Sökmotorkonsult.se

Vi firar 200 000

Vi har precis passerat fantastiska 200 000 gjorda analyser i vårt kostnadsfria SEO-vertyg. Vi lanserade verktyget för ganska exakt 3 år sedan och det är väldigt glädjande att det mottagits så positivt.

För cirka tre år sedan bestämde vi oss på Pineberry för att bygga ett verktyg som enkelt kan visa på de de vanligaste och viktigaste On Page-faktorerna man inte ska missa på en sida. För 1,5 år sedan nådde vi milstolpen 100 000 gjorda analyser och nu 1,5 år senare är vi uppe i 200 000 st. Helt fantastiskt tycker vi. Vi är väldigt glada över att verktyget blivit så uppskattat och att det fortfarande efter tre år används väldigt flitigt.

En av de vanligaste frågorna vi får gällande SEO-verktyget är hur viktigt det är att få maximal poäng. Som vi nämner i verktyget så är vår riktlinje att man ska försöka nå upp till 80 poäng (av 100) för de sidor man optimerar för. Når man mer poäng än 80 så skadar det såklart inte, men skillnaden mellan 80 och 100 poäng är finlir. Tiden detta finlir tar är, enligt oss, ofta bättre använd i andra delar av ens sökmotoroptimering.

Har du ännu inte testat vårt verktyget så hittar du det uppe i högra hörnet på sajten.

Sidan är senast uppdaterad 2014-03-19

9 kommentarer

  1. Grattis får man säga till ett bra verktyg. Användbart för många.

    Kommentar av Andreas

  2. Stort grattis! Mycket bra verktyg dessutom.

    Kommentar av Magnus

  3. Tack för ett bra verktyg. Brukar använda det då och då för att dubbelkolla så jag inte missat något samt kolla antal ord på en sida.

  4. Jag har nog nästan en % i det antalet:)

    Kommentar av Håkan Persson

  5. Vill givetvis även tacka för verktyget som hjälpt både mig och kunder jag tipsat. Numera använder jag det väldigt sällan och har själv omvärderat on page, speciellt detaljer som att sökordet måste ligga först, antal tecken i rubrik/title mm. Inbillar mig att en perfekt on page inte är perfekt:)

    Kommentar av Håkan Persson

  6. Tackar så mycket för de glada tillropen!

    Håkan, jag håller helt med om att en On Page inte behöver vara helt perfekt och vissa fall kan det till med bli för perfekt.

    Utmaningen är det krävs ganska mycket praktisk erfarenhet av sökmotoroptimering för att veta vilka avsteg från ”det perfekta” som man kan göra.

    Kommentar av Michael

  7. Tack för ett riktigt bra verktyg! Genom att köra igenom sidorna man är ute efter att optimera får man märkbara resultat! Lyckades placera mig på topp 10 från plats på över 200 tack vare tipsen man fick på sidan.

    Kommentar av Fredrik Gustavsson

  8. Grattis och tack för all hjälp. Jag har nog använt verktyget 1000 gånger av de 200.000 gångerna :)

    Kommentar av Utvecklaren

  9. Jag står också för en ganska stor del utav analyserna, riktigt bra verktyg för att snabbt kolla upp saker och ting på t ex nya satelitsajter.

    Bra jobbat.

    Kommentar av Chris

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

DuckDuckGo

Kan DuckDuckGo hota?

Det görs mer än 100 miljoner sökningar om dagen på DuckDuckGo. Innebär detta att Google, Bing och andra sökmotorer ska börja se DuckDuckGo som ett reellt hot?

CPM - cost per mille

Vad är en bra CPM?

Är 72 en bra CPM på Facebook? I denna artikel skriver vi om fyra olika saker som påverkar hur mycket du kommer betala i CPM när du annonserar i sociala medier.

SEM-året 2021

Vår head of SEM Jonathan Olsson summerar Google Ads-året 2021. Allt från ändrade matchtyper till cookie-döden.

SEO-året 2021

SEO-året 2021

2021 börjar lida mot sitt slut och det har blivit dags att sammanfatta året som gått ur ett SEO-perspektiv.

Victor Alenlid, Nicklas Krus och Michael Wahlgren i avsnitt 78 av Sökpodden

#78 Läckor

Då var det dags för årets sista avsnitt av Sökpodden. Denna gång är våra ämnen risker inom SEO, vi pratar läckor på Google Ads och sist men inte minst dyker vi ned i annonsering på Pinterest. Du lyssnar väl?