Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#24 Det nya svarta

Maria Fernholm, Michael Wahlgren och Pontus Karlsson i Sökpodden 24

Är crawl budget det nya svarta inom SEO? Facebook visar sin styrka med offline conversions. Vilka konferenser finns det för oss som jobbar med Google och Facebook? Detta och mer i Sökpodden #24.

Då var det äntligen dags för avsnitt 24 av Sökpodden. I detta avsnitt tar vi oss an dessa spännande och aktuella ämnen.

Crawl budget

Är crawl budget verkligen det nya svarta inom SEO eller är det bara slöseri med tid? Under detta ämne refererar vi till artiklar från både Gary Illyes och Dominic Woodman.

Facebook offline conversions

Vi fortsätter till Facebook där ämnet för dagen är offline conversions. Med denna nya funktion, som klår Googles motsvarande Store Visits med hästlängder, kan du som har fysiska butiker på ett enkelt sätt mäta hur din annonsering på Facebook påverkar din försäljning i butik.

Konferenser inom Google och Facebook

Avslutningsvis tar vi oss an konferenser. Var SMX i München något att ha? Varför finns det inga stora sökkonferenser i Sverige och när kommer första konferensen med fokus på Facebook-annonsering?

Gillar du Sökpodden? Gillar du inte Sökpodden? Hör gärna av dig och berätta varför. Eller varför inte ge förslag till framtida ämnen. Skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com eller kommentera nedan. 

Tryck nu på play-knappen nedan! Där väntar dig avsnitt 24 av Sökpodden. Om du hellre lyssnar via RSSItunes, eller andra Poddappar som Acast går det nästan lika bra.

I detta avsnitt medverkar Maria Fernholm, Michael Wahlgren och Pontus Karlsson.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Nicklas Krus, Michael Wahlgren och Björn Bydén i avsnitt 59 av Sökpodden

#59 Gasa eller bromsa?

Hur ska du tänka kring din digitala marknadsföring i kristider? Vilka utmaningar finns vid SEO-migreringar? Hur kalibrerar jag min attributionsmodell? Detta är tre av frågorna som vi tar oss an i avsnitt 59 av Sökpodden.

betalvägg strukturerad data

Strukturerad data för innehåll bakom betalvägg

Undvik att ditt innehåll bakom betalvägg klassas som cloaking. I det här inlägget går Fredrik igenom hur du använder strukturerad data för att göra det tydligt för Google vad besökaren måste betala för att få se.

Långdistanslöpare springer i solnedgång

Långsiktig SEO – En lönsam investering

Under årets Webbdagarna höll Björn Bydén från Pineberry en föreläsning på hur företag kan jobba långsiktigt med SEO på ett sätt som bidrar med kundvärde, bygger varumärke och är väldigt lönsamt. Här är en kortare sammanfattning av den föreläsningen.

SEO i kristider

När händelser sker i vår omvärld är det många som tar hjälp av Google för att inhämta mer information. Här tipsar vi om hur samhällsbärande instanser kan jobba för att snabbt fånga upp vilka frågor medborgarna ställer i syfte att kunna bidra med sakliga och korrekta svar.

JavaScript SEO – Få Google att gilla din snygga sajt

Här är ett inlägg om vad JavaScript är, hur de ställer till problem för dig som jobbar med SEO och vad du kan göra för att lösa det.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner