Sökmotorkonsult.se

Vi slår ett slag för #svSEO

Twitter Logo med svSEO

Vid flera tillfällen har jag fått berättat för mig att det saknas en samlande hashtagg på Twitter för svensk sökmotoroptimering. Ibland används #svSEO men långt ifrån alltid och därför har jag fått frågan om jag inte kan ta tag och styra upp så den används.

Det är klart att vi ska göra det, det finns många fördelar med att tagga på ett bra och enhetligt sätt på Twitter och #svSEO passar alldeles utmärkt för SEO i Sverige. Jag vill därför uppmana dig till att både följa taggen och när du twittrar om SEO på svenska också använda den. På så vis kan du enkelt få till dig info och nå ut lite längre.

Sidan är senast uppdaterad 2011-05-30

6 kommentarer

  1. Varför inte köra på #SEOse istället? Känns som standard numera med #iPadse, #iPhonese osv osv… både sv och innan huvudordet är helt nytt för mig…

    Kommentar av David

  2. Härligt!

    Passar på att följa den, brukar själv posta i #seose men nu blir det bara #svSEO framöver :)

    MVH Billy

    Kommentar av Billy

  3. Bra initiativ!
    Kommer att använda och följa #svSEO i fortsättningen.

    Kommentar av Stefan Johansson

  4. David, dels för att #svSEO redan används i viss utsträckning dels för att sv är bättre än se om man vill beskriva språket :D

    Kommentar av Magnus

  5. Kommer följa den. Bra att samla ihop oss :)

    Petter

    Kommentar av Petter

  6. Bra. Underlättar för alla som vill nysta tråden emellanåt.

    Kommentar av Håkan Persson

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

techjättarna

Amerikanskt lagförslag kan ändra spelplanen för Google

Ett lagförslag i USA hotar att drastiskt ändra spelplanen för techjättar som Google, Amazon och Apple. Om lagen blir verklighet kommer dessa företag inte längre få favorisera sina egna produkter och tjänster. Sannolikt skulle detta vara en positiv utveckling för mindre företag som är beroende av techjättarna för att nå nya kunder.

youtube

YouTube kan öppna upp för andra annonsnätverk

Google har erbjudit sig att öppna upp YouTube för andra annonsnätverk än sitt eget i ett försök att blidka myndigheterna inom EU. Är det på riktigt denna gång eller blir det ”bara” ett nytt CSS?

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Felix Brynje i avsnitt 84 av Sökpodden

#84 Freshness

Kan Ahrefs nya sökmotor, Yep, utmana Google på riktigt? Detta är ett av ämnena som Björn, Felix och Micke pratar om i avsnitt 84 av Sökpodden. De djupdyker även i varför freshness är en faktor för Google och om man ska pinna i sina RSAs på Google Ads eller inte. Du lyssnar väl?

Collage av bilder på partiledarna, fr v till höger: Johan Pehrson, Ebba Busch, Per Bolund, Märta Stenevi, Nooshi Dadgostar, Ulf Kristersson, Riksdagshuset, Annie Lööf och Magdalena Andersson.

Partierna som är störst på Google – inför valet

Vilket parti har störst synlighet på Google? Och vilken av partiledarna googlas mest? Med knappt fyra månader kvar till valet gör vi ett SEO-nedslag i politiken. 

peak oil

Har vi nått ”Peak WordPress”?

För första gången i mannaminne så minskar marknadsandelen för WordPress. Är detta ett tillfälligt hack i kurvan eller är det ”Peak WordPress” som vi bevittnar?