Sökmotorkonsult.se

Vi firar 200 000

Vi har precis passerat fantastiska 200 000 gjorda analyser i vårt kostnadsfria SEO-vertyg. Vi lanserade verktyget för ganska exakt 3 år sedan och det är väldigt glädjande att det mottagits så positivt.

För cirka tre år sedan bestämde vi oss på Pineberry för att bygga ett verktyg som enkelt kan visa på de de vanligaste och viktigaste On Page-faktorerna man inte ska missa på en sida. För 1,5 år sedan nådde vi milstolpen 100 000 gjorda analyser och nu 1,5 år senare är vi uppe i 200 000 st. Helt fantastiskt tycker vi. Vi är väldigt glada över att verktyget blivit så uppskattat och att det fortfarande efter tre år används väldigt flitigt.

En av de vanligaste frågorna vi får gällande SEO-verktyget är hur viktigt det är att få maximal poäng. Som vi nämner i verktyget så är vår riktlinje att man ska försöka nå upp till 80 poäng (av 100) för de sidor man optimerar för. Når man mer poäng än 80 så skadar det såklart inte, men skillnaden mellan 80 och 100 poäng är finlir. Tiden detta finlir tar är, enligt oss, ofta bättre använd i andra delar av ens sökmotoroptimering.

Har du ännu inte testat vårt verktyget så hittar du det uppe i högra hörnet på sajten.

Sidan är senast uppdaterad 2014-03-19

9 kommentarer

  1. Grattis får man säga till ett bra verktyg. Användbart för många.

    Kommentar av Andreas

  2. Stort grattis! Mycket bra verktyg dessutom.

    Kommentar av Magnus

  3. Tack för ett bra verktyg. Brukar använda det då och då för att dubbelkolla så jag inte missat något samt kolla antal ord på en sida.

  4. Jag har nog nästan en % i det antalet:)

    Kommentar av Håkan Persson

  5. Vill givetvis även tacka för verktyget som hjälpt både mig och kunder jag tipsat. Numera använder jag det väldigt sällan och har själv omvärderat on page, speciellt detaljer som att sökordet måste ligga först, antal tecken i rubrik/title mm. Inbillar mig att en perfekt on page inte är perfekt:)

    Kommentar av Håkan Persson

  6. Tackar så mycket för de glada tillropen!

    Håkan, jag håller helt med om att en On Page inte behöver vara helt perfekt och vissa fall kan det till med bli för perfekt.

    Utmaningen är det krävs ganska mycket praktisk erfarenhet av sökmotoroptimering för att veta vilka avsteg från ”det perfekta” som man kan göra.

    Kommentar av Michael

  7. Tack för ett riktigt bra verktyg! Genom att köra igenom sidorna man är ute efter att optimera får man märkbara resultat! Lyckades placera mig på topp 10 från plats på över 200 tack vare tipsen man fick på sidan.

    Kommentar av Fredrik Gustavsson

  8. Grattis och tack för all hjälp. Jag har nog använt verktyget 1000 gånger av de 200.000 gångerna :)

    Kommentar av Utvecklaren

  9. Jag står också för en ganska stor del utav analyserna, riktigt bra verktyg för att snabbt kolla upp saker och ting på t ex nya satelitsajter.

    Bra jobbat.

    Kommentar av Chris

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Sökmotormuseum

Pineberry öppnar världens första sökmotormuseum

Efter 16 framgångsrika år inom digital marknadsföring har vi på Pineberry beslutat att utöka våra tjänster genom att öppna det allra första sökmotormuseet.

Simon Davidsson, Michael Wahlgren och Tilde Mattsson i avsnitt 92 av Sökpodden

#92 Fåfänga

Avsnitt 92 av Sökpodden är här! Denna gång pratar Simon, Micke och Tilde om Bing är värt att satsa på, går igenom några nyheter som kommit inom Performance Max och avslutar avsnittet med en diskussion om nyckeltal som faller under det mindre smickrande begreppet Vanity Metrics. Du lyssnar väl?

Google analytics

Din data i GA4 kommer skilja sig

Stämmer inte din siffror i GA4 mot det du ser i UA? Även om detta kan kännas frustrerande är det väntat. GA4 och UA skiljer sig på så många sätt att datan inte är helt jämförbar. Däremot kan det vara bra att förstå varför du ser skillnader i dina siffror och hur stora skillnaderna är.

inget att förlora

Våga mer i sämre tider

Det finns fördelar med att det är sämre tider. En sådan är att du ges möjlighet att våga mer med din marknadsföring. Du har helt enkelt mindre att förlora. Så passa på att göra de stora förändringarna i din marknadsföring som du dragit dig för att göra tidigare.

black friday datum

När är black friday & cyber monday 2023? – Alla datum!

Nu för tiden finns det många kampanj- och temadagar att hålla reda på, särskilt under hösten när det är viktiga händelser som Black Week, Cyber Monday och Black Friday. Här är de datum du behöver hålla koll på!