Sökmotorkonsult.se

Visa upp ditt resultat från SEO-verktyget

visa resultat

Vi har fått förfrågan om att man ska kunna skicka sitt resultat i vårt Onpage-verktyg till andra och har gjort lite ändringar så att det är möjligt.

Förut skapades inga unika sidor för resultaten, men nu görs det på en krypterad URL. Så här ser det till exempel ut för den här siten. Som du ser sparas alltså sökord och url så att du lätt kan skicka länken till någon annan.

Det sitter en noindex-tagg på sidan så den kommer inte indexeras av sökmotorer och det går inte att hitta dem genom att prova sig fram eftersom det inte är någon ordning på de URL:er som skapas. Du behöver alltså inte oroa dig för att folk ska hitta din information om du inte vill det.

Du kan förstås publicera länken online om du vill visa upp resultatet på din blogg, men sidan kommer inte att indexeras i alla fall.

Sidan är senast uppdaterad 2022-05-12

3 kommentarer

  1. Har kanske inte helt med detta att göra men har ni funderat på att ta bort biten där verktyget värderar antalet sidor på hela hemsidan? Kanske går att göra två varianter, en med ren on-page och sen en variant med lite mer avancerade fumktioner som kollar in hela sidan. Kanske ett fullfjädrat verktyg som mäter inlänkar och hela rasket. B-)

    Superbra verktyg i vilket fall, använder det ofta.

    Kommentar av Robert

  2. Ja, har faktiskt tänkt på det. Antalet sidor är ju lite mitt emellan, jag tycker helt klart det hör till on page optimeringen men det är ju inget som är just för sidan man tittar.

    Ska ta med det här i vidareutvecklingen och se om det går att komma på ett smartare sätt att hantera det. Vi har planer på ett till verktyg för att täcka in de andra bitarna och det kan vara som du säger att antalet sidor egentligen hör hemma där.

    Kommentar av Magnus

  3. I brist på tid så kollade jag för skoj skull att för denna sida testa ordet ”sökmotor” och det blev avsevärt mycket mer poäng än i exemplet, hela 97.
    Vet egentligen inte varför det är så viktigt för mig att berätta men har precis klarat än deadline idag och är väl fortfarande speedad efter alla dubbla espressos.

    Kommentar av netifiera

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

techjättarna

Amerikanskt lagförslag kan ändra spelplanen för Google

Ett lagförslag i USA hotar att drastiskt ändra spelplanen för techjättar som Google, Amazon och Apple. Om lagen blir verklighet kommer dessa företag inte längre få favorisera sina egna produkter och tjänster. Sannolikt skulle detta vara en positiv utveckling för mindre företag som är beroende av techjättarna för att nå nya kunder.

youtube

YouTube kan öppna upp för andra annonsnätverk

Google har erbjudit sig att öppna upp YouTube för andra annonsnätverk än sitt eget i ett försök att blidka myndigheterna inom EU. Är det på riktigt denna gång eller blir det ”bara” ett nytt CSS?

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Felix Brynje i avsnitt 84 av Sökpodden

#84 Freshness

Kan Ahrefs nya sökmotor, Yep, utmana Google på riktigt? Detta är ett av ämnena som Björn, Felix och Micke pratar om i avsnitt 84 av Sökpodden. De djupdyker även i varför freshness är en faktor för Google och om man ska pinna i sina RSAs på Google Ads eller inte. Du lyssnar väl?

Collage av bilder på partiledarna, fr v till höger: Johan Pehrson, Ebba Busch, Per Bolund, Märta Stenevi, Nooshi Dadgostar, Ulf Kristersson, Riksdagshuset, Annie Lööf och Magdalena Andersson.

Partierna som är störst på Google – inför valet

Vilket parti har störst synlighet på Google? Och vilken av partiledarna googlas mest? Med knappt fyra månader kvar till valet gör vi ett SEO-nedslag i politiken. 

peak oil

Har vi nått ”Peak WordPress”?

För första gången i mannaminne så minskar marknadsandelen för WordPress. Är detta ett tillfälligt hack i kurvan eller är det ”Peak WordPress” som vi bevittnar?