Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Vilken är den bästa SEO-bloggen?

SEO ändras kontinuerligt med nya uppdateringar och nya teorier om hur algoritmen fungerar. Därför gäller det hela tiden att hålla sig uppdaterad med om vad som händer. Ett sätt att hålla sig uppdaterad är att läsa bloggar, vilket det finns en uppsjö av där både kvalitén och nyhetsvärdet kan variera.

I Sverige finns det många och bra bloggar, men det finns desto fler engelskspråkiga. Nedan ser du några av de bättre engelskspråkiga bloggarna vi Sökmotorkonsulter på Pineberry läser. Om du följer någon annan får du gärna tipsa i kommentarerna om vilken.

Vilken engelskspråkig SEO-blogg tycker du är bäst?

  • SEO by the Sea (5%, 3 Röster)
  • Search Engine Roundtable (14%, 9 Röster)
  • Search Engine Land (32%, 21 Röster)
  • Search Engine Watch (8%, 5 Röster)
  • Search Engine Journal (6%, 4 Röster)
  • The Moz Blog (18%, 12 Röster)
  • Google Webmaster Central (3%, 2 Röster)
  • Matt Cutts: Gadgets, Google, and SEO (2%, 1 Röster)
  • SEO Book (6%, 4 Röster)
  • Annan (6%, 4 Röster)

Antal röster: 65

Loading ... Loading ...

Omröstningen är nu avslutat

Den bästa engelskspråkig SEO-blogg är, enligt våra läsare, Search Engine Land som vann med 32% av alla röster. Tvåa kom The Moz Blog med 18% av rösterna, strax därefter kommer Search Engine Roundtable med 14%.

En kommentar

  1. Hei,

    Hyggelig å se at Search Engine Land topper listen! :-)

    Mvh Trond
    Columnist at Search Engine Land

    Kommentar av Trond

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Scaleup-möte

SEO för scaleups

SEO är oftast en av de bästa investeringarna som går att göra rent ROI-mässigt för företag som vill skala upp. Här tipsar vi om några viktiga saker att tänka på för dig som jobbar med en scaleup och vill börja arbeta mer aktivt med SEO.

genomsnittsposition begravd

Förväxla inte impression share med impression rate

Saknar du nyckeltalet genomsnittlig annonsposition när du optimerar dina bud på Google Ads? I det här inlägget går Victor igenom övergången från annonsposition till de olika alternativen av impressions.

Martin Splitt SearchStars Malmö 2019

Lyckat på SearchStars i Malmö

Vi har varit på branschkonferens. Närmare bestämt på SearchStars i Malmö. Ett trevligt och intressant event som vi sammanfattar i denna artikel.

SMX Advanced Berlin

SMX Advanced i Berlin

Vi har varit på konferens. Närmare bestämt på SMX Advanced i Berlin. I denna artikel sammanfattar vi föreläsningarna från de två dagarna.

konverterande formulär

4 tips för att kontra formulärskräcken

Får du in för få leads via kontaktformuläret på din sajt? Här går Fredrik igenom fyra enkla tips på hur du kan öka konverteringsgraden för ditt formulär.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner