Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 14 954 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Klart att 2-åringen ska ha en egen sajt

SEO-Snack

Sommaren är här och fler och fler tänker på slöa dagar i hängmattan (inte för att jag vet någon som faktiskt äger en hängmatta), grillning, segling, camping och att bara njuta av en kall dryck när solen gassar! Några av oss funderar också lite längre och undrar vad som ska hända efter semestern. Kommer Google lansera några nya djur, vilken bonde väljer vilken fru, vem blir årets julvärd och presenterar Kalle Anka och när är nästa SEO-snack?

Vi kan inte ge svar på allt men det vi kan svara på är när nästa SEO-snack äger rum, för nedräkningen har börjat på seosnack.se.

Första SEO-snacket hölls den 22 juni 2011 och efter två år med ständigt ökande antal deltagare så tyckte vi att det var dags att ge snacket en egen sajt! På seosnack.se hittar ni datum och plats för nästa SEO-snack, en knapp där ni kan anmäla att ni kommer men även lite bilder från de tidigare träffarna (med betoning på lite men som vi hoppas blir fler och fler bilder för varje snack).

Ni är härligt välkomna att vara med och lägga upp egna bilder genom att Instagramma #seosnack. Självklart funkar Twitter med samma #seosnack där lite aktiviteter från SEO-snacken kan tweetas ut. Vi hoppas att ni vill vara med och påverka innehållet både digitalt och framförallt analogt genom att komma på nästa SEO-snack!

Glad sommar! Så ses vi om… ja, besök seosnack.se för korrekt info!

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

personliga jordgubbar

Inte lika personliga sökresultat på Google längre

Tidigare var alla sökresultat personliga. Numera tar Google främst hänsyn till din geografiska plats samt vad du nyligen googlat efter när de personaliserar ditt sökresultat.

Mål bordshockey

Vikten av mätbara mål för Google Ads

För att lyckas med din annonsering på Google Ads är det viktigt att du arbetar efter tydliga och mätbara mål. Vilka mål du ska välja beror på vad ditt företag sysslar med. Missar du att sätta mål går du miste om de stora fördelar som Google Ads har att erbjuda.

Google sökresultat

Hitta länkmöjligheter med hjälp av Googles sökkommandon

Existerande omnämnanden kan vara en guldgruva för att skapa nya länkar. Med Googles sökkommandon kan du hitta sidor som nämner ditt varumärke – men inte länkar till din sajt. Förhoppningsvis kan du omvandla många av dessa omnämnanden till riktiga länkar.

Utökade textannonser (ETA) blir nu ännu större

Nyhet! Under 2016 lanserade Google Ads de utökade textannonserna (ETA) och gjorde dem 47% större än sina föregångare. Två år senare har Google återigen öppnat upp för möjligheterna att göra annonserna ännu större.

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Viktoria Nerell i avsnitt 41 av Sökpodden

#41 Medic Update

Äntligen är Sökpodden tillbaka efter ett välförtjänt sommarlov! I avsnitt 41 pratar vi bland annat om Google Medic Update och så jämför vi det gamla och nya gränssnittet i Google Ads. Du lyssnar väl?

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner