Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

SEO-snack 25 augusti

xseosnack.png.pagespeed.ic.jCssTmlGt2Hej hej hallå! Hur har sommaren varit? Förhoppningsvis har du njutit av sommarvärme och ledighet, kanske så pass mycket att du nu längtar efter att slå dig ned vid datorn och jobba? Så känner i alla fall vi på Pineberry – men innan dess är det dags att slå ihop glasen i en skål. Är du redo för årets tredje SEO-snack?

Senast vi sågs, på SEO-snacket i maj, var det fullt ös med en öppen tävling (Grattis Ia till vinsten) och diskussioner om allt från vad sommaren hade att erbjuda till vad som är bäst: Annonsering på Google eller det nyare Facebook-Ads.

Sue Ellen från 17:00

Nu är det dags att mötas igen för att snacka digital marknadsföring med allt från pandor och pingviner till annonser och analyser. Du kommer väl? Vi ses även denna gång på restaurang Sue Ellen (Tulegatan 17) den 25 augusti från klockan 17:00.

Orolig för att hungern ska slå till mitt i snacket? Gör dig själv en tjänst och boka ett bord inför kvällen, det gör du enklast via Sue Ellens hemsida här alternativt att du slår dem en signal på nummer 0725-319999.

Pst: för mer information kan du besöka seosnack.se och Facebook-eventet för snacket.

 

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Nicklas Krus, Michael Wahlgren och Björn Bydén i avsnitt 59 av Sökpodden

#59 Gasa eller bromsa?

Hur ska du tänka kring din digitala marknadsföring i kristider? Vilka utmaningar finns vid SEO-migreringar? Hur kalibrerar jag min attributionsmodell? Detta är tre av frågorna som vi tar oss an i avsnitt 59 av Sökpodden.

betalvägg strukturerad data

Strukturerad data för innehåll bakom betalvägg

Undvik att ditt innehåll bakom betalvägg klassas som cloaking. I det här inlägget går Fredrik igenom hur du använder strukturerad data för att göra det tydligt för Google vad besökaren måste betala för att få se.

Långdistanslöpare springer i solnedgång

Långsiktig SEO – En lönsam investering

Under årets Webbdagarna höll Björn Bydén från Pineberry en föreläsning på hur företag kan jobba långsiktigt med SEO på ett sätt som bidrar med kundvärde, bygger varumärke och är väldigt lönsamt. Här är en kortare sammanfattning av den föreläsningen.

SEO i kristider

När händelser sker i vår omvärld är det många som tar hjälp av Google för att inhämta mer information. Här tipsar vi om hur samhällsbärande instanser kan jobba för att snabbt fånga upp vilka frågor medborgarna ställer i syfte att kunna bidra med sakliga och korrekta svar.

JavaScript SEO – Få Google att gilla din snygga sajt

Här är ett inlägg om vad JavaScript är, hur de ställer till problem för dig som jobbar med SEO och vad du kan göra för att lösa det.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner