Missa inte våra populära och kostnadsfria webbinarier! Våra populära webbinarier! ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Vi firar 200 000

Vi har precis passerat fantastiska 200 000 gjorda analyser i vårt kostnadsfria SEO-vertyg. Vi lanserade verktyget för ganska exakt 3 år sedan och det är väldigt glädjande att det mottagits så positivt.

För cirka tre år sedan bestämde vi oss på Pineberry för att bygga ett verktyg som enkelt kan visa på de de vanligaste och viktigaste On Page-faktorerna man inte ska missa på en sida. För 1,5 år sedan nådde vi milstolpen 100 000 gjorda analyser och nu 1,5 år senare är vi uppe i 200 000 st. Helt fantastiskt tycker vi. Vi är väldigt glada över att verktyget blivit så uppskattat och att det fortfarande efter tre år används väldigt flitigt.

En av de vanligaste frågorna vi får gällande SEO-verktyget är hur viktigt det är att få maximal poäng. Som vi nämner i verktyget så är vår riktlinje att man ska försöka nå upp till 80 poäng (av 100) för de sidor man optimerar för. Når man mer poäng än 80 så skadar det såklart inte, men skillnaden mellan 80 och 100 poäng är finlir. Tiden detta finlir tar är, enligt oss, ofta bättre använd i andra delar av ens sökmotoroptimering.

Har du ännu inte testat vårt verktyget så hittar du det uppe i högra hörnet på sajten.

9 kommentarer

  1. Grattis får man säga till ett bra verktyg. Användbart för många.

    Kommentar av Andreas

  2. Stort grattis! Mycket bra verktyg dessutom.

    Kommentar av Magnus

  3. Tack för ett bra verktyg. Brukar använda det då och då för att dubbelkolla så jag inte missat något samt kolla antal ord på en sida.

  4. Jag har nog nästan en % i det antalet:)

    Kommentar av Håkan Persson

  5. Vill givetvis även tacka för verktyget som hjälpt både mig och kunder jag tipsat. Numera använder jag det väldigt sällan och har själv omvärderat on page, speciellt detaljer som att sökordet måste ligga först, antal tecken i rubrik/title mm. Inbillar mig att en perfekt on page inte är perfekt:)

    Kommentar av Håkan Persson

  6. Tackar så mycket för de glada tillropen!

    Håkan, jag håller helt med om att en On Page inte behöver vara helt perfekt och vissa fall kan det till med bli för perfekt.

    Utmaningen är det krävs ganska mycket praktisk erfarenhet av sökmotoroptimering för att veta vilka avsteg från ”det perfekta” som man kan göra.

    Kommentar av Michael

  7. Tack för ett riktigt bra verktyg! Genom att köra igenom sidorna man är ute efter att optimera får man märkbara resultat! Lyckades placera mig på topp 10 från plats på över 200 tack vare tipsen man fick på sidan.

    Kommentar av Fredrik Gustavsson

  8. Grattis och tack för all hjälp. Jag har nog använt verktyget 1000 gånger av de 200.000 gångerna :)

    Kommentar av Utvecklaren

  9. Jag står också för en ganska stor del utav analyserna, riktigt bra verktyg för att snabbt kolla upp saker och ting på t ex nya satelitsajter.

    Bra jobbat.

    Kommentar av Chris

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

amazon se lansering

Lanseringsstrategier för Amazon.se utan annonsplattform

Amazon.se lanseras utan Amazon Advertising, vilket delvis ändrar spelreglerna? Vi går igenom vad som förändras och vad du bör tänka på från ett marknadsföringsperspektiv.

branschen rasar

Google tar bort söktermer – branschen rasar

Stora förändringar i Google Ads. Söktermsrapporten kommer framöver inte innehålla alla sökord du köpt klick på. Google hävdar att det har med integritet att göra, medan branschen är mycket upprörd över denna nyhet.

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Jonathan Olsson i Sökpodden avsnitt 63

#63 Chatvertising

Då var Sökpodden äntligen tillbaka efter ett kortare sommarlov. I avsnitt 63 står Amazon Ads, omnämnanden inom SEO och Click to messenger på Facebook på tapeten. Du lyssnar väl?

Så lyckas du med din SEO på Google efter Amazons intåg

Med Amazons lansering i Sverige får många e-handlare en ny stark konkurrent att tampas med i sökresultaten på Google. Här får du tips på hur du lägger upp din SEO-strategi för att äga ditt segment på Google – före Amazon och alla andra.

pengarisoporna

Kasta inte bort dina pengar – använd söktermsrapporten i Google Ads och annonsera mer effektivt

För att lyckas med din annonsering ställs det höga krav på den löpande optimeringen. Att gå igenom söktermsrapporten i Google Ads är en viktig nyckel till att betala för relevanta klick och på den vägen driva värdefull trafik till din […]

Bing Partner


Preferred Facebook Marketing Partner