Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Vad önskar du dig i julklapp?

Julklappar

Med första advent avklarad är det hög tid att börja fundera på vad du önskar dig i julklapp. Jobbar du som vi med sök så ser din önskelista till tomten säkert lite annorlunda ut.

Råsaftcentrifugen har ju av HUI blivit utsedd till årets julklapp 2013. Men vi som jobbar med sök har även annat på önskelistan. Om du i julstressen inte hinner komma på vad du önskar dig, så har vi tagit fram 10 olika julklappar för dig som jobbar med sök. Vad vill du att tomten har med sig i säcken i år?

Vad önskar du dig i julklapp?

Se resultat

Loading ... Loading ...

 

6 kommentarer

  1. Middagen helt klart, gärna i en samtalsvänlig miljö t.ex. första klass på rutten Stockholm – Costa Rica.

  2. varför får jag bara önska en sak, jag vill ju ha flera klappar av tomten. Böcker, organiska sökdata, länkar och en middag låter bra tycker jag :-)

  3. Katrin,

    Självklart för du önska så många du vill. Jag ville bara veta vilken du helst ville ha :-) Hoppas tomten kommer med alla till dig!

  4. Naturligtvis boken, ni kan väl skicka den hem till mig i Finland som en försenad julklapp?

    Pagerank uppdateringen kom på vår självständighet (6 december), så det behöver jag inte önska mig.

    Skulle även va lite skoj om Google skulle få lite konkurrans, nu när jag inte längre är aktieägare.

    Kommentar av Andreas

  5. Organisk sökordsdata i Google Analytics! Vet inte om jag fått det om bakfoten dock, men jag tyckte mig se sökordsdata i Google Webmaster tools. Men det kanske bara var Adwords-data?

    Kommentar av Snusmajoren

  6. Snusmajoren,

    Nej, du så helt rätt. Det finns sökordsdata i GWT, men den datan är en väldigt grov uppskattning. Sökordsdatan som fanns i GA var mycker mer exakt.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Popular Products – Ny yta att optimera för i organiska sökresultatet

Google lanserar Popular Products som låter användare jämför produkter direkt i det organiska sökresultatet. Här går vi igenom allt vi vet om Popular Products hittills. 

Google förändrar designen av hela serpen

Google förändrar designen för hur sidor presenteras i hela serpen. Förändringen, som vi redan sett på mobil under längre tid, rullas nu ut permanent till desktop. Det här får vissa konsekvenser för din SEO som du bör känna till.

Molly Sanden pojkvän - foto: Nina Kahrobaee

Därför borde Molly Sandén göra en låt som heter ”Pojkvän”

Det finns många områden där det finns tydliga synergier mellan bra innehåll och sökmotoroptimering. Detta gäller till och med i musikbranschen. Men hur då? Det ska vi nu visa.

SEO-året 2019

SEO-året 2019

2019 lider mot sitt slut och det har blivit dags att sammanfatta året som gått ur ett SEO-perspektiv. Vi blickar också framåt och spekulerar i vad 2020 kan komma att innebära.

Värmeljus som brinner

Förstå Googles ekosystem och få fler företag att skänka pengar till goda ändamål

Julen är den tid på året då svenskar ger mest pengar till ideella organisationer och välgörenhet. Genom att förstå Googles ekosystem bättre kan fler organisationer nå nya intäktsströmmar till sina organisationer.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner