Sökmotorkonsult.se

Klart att 2-åringen ska ha en egen sajt

SEO-Snack

Sommaren är här och fler och fler tänker på slöa dagar i hängmattan (inte för att jag vet någon som faktiskt äger en hängmatta), grillning, segling, camping och att bara njuta av en kall dryck när solen gassar! Några av oss funderar också lite längre och undrar vad som ska hända efter semestern. Kommer Google lansera några nya djur, vilken bonde väljer vilken fru, vem blir årets julvärd och presenterar Kalle Anka och när är nästa SEO-snack?

Vi kan inte ge svar på allt men det vi kan svara på är när nästa SEO-snack äger rum, för nedräkningen har börjat på seosnack.se.

Första SEO-snacket hölls den 22 juni 2011 och efter två år med ständigt ökande antal deltagare så tyckte vi att det var dags att ge snacket en egen sajt! På seosnack.se hittar ni datum och plats för nästa SEO-snack, en knapp där ni kan anmäla att ni kommer men även lite bilder från de tidigare träffarna (med betoning på lite men som vi hoppas blir fler och fler bilder för varje snack).

Ni är härligt välkomna att vara med och lägga upp egna bilder genom att Instagramma #seosnack. Självklart funkar Twitter med samma #seosnack där lite aktiviteter från SEO-snacken kan tweetas ut. Vi hoppas att ni vill vara med och påverka innehållet både digitalt och framförallt analogt genom att komma på nästa SEO-snack!

Glad sommar! Så ses vi om… ja, besök seosnack.se för korrekt info!

Sidan är senast uppdaterad 2013-06-27

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Sökmotormuseum

Pineberry öppnar världens första sökmotormuseum

Efter 16 framgångsrika år inom digital marknadsföring har vi på Pineberry beslutat att utöka våra tjänster genom att öppna det allra första sökmotormuseet.

Simon Davidsson, Michael Wahlgren och Tilde Mattsson i avsnitt 92 av Sökpodden

#92 Fåfänga

Avsnitt 92 av Sökpodden är här! Denna gång pratar Simon, Micke och Tilde om Bing är värt att satsa på, går igenom några nyheter som kommit inom Performance Max och avslutar avsnittet med en diskussion om nyckeltal som faller under det mindre smickrande begreppet Vanity Metrics. Du lyssnar väl?

Google analytics

Din data i GA4 kommer skilja sig

Stämmer inte din siffror i GA4 mot det du ser i UA? Även om detta kan kännas frustrerande är det väntat. GA4 och UA skiljer sig på så många sätt att datan inte är helt jämförbar. Däremot kan det vara bra att förstå varför du ser skillnader i dina siffror och hur stora skillnaderna är.

inget att förlora

Våga mer i sämre tider

Det finns fördelar med att det är sämre tider. En sådan är att du ges möjlighet att våga mer med din marknadsföring. Du har helt enkelt mindre att förlora. Så passa på att göra de stora förändringarna i din marknadsföring som du dragit dig för att göra tidigare.

black friday datum

När är black friday & cyber monday 2023? – Alla datum!

Nu för tiden finns det många kampanj- och temadagar att hålla reda på, särskilt under hösten när det är viktiga händelser som Black Week, Cyber Monday och Black Friday. Här är de datum du behöver hålla koll på!