Sökmotorkonsult.se

Sökvolymsquiz på torsdag

Sökvolymsquiz SEO-snack

På torsdag den 28 maj är det dags för SEO-snack. Denna gång blir eventet online och huvudnumret blir ett rafflande sökvolymsquiz.

Nu på torsdag, den 28:e maj, är det dags att samla vännerna och branschkollegorna till ännu ett härligt SEO-snack. Vi kör online på grund av corona-läget och drar igång kl 16:00. Denna gång går vi all-in på ett roligt sökvolymsquiz – vem är egentligen bäst i Sverige på sökvolymer?

Det praktiska – så funkar det

  • Kl 16:00 på torsdag 28:e drar vi igång på Zoom – klicka på länken för att gå med: https://us02web.zoom.us/j/83889208287
  • Sökvolymsquizet görs via Kahoot – pinkoden för Kahoot och övriga info som krävs får du på Zoom kl 16:00 (dvs du måste vara med på Zoom för att kunna spela)
  • Quizfrågorna ser och hör du via Zoom, du ger dina svar på Kahoot. Vi rekommenderar att du laddar ned Kahoots app till mobilen och svarar där då det kommer gå snabbt!
  • De två bästa spelarna i quizet kommer gå vidare till en livefinal där Sveriges sökvolymsmästare kommer koras 🏆. Vår plan är att finalen äger rum i samband med ett framtida SEO-snack. Mer information om finalen kommer längre fram.
  • Anmäl gärna att du kommer på eventets Facebooksida. Här kommer det även finnas mer information och länkar.

Det finstilta om quizet

  • Sövolymsquizet består av 30 st flervalsfrågor
  • Frågorna kommer vara som detta exempel: Hur många googlar ”Bil” varje månad? Svarsalternativ: 9 000, 19 000, 29 000, 39 000.
  • Sökvolymen gäller Sverige, på Google och per månad (genomsnitt senaste 12 månaderna). Källan är Ahrefs (2020-05-26).
  • Du har bara 10 sekunder på dig att svara på varje fråga – så det kommer gå undan!
  • Du får poäng för varje rätt svar och du kan även få extrapoäng för att du svarar snabbt samt om du har rätt flera frågor i rad.
  • Mest poäng vinner 😀 Lycka till!

Hoppas vi ses på torsdag!

 

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Jonathan Olsson, Michael Wahlgren och Alexander Bergström i avsnitt 75 av Sökpodden

#75 Google vill bestämma

I vårt sjuttiofemte avsnitt av Sökpodden börjar vi titelkaoset som Google bjudit på senaste månad, för att ta oss vidare till ETA-annonserna kommer försvinna från Google Ads.

Amazon Prime Air

Amazon Prime lanseras i Sverige

Vi säger hej till Amazon Prime! I dag lanseras Amazon sin premiumtjänst Prime i Sverige. I vilken utsträckning kommer det påskynda Amazons framfart i Sverige?

ETA försvinner

Expanded text ads försvinner

Efter den 30:e juni kommer det inte längre gå att skapa nya eller ändra i befintliga ETA-annonser. Detta är en stor förändring inom Google Ads, och du kommer behöva börja jobba med RSA-annonser om du inte redan gjort det.

SEO/SEM-synergier

SEO/SEM-synergier

Genom att kombinera insikter från både SEO och SEM kan din marknadsföring bli mer lönsam. Här listar vi fem SEO/SEM-synergier som vi tycker alla sajter som annonserar på Google Ads bör jobba med.

Interna länkar SEO

Interna länkar – En viktig faktor för SEO

Vill du veta mer om hur du kan jobba med interna länkar för att förbättra SEO på din sajt? Vi går igenom flera olika sätt som du kan jobba med internlänkning på.