Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 14 954 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Nytt SEO-snack den 28/5

SEO-snacks

Tiden har flugit förbi och en minst sagt spännande vår börjar närma sig sommar. Detta kräver självklart en träff för att summera och diskutera. Vi bjuder in till årets andra SEO-snack, den 28 maj – även denna gång på restaurang Sue Ellen, Tulegatan 17.

På vårt senaste SEO-snack, 26 februari, var uppslutningen fantastiskt bra. Då lyckades vi även pricka in Sue Ellens ölfestival, vilket säkert var glädjande för många. I samband med SEO- snacket uppmärksammades även begreppet Pintberry, efter ett stavfel i tidningen. Kul, tyckte vi och det fick bli kvällens öl. Vad som kommer att serveras i baren den 28 maj vet vi inte än, kanske är det en Mobilegeddon-öl eller en 404:a drink som är försvinnande god? Har du något  förslag?

Viktigast är att alla ni som intresserar er för Sökmotoroptimering och Sökmarknadsföring kommer förbi snacket, för att säga hej till era branschkollegor och ha en trevlig kväll. All information ni behöver hittas på www.seosnack.se, där kan ni även hitta mingelbilder från tidigare snack. Tacka även ja till vårt event på Facebook om ni har möjlighet. SEO-snack kräver egentligen ingen anmälan, men det kan vara bra att förbereda Sue Ellens flitiga bartenders på antalet glas som ska tömmas.

Ifall du vill äta under kvällen bokar du bord genom att kontakta Sue Ellen på 072-531 99 99. Nedräkningen har börjat.

Vi ses!

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

personliga jordgubbar

Inte lika personliga sökresultat på Google längre

Tidigare var alla sökresultat personliga. Numera tar Google främst hänsyn till din geografiska plats samt vad du nyligen googlat efter när de personaliserar ditt sökresultat.

Mål bordshockey

Vikten av mätbara mål för Google Ads

För att lyckas med din annonsering på Google Ads är det viktigt att du arbetar efter tydliga och mätbara mål. Vilka mål du ska välja beror på vad ditt företag sysslar med. Missar du att sätta mål går du miste om de stora fördelar som Google Ads har att erbjuda.

Google sökresultat

Hitta länkmöjligheter med hjälp av Googles sökkommandon

Existerande omnämnanden kan vara en guldgruva för att skapa nya länkar. Med Googles sökkommandon kan du hitta sidor som nämner ditt varumärke – men inte länkar till din sajt. Förhoppningsvis kan du omvandla många av dessa omnämnanden till riktiga länkar.

Utökade textannonser (ETA) blir nu ännu större

Nyhet! Under 2016 lanserade Google Ads de utökade textannonserna (ETA) och gjorde dem 47% större än sina föregångare. Två år senare har Google återigen öppnat upp för möjligheterna att göra annonserna ännu större.

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Viktoria Nerell i avsnitt 41 av Sökpodden

#41 Medic Update

Äntligen är Sökpodden tillbaka efter ett välförtjänt sommarlov! I avsnitt 41 pratar vi bland annat om Google Medic Update och så jämför vi det gamla och nya gränssnittet i Google Ads. Du lyssnar väl?

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner