Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 14 954 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Vad önskar du dig i julklapp?

Julklappar

Med första advent avklarad är det hög tid att börja fundera på vad du önskar dig i julklapp. Jobbar du som vi med sök så ser din önskelista till tomten säkert lite annorlunda ut.

Råsaftcentrifugen har ju av HUI blivit utsedd till årets julklapp 2013. Men vi som jobbar med sök har även annat på önskelistan. Om du i julstressen inte hinner komma på vad du önskar dig, så har vi tagit fram 10 olika julklappar för dig som jobbar med sök. Vad vill du att tomten har med sig i säcken i år?

Vad önskar du dig i julklapp?

Se resultat

Loading ... Loading ...

 

6 kommentarer

  1. Middagen helt klart, gärna i en samtalsvänlig miljö t.ex. första klass på rutten Stockholm – Costa Rica.

  2. varför får jag bara önska en sak, jag vill ju ha flera klappar av tomten. Böcker, organiska sökdata, länkar och en middag låter bra tycker jag :-)

  3. Katrin,

    Självklart för du önska så många du vill. Jag ville bara veta vilken du helst ville ha :-) Hoppas tomten kommer med alla till dig!

  4. Naturligtvis boken, ni kan väl skicka den hem till mig i Finland som en försenad julklapp?

    Pagerank uppdateringen kom på vår självständighet (6 december), så det behöver jag inte önska mig.

    Skulle även va lite skoj om Google skulle få lite konkurrans, nu när jag inte längre är aktieägare.

    Kommentar av

    Andreas

  5. Organisk sökordsdata i Google Analytics! Vet inte om jag fått det om bakfoten dock, men jag tyckte mig se sökordsdata i Google Webmaster tools. Men det kanske bara var Adwords-data?

    Kommentar av

    Snusmajoren

  6. Snusmajoren,

    Nej, du så helt rätt. Det finns sökordsdata i GWT, men den datan är en väldigt grov uppskattning. Sökordsdatan som fanns i GA var mycker mer exakt.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Viktoria Nerell i avsnitt 47 av Sökpodden

#47 Long tail

Nytt avsnitt av Sökpodden ute nu! Denna gång pratar vi om ett av våra absoluta favoritverktyg – Screaming Frog. Vidare ser vi en renässans för Long tail SEO och så avslutar vi med dynamiska sökannonser. Lyssna gärna!

store visits google ads sverige

Kom igång med Store Visits i Google Ads

Store Visits kan hjälpa dig förstå hur din Google Ads-annonsering påverkar antalet fysiska besök i dina butiker. Läs mer i artikeln här!

Skydda ditt varumärke på Google

Ogillar du när någon annonserar på ditt varumärke på Google? Detta får du nog leva med. Men du kan skydda dig mot att någon använder ditt namn i annonserna. När man ser att någon annonserar på ens varumärke är en […]

Erik Allerth, Michael Wahlgren och Nicklas Krus i avsnitt 46 av Sökpodden

#46 Ceteris paribus

I årets första avsnitt av Sökpodden pratar vi om vad som är en bra CTR, Google Smart Shopping och videoannonser på Facebook. Lyssna gärna! Nytt år, nya möjligheter! Så var det äntligen dags för årets första avsnitt av Sökpodden. Det […]

Hitta saknade sökord

Hitta saknade sökord

Ett bra sätt att hitta nya sökord är att analysera vilka sökord du får trafik ifrån i dag men som du inte nämner på sidan. Genom att sedan addera dessa sökord i sidans innehåll kan du öka rankingen. I denna artikel går vi steg-för-steg igenom hur du lyckas med detta.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner