Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 14 954 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Vad önskar du dig i julklapp?

Julklappar

Med första advent avklarad är det hög tid att börja fundera på vad du önskar dig i julklapp. Jobbar du som vi med sök så ser din önskelista till tomten säkert lite annorlunda ut.

Råsaftcentrifugen har ju av HUI blivit utsedd till årets julklapp 2013. Men vi som jobbar med sök har även annat på önskelistan. Om du i julstressen inte hinner komma på vad du önskar dig, så har vi tagit fram 10 olika julklappar för dig som jobbar med sök. Vad vill du att tomten har med sig i säcken i år?

Vad önskar du dig i julklapp?

Se resultat

Loading ... Loading ...

 

6 kommentarer

  1. Middagen helt klart, gärna i en samtalsvänlig miljö t.ex. första klass på rutten Stockholm – Costa Rica.

  2. varför får jag bara önska en sak, jag vill ju ha flera klappar av tomten. Böcker, organiska sökdata, länkar och en middag låter bra tycker jag :-)

  3. Katrin,

    Självklart för du önska så många du vill. Jag ville bara veta vilken du helst ville ha :-) Hoppas tomten kommer med alla till dig!

  4. Naturligtvis boken, ni kan väl skicka den hem till mig i Finland som en försenad julklapp?

    Pagerank uppdateringen kom på vår självständighet (6 december), så det behöver jag inte önska mig.

    Skulle även va lite skoj om Google skulle få lite konkurrans, nu när jag inte längre är aktieägare.

    Kommentar av

    Andreas

  5. Organisk sökordsdata i Google Analytics! Vet inte om jag fått det om bakfoten dock, men jag tyckte mig se sökordsdata i Google Webmaster tools. Men det kanske bara var Adwords-data?

    Kommentar av

    Snusmajoren

  6. Snusmajoren,

    Nej, du så helt rätt. Det finns sökordsdata i GWT, men den datan är en väldigt grov uppskattning. Sökordsdatan som fanns i GA var mycker mer exakt.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Mål bordshockey

Vikten av mätbara mål för Google Ads

För att lyckas med din annonsering på Google Ads är det viktigt att du arbetar efter tydliga och mätbara mål. Vilka mål du ska välja beror på vad ditt företag sysslar med. Missar du att sätta mål går du miste om de stora fördelar som Google Ads har att erbjuda.

Google sökresultat

Hitta länkmöjligheter med hjälp av Googles sökkommandon

Existerande omnämnanden kan vara en guldgruva för att skapa nya länkar. Med Googles sökkommandon kan du hitta sidor som nämner ditt varumärke – men inte länkar till din sajt. Förhoppningsvis kan du omvandla många av dessa omnämnanden till riktiga länkar.

Utökade textannonser (ETA) blir nu ännu större

Nyhet! Under 2016 lanserade Google Ads de utökade textannonserna (ETA) och gjorde dem 47% större än sina föregångare. Två år senare har Google återigen öppnat upp för möjligheterna att göra annonserna ännu större.

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Viktoria Nerell i avsnitt 41 av Sökpodden

#41 Medic Update

Äntligen är Sökpodden tillbaka efter ett välförtjänt sommarlov! I avsnitt 41 pratar vi bland annat om Google Medic Update och så jämför vi det gamla och nya gränssnittet i Google Ads. Du lyssnar väl?

Detta har du missat i sommar

Sommar, sommar, sommar. Det har varit en varm sommar med förhoppningsvis många lata dagar i hängmattan. I denna artikel sammanfattar vi några av de viktigaste sakerna som hänt inom SEO, SEM och Facebook under sommaren.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner