Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Vi firar 200 000

Vi har precis passerat fantastiska 200 000 gjorda analyser i vårt kostnadsfria SEO-vertyg. Vi lanserade verktyget för ganska exakt 3 år sedan och det är väldigt glädjande att det mottagits så positivt.

För cirka tre år sedan bestämde vi oss på Pineberry för att bygga ett verktyg som enkelt kan visa på de de vanligaste och viktigaste On Page-faktorerna man inte ska missa på en sida. För 1,5 år sedan nådde vi milstolpen 100 000 gjorda analyser och nu 1,5 år senare är vi uppe i 200 000 st. Helt fantastiskt tycker vi. Vi är väldigt glada över att verktyget blivit så uppskattat och att det fortfarande efter tre år används väldigt flitigt.

En av de vanligaste frågorna vi får gällande SEO-verktyget är hur viktigt det är att få maximal poäng. Som vi nämner i verktyget så är vår riktlinje att man ska försöka nå upp till 80 poäng (av 100) för de sidor man optimerar för. Når man mer poäng än 80 så skadar det såklart inte, men skillnaden mellan 80 och 100 poäng är finlir. Tiden detta finlir tar är, enligt oss, ofta bättre använd i andra delar av ens sökmotoroptimering.

Har du ännu inte testat vårt verktyget så hittar du det uppe i högra hörnet på sajten.

9 kommentarer

  1. Grattis får man säga till ett bra verktyg. Användbart för många.

    Kommentar av Andreas

  2. Stort grattis! Mycket bra verktyg dessutom.

    Kommentar av Magnus

  3. Tack för ett bra verktyg. Brukar använda det då och då för att dubbelkolla så jag inte missat något samt kolla antal ord på en sida.

  4. Jag har nog nästan en % i det antalet:)

    Kommentar av Håkan Persson

  5. Vill givetvis även tacka för verktyget som hjälpt både mig och kunder jag tipsat. Numera använder jag det väldigt sällan och har själv omvärderat on page, speciellt detaljer som att sökordet måste ligga först, antal tecken i rubrik/title mm. Inbillar mig att en perfekt on page inte är perfekt:)

    Kommentar av Håkan Persson

  6. Tackar så mycket för de glada tillropen!

    Håkan, jag håller helt med om att en On Page inte behöver vara helt perfekt och vissa fall kan det till med bli för perfekt.

    Utmaningen är det krävs ganska mycket praktisk erfarenhet av sökmotoroptimering för att veta vilka avsteg från ”det perfekta” som man kan göra.

    Kommentar av Michael

  7. Tack för ett riktigt bra verktyg! Genom att köra igenom sidorna man är ute efter att optimera får man märkbara resultat! Lyckades placera mig på topp 10 från plats på över 200 tack vare tipsen man fick på sidan.

    Kommentar av Fredrik Gustavsson

  8. Grattis och tack för all hjälp. Jag har nog använt verktyget 1000 gånger av de 200.000 gångerna :)

    Kommentar av Utvecklaren

  9. Jag står också för en ganska stor del utav analyserna, riktigt bra verktyg för att snabbt kolla upp saker och ting på t ex nya satelitsajter.

    Bra jobbat.

    Kommentar av Chris

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Maria Fernholm i avsnitt 62 av Sökpodden

#62 Mygg & Kameler

I avsnitt 62 av Sökpodden frågar vi oss om Core web vitals är något att ha, vi spionerar på konkurrenter med hjälp av auktionsinformationen i Google Ads och så tar vi oss an Amazonutmanaren Facebook Shops. Du lyssnar väl?

Billiga klick och låg konkurrens med Bing Shopping

För några månader sedan lanserades en betaversion av Bing Shopping i Sverige. För de annonsörer som är tidiga med att testa, kan det innebära billiga klick och låg konkurrens.
I denna artikel går vi igenom hur man enkelt kan komma igång med sin Bing annonsering och vilka fördelar det finns med att vara tidig med att testa.

Vad avgör om en annons är bra – CTR eller CR?

Vad är det viktigaste mätetalet vid annonstestning i Google Ads? Är det klickfrekvens (CTR) eller konverteringsgrad (CR)? I denna artikel får du reda på ”svaret” på denna eviga fråga.

Web vitals

Core web vitals blir rankingfaktor

Core Web Vitals kallas de universella mätetal som Google menar att alla webbplatsägare bör fokusera på för att förbättra sina sidor ur ett användarperspektiv. Dessa mätetal ska i framtiden även bli en rankingfaktor i det organiska sökresultatet. Här är allt vi vet hittills.

Sökvolymsquiz SEO-snack

Sökvolymsquiz på torsdag

Missa inte vårt Sökvolymquiz på torsdag kl 16:00! Det kommer vara rafflande, roligt och gå undan. Vi ses på Zoom på torsdag!

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner