har jag fått frågan om jag inte kan ta tag och styra upp så den används.

Det är klart att vi ska göra det, det finns många fördelar med att tagga på ett bra och enhetligt sätt på Twitter och #svSEO passar alldeles utmärkt för SEO i Sverige. Jag vill därför uppmana dig till att både följa taggen och när du twittrar om SEO på svenska också använda den. På så vis kan du enkelt få till dig info och nå ut lite längre.

6 kommentarer

  1. Varför inte köra på #SEOse istället? Känns som standard numera med #iPadse, #iPhonese osv osv… både sv och innan huvudordet är helt nytt för mig…

    Kommentar av David

  2. Härligt!

    Passar på att följa den, brukar själv posta i #seose men nu blir det bara #svSEO framöver :)

    MVH Billy

    Kommentar av Billy

  3. Bra initiativ!
    Kommer att använda och följa #svSEO i fortsättningen.

    Kommentar av Stefan Johansson

  4. David, dels för att #svSEO redan används i viss utsträckning dels för att sv är bättre än se om man vill beskriva språket :D

    Kommentar av Magnus

  5. Kommer följa den. Bra att samla ihop oss :)

    Petter

    Kommentar av Petter

  6. Bra. Underlättar för alla som vill nysta tråden emellanåt.

    Kommentar av Håkan Persson

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Maria Fernholm i avsnitt 62 av Sökpodden

#62 Mygg & Kameler

I avsnitt 62 av Sökpodden frågar vi oss om Core web vitals är något att ha, vi spionerar på konkurrenter med hjälp av auktionsinformationen i Google Ads och så tar vi oss an Amazonutmanaren Facebook Shops. Du lyssnar väl?

Billiga klick och låg konkurrens med Bing Shopping

För några månader sedan lanserades en betaversion av Bing Shopping i Sverige. För de annonsörer som är tidiga med att testa, kan det innebära billiga klick och låg konkurrens.
I denna artikel går vi igenom hur man enkelt kan komma igång med sin Bing annonsering och vilka fördelar det finns med att vara tidig med att testa.

Vad avgör om en annons är bra – CTR eller CR?

Vad är det viktigaste mätetalet vid annonstestning i Google Ads? Är det klickfrekvens (CTR) eller konverteringsgrad (CR)? I denna artikel får du reda på ”svaret” på denna eviga fråga.

Web vitals

Core web vitals blir rankingfaktor

Core Web Vitals kallas de universella mätetal som Google menar att alla webbplatsägare bör fokusera på för att förbättra sina sidor ur ett användarperspektiv. Dessa mätetal ska i framtiden även bli en rankingfaktor i det organiska sökresultatet. Här är allt vi vet hittills.

Sökvolymsquiz SEO-snack

Sökvolymsquiz på torsdag

Missa inte vårt Sökvolymquiz på torsdag kl 16:00! Det kommer vara rafflande, roligt och gå undan. Vi ses på Zoom på torsdag!

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner