Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Visa upp ditt resultat från seo-verktyget

 
Vi har fått förfrågan om att man ska kunna skicka sitt resultat i vårt Onpage-verktyg till andra och har gjort lite ändringar så att det är möjligt. Förut skapades inga unika sidor för resultaten men nu görs det på en krypterad URL. Så här ser det till exempel ut för den här siten. Som du ser sparas alltså sökord och url så att du lätt kan skicka länken till någon annan.

Det sitter en noindex-tagg på sidan så den kommer inte indexeras av sökmotorer och det går inte att hitta dem genom att prova sig fram eftersom det inte är någon ordning på de urler som skapas. Du behöver alltså inte oroa dig för att folk ska hitta din information om du inte vill det.

Du kan förstås publicera länken online om du vill visa upp resultatet på din blogg men sidan kommer inte att indexeras i alla fall.

3 kommentarer

  1. Har kanske inte helt med detta att göra men har ni funderat på att ta bort biten där verktyget värderar antalet sidor på hela hemsidan? Kanske går att göra två varianter, en med ren on-page och sen en variant med lite mer avancerade fumktioner som kollar in hela sidan. Kanske ett fullfjädrat verktyg som mäter inlänkar och hela rasket. B-)

    Superbra verktyg i vilket fall, använder det ofta.

    Kommentar av Robert

  2. Ja, har faktiskt tänkt på det. Antalet sidor är ju lite mitt emellan, jag tycker helt klart det hör till on page optimeringen men det är ju inget som är just för sidan man tittar.

    Ska ta med det här i vidareutvecklingen och se om det går att komma på ett smartare sätt att hantera det. Vi har planer på ett till verktyg för att täcka in de andra bitarna och det kan vara som du säger att antalet sidor egentligen hör hemma där.

    Kommentar av Magnus

  3. I brist på tid så kollade jag för skoj skull att för denna sida testa ordet ”sökmotor” och det blev avsevärt mycket mer poäng än i exemplet, hela 97.
    Vet egentligen inte varför det är så viktigt för mig att berätta men har precis klarat än deadline idag och är väl fortfarande speedad efter alla dubbla espressos.

    Kommentar av netifiera

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Nicklas Krus, Michael Wahlgren och Björn Bydén i avsnitt 59 av Sökpodden

#59 Gasa eller bromsa?

Hur ska du tänka kring din digitala marknadsföring i kristider? Vilka utmaningar finns vid SEO-migreringar? Hur kalibrerar jag min attributionsmodell? Detta är tre av frågorna som vi tar oss an i avsnitt 59 av Sökpodden.

betalvägg strukturerad data

Strukturerad data för innehåll bakom betalvägg

Undvik att ditt innehåll bakom betalvägg klassas som cloaking. I det här inlägget går Fredrik igenom hur du använder strukturerad data för att göra det tydligt för Google vad besökaren måste betala för att få se.

Långdistanslöpare springer i solnedgång

Långsiktig SEO – En lönsam investering

Under årets Webbdagarna höll Björn Bydén från Pineberry en föreläsning på hur företag kan jobba långsiktigt med SEO på ett sätt som bidrar med kundvärde, bygger varumärke och är väldigt lönsamt. Här är en kortare sammanfattning av den föreläsningen.

SEO i kristider

När händelser sker i vår omvärld är det många som tar hjälp av Google för att inhämta mer information. Här tipsar vi om hur samhällsbärande instanser kan jobba för att snabbt fånga upp vilka frågor medborgarna ställer i syfte att kunna bidra med sakliga och korrekta svar.

JavaScript SEO – Få Google att gilla din snygga sajt

Här är ett inlägg om vad JavaScript är, hur de ställer till problem för dig som jobbar med SEO och vad du kan göra för att lösa det.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner