Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 13 869 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#24 Det nya svarta

Maria Fernholm, Michael Wahlgren och Pontus Karlsson i Sökpodden 24

Är crawl budget det nya svarta inom SEO? Facebook visar sin styrka med offline konverteringar. Vilka konferenser finns det för oss som jobbar med Google och Facebook? Detta och mer i Sökpodden #24.

Då var det äntligen dags för avsnitt 24 av Sökpodden. I detta avsnitt tar vi oss an dessa spännande och aktuella ämnen.

Crawl budget

Är crawl budget verkligen det nya svarta inom SEO eller är det bara slöseri med tid? Under detta ämne refererar vi till artiklar från både Gary Illyes och Dominic Woodman.

Facebook offline konverteringar

Vi fortsätter till Facebook där ämnet för dagen är offline konverteringar. Med denna nya funktion, som klår Googles motsvarande Store Visits med hästlängder, kan du som har fysiska butiker på ett enkelt sätt mäta hur din annonsering på Facebook påverkar din försäljning i butik.

Konferenser inom Google och Facebook

Avslutningsvis tar vi oss an konferenser. Var SMX i München något att ha? Varför finns det inga stora sökkonferenser i Sverige och när kommer första konferensen med fokus på Facebook-annonsering?

Gillar du Sökpodden? Gillar du inte Sökpodden? Hör gärna av dig och berätta varför. Eller varför inte ge förslag till framtida ämnen. Skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com eller kommentera nedan. 

Tryck nu på play-knappen nedan! Där väntar dig avsnitt 24 av Sökpodden. Om du hellre lyssnar via RSSItunes, eller andra Poddappar som Acast går det nästan lika bra.

I detta avsnitt medverkar Maria Fernholm, Michael Wahlgren och Pontus Karlsson.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Filter vs segment Google Anlaytics

Segment vs filter i Google Analytics

Filter och segment i Google Analytics är bra funktioner för att göra analysarbetet lättare. Både filter och segment har dock sina för- och nackdelar. Vi går igenom vad du bör använda när och vad de största skillnaderna är.

adwords-nya-design

Nya AdWords är tillgängligt

Många av er som kommit tillbaka från semester och loggat in på ert AdWordskonto har möts av en helt ny design. Nya AdWords har börjat rulla ut i till allt fler annonsörer. Läs mer om det i denna artikel.

Annonser i facebook messenger

Nya annonser i Facebook Messenger

Facebook fortsätter utveckla Messenger och lanserar annonser på startsidan. Har du koll på nyheten och hur den påverkar din Facebook-annonsering?

Google news feed

Är Googles nya feed ett nytt Google Plus?

Googles klassiska rena startsida är snart ett minne blott. Google lanserar en personlig nyhetsfeed på startsidan på Google. Kommer denna nya Facebook-inspirerade satsning bli en succé för Google eller har vi ett nytt Google Plus framför oss? Vad tror du?

Jämför attributionsmodeller i Analytics

Svårt att bestämma vilken attributionsmodell du bör välja? I Analytics kan du enkelt jämföra olika attributionsmodeller med varandra. Läs mer här!

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner