Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Visa upp ditt resultat från seo-verktyget

 
Vi har fått förfrågan om att man ska kunna skicka sitt resultat i vårt Onpage-verktyg till andra och har gjort lite ändringar så att det är möjligt. Förut skapades inga unika sidor för resultaten men nu görs det på en krypterad URL. Så här ser det till exempel ut för den här siten. Som du ser sparas alltså sökord och url så att du lätt kan skicka länken till någon annan.

Det sitter en noindex-tagg på sidan så den kommer inte indexeras av sökmotorer och det går inte att hitta dem genom att prova sig fram eftersom det inte är någon ordning på de urler som skapas. Du behöver alltså inte oroa dig för att folk ska hitta din information om du inte vill det.

Du kan förstås publicera länken online om du vill visa upp resultatet på din blogg men sidan kommer inte att indexeras i alla fall.

3 kommentarer

  1. Har kanske inte helt med detta att göra men har ni funderat på att ta bort biten där verktyget värderar antalet sidor på hela hemsidan? Kanske går att göra två varianter, en med ren on-page och sen en variant med lite mer avancerade fumktioner som kollar in hela sidan. Kanske ett fullfjädrat verktyg som mäter inlänkar och hela rasket. B-)

    Superbra verktyg i vilket fall, använder det ofta.

    Kommentar av Robert

  2. Ja, har faktiskt tänkt på det. Antalet sidor är ju lite mitt emellan, jag tycker helt klart det hör till on page optimeringen men det är ju inget som är just för sidan man tittar.

    Ska ta med det här i vidareutvecklingen och se om det går att komma på ett smartare sätt att hantera det. Vi har planer på ett till verktyg för att täcka in de andra bitarna och det kan vara som du säger att antalet sidor egentligen hör hemma där.

    Kommentar av Magnus

  3. I brist på tid så kollade jag för skoj skull att för denna sida testa ordet ”sökmotor” och det blev avsevärt mycket mer poäng än i exemplet, hela 97.
    Vet egentligen inte varför det är så viktigt för mig att berätta men har precis klarat än deadline idag och är väl fortfarande speedad efter alla dubbla espressos.

    Kommentar av netifiera

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Amazon Ads och Amazon SEO

Sälja på Amazon? – 7 fokusområden att ta i beaktning

Intresserad av att sälja på Amazon? Vi har tagit fram en guide med 7 fokusområden som du bör lägga vikt vid för att lyckas med Amazon som kanal. Det berör allt ifrån försäljningslogik till marknadsföring.

Gratis Google Shopping – Nu även i vanliga sökresultatet

För två månader sen började Google visa organiska sökresultat i Google Shopping-tabben – helt gratis för alla e-handlare. Nu kommer samma förändring även till Googles vanliga sökresultat. Här är vad vi vet hittills.

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Maria Fernholm i avsnitt 62 av Sökpodden

#62 Mygg & Kameler

I avsnitt 62 av Sökpodden frågar vi oss om Core web vitals är något att ha, vi spionerar på konkurrenter med hjälp av auktionsinformationen i Google Ads och så tar vi oss an Amazonutmanaren Facebook Shops. Du lyssnar väl?

Billiga klick och låg konkurrens med Bing Shopping

För några månader sedan lanserades en betaversion av Bing Shopping i Sverige. För de annonsörer som är tidiga med att testa, kan det innebära billiga klick och låg konkurrens.
I denna artikel går vi igenom hur man enkelt kan komma igång med sin Bing annonsering och vilka fördelar det finns med att vara tidig med att testa.

Vad avgör om en annons är bra – CTR eller CR?

Vad är det viktigaste mätetalet vid annonstestning i Google Ads? Är det klickfrekvens (CTR) eller konverteringsgrad (CR)? I denna artikel får du reda på ”svaret” på denna eviga fråga.

Bing Partner


Preferred Facebook Marketing Partner