Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#24 Det nya svarta

Maria Fernholm, Michael Wahlgren och Pontus Karlsson i Sökpodden 24

Är crawl budget det nya svarta inom SEO? Facebook visar sin styrka med offline conversions. Vilka konferenser finns det för oss som jobbar med Google och Facebook? Detta och mer i Sökpodden #24.

Då var det äntligen dags för avsnitt 24 av Sökpodden. I detta avsnitt tar vi oss an dessa spännande och aktuella ämnen.

Crawl budget

Är crawl budget verkligen det nya svarta inom SEO eller är det bara slöseri med tid? Under detta ämne refererar vi till artiklar från både Gary Illyes och Dominic Woodman.

Facebook offline conversions

Vi fortsätter till Facebook där ämnet för dagen är offline conversions. Med denna nya funktion, som klår Googles motsvarande Store Visits med hästlängder, kan du som har fysiska butiker på ett enkelt sätt mäta hur din annonsering på Facebook påverkar din försäljning i butik.

Konferenser inom Google och Facebook

Avslutningsvis tar vi oss an konferenser. Var SMX i München något att ha? Varför finns det inga stora sökkonferenser i Sverige och när kommer första konferensen med fokus på Facebook-annonsering?

Gillar du Sökpodden? Gillar du inte Sökpodden? Hör gärna av dig och berätta varför. Eller varför inte ge förslag till framtida ämnen. Skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com eller kommentera nedan. 

Tryck nu på play-knappen nedan! Där väntar dig avsnitt 24 av Sökpodden. Om du hellre lyssnar via RSSItunes, eller andra Poddappar som Acast går det nästan lika bra.

I detta avsnitt medverkar Maria Fernholm, Michael Wahlgren och Pontus Karlsson.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Maria Fernholm i avsnitt 62 av Sökpodden

#62 Mygg & Kameler

I avsnitt 62 av Sökpodden frågar vi oss om Core web vitals är något att ha, vi spionerar på konkurrenter med hjälp av auktionsinformationen i Google Ads och så tar vi oss an Amazonutmanaren Facebook Shops. Du lyssnar väl?

Billiga klick och låg konkurrens med Bing Shopping

För några månader sedan lanserades en betaversion av Bing Shopping i Sverige. För de annonsörer som är tidiga med att testa, kan det innebära billiga klick och låg konkurrens.
I denna artikel går vi igenom hur man enkelt kan komma igång med sin Bing annonsering och vilka fördelar det finns med att vara tidig med att testa.

Vad avgör om en annons är bra – CTR eller CR?

Vad är det viktigaste mätetalet vid annonstestning i Google Ads? Är det klickfrekvens (CTR) eller konverteringsgrad (CR)? I denna artikel får du reda på ”svaret” på denna eviga fråga.

Web vitals

Core web vitals blir rankingfaktor

Core Web Vitals kallas de universella mätetal som Google menar att alla webbplatsägare bör fokusera på för att förbättra sina sidor ur ett användarperspektiv. Dessa mätetal ska i framtiden även bli en rankingfaktor i det organiska sökresultatet. Här är allt vi vet hittills.

Sökvolymsquiz SEO-snack

Sökvolymsquiz på torsdag

Missa inte vårt Sökvolymquiz på torsdag kl 16:00! Det kommer vara rafflande, roligt och gå undan. Vi ses på Zoom på torsdag!

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner