Få 10 tips om hur du lyckas med annonsering på Facebook direkt på mailen Gå vår mailkurs gratis ×
Få 11 tips om hur du lyckas på Google direkt på mailen Gå vår mailkurs gratis ×
Köp SEO-boken Guldläge på nätet till specialpris! Köp SEO-boken Guldläge på nätet ×
Vill du jobba som SEO-specialist på en av Sveriges ledande byråer? Jobb som SEO-specialist? ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 13 869 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Vilket är Sveriges svåraste sökord?

Vilket är Sveriges svåraste sökord

Svårighetsgraden att synas högt i Googles sökresultat skiljer sig mycket mellan olika sökord. Några kräver väldigt liten ansträngning medan andra kan jämföras med att bestiga Mount Everest.

Det finns ett antal riktiga svåra sökord att synas högt på i sökresultatet. Gemensamt för dessa sökord är att det krävs långsiktigt och hårt arbete med både sajt och länkar för att hamna i topp (alternativt extremt aggressiva metoder, där resultaten oftast blir av det mer kortsiktiga slaget). När du väl intagit en topposition på något av dessa sökord kan du se fram emot en riklig belöning i form av hög och lönsam trafik. Men vilket är dessa sökord är Sveriges absolut svåraste?

Jag har valt ut 13 st svenska sökord där konkurrensen är stentuff. Nu önskar jag din hjälp till att kora vilket av dessa som är det svåraste. Tycker du att jag har missat något sökord så kommentera gärna nedan. Jag har medvetet inte tagit med några sexrelaterade sökord. Tack för din röst!

Vilket är Sveriges svåraste sökord?

Se resultat

Loading ... Loading ...

 

7 kommentarer

  1. Vore en utmaning att ge sig på sökbegreppen poker alternativt casino, just för att se hur svårt det är och vilken utveckling en sådan satsning kan få. Precis som jag en gång resonerade om sökordet sökmotoroptimering så blir ju en sådan satsning meningslös om man inte tar sig in ens på förstasidan, vilket jag starkt tvivlar på att jag har kapacitet till:) Å andra sidan gick det rätt hyffsat med det ordet när jag väl bestämt mig.

    Kommentar av Håkan P

  2. En gång i tiden var det ganska lätt att ta plats nr 1 på sökmotoroptimering… : ) (och behålla den i 1 1/2 år, just sayin…) Haha ja ä int bitter. Kul initiativdock, var ju tvungen att rösta på sökmotoroptimering bara för att men poker måste ju vara det i särklass tuffaste ordet.
    Och Håkan P, om någon har kapacitet är det du : ) Men du är så sjukt duktig att du får fullt med kunder ändå, även utan topplacering: )

    Kommentar av

    Helena von Wowern

  3. Google?

    Kommentar av

    Dolph

  4. Det går alltid att ta positioner genom att öka risken, 10.000 kommentarslänkar kan vara en genväg in i vilket resultat som helst men som du säkert märkte Helena så är det inte så hållbart.

  5. Sökordet ”kransbjörn” är också svårt att ranka bra på.

    Kommentar av Björn

  6. Inget om ”webbhotell”? Det måste ändå vara lite svårare än t.ex. kläder :)

    Kommentar av

    Alexander

  7. Alexander,

    ”webbhotell” borde nog varit med. Det är också ett av de riktigt svåra sökorden.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

En fiskande pingvin

Pingvinen 4.0 är här

Pingvin 4.0 är lanserad. Den ska vara en del av algoritmen och köras löpande på alla marknader. I detta inlägg kan du läsa alla nyheterna med den nya versionen.

strukturerad data

Nyheter för strukturerad data

Under veckan som gått har vi noterat en förändring i SERP:en. Numera lyfter google in bilder direkt i sökresultatet med hjälp av strukturerad data. Något som bara varit tillgängligt för recept tidigare. Lär dig mer hur du kan nyttja dessa förändringar på bästa sätt!

bygga länkar

Skapa auktoritet – Bygg din egen affiliatesajt – Steg 3

När du byggt en affiliatesajt har du bara gjort 20% av arbetet. Läs vad du ska fokusera övriga 80% av tiden på redan i början av webbplatsens levnadstid.

Hänvisiningar Google Analytics

”Snor” Klarna din försäljning?

En besökare har klickat på er AdWords-annons, lägger varan i varukorgen och genomför köpet via en extern betalningslösning – exempelvis Klarna. Tillskrivs köpet då verkligen till AdWords? Det bästa vore om så alltid vore fallet, men vår erfarenhet säger att […]

sokpodden_avsnitt-17_460x288

#17 Vattentäta skott

Så var det dags för avsnitt 17 av Sökpodden. I detta avsnitt pratar vi om 13 lite ovanliga SEO tips, undersöker vattentäta skott mellan AdWords och det organiska sökresultatet och djupdyker i budgivningen på Facebook. Du lyssnar väl?