Sökmotorkonsult.se

#24 Det nya svarta

Maria Fernholm, Michael Wahlgren och Pontus Karlsson i Sökpodden 24

Är crawl budget det nya svarta inom SEO? Facebook visar sin styrka med offline conversions. Vilka konferenser finns det för oss som jobbar med Google och Facebook? Detta och mer i Sökpodden #24.

Då var det äntligen dags för avsnitt 24 av Sökpodden. I detta avsnitt tar vi oss an dessa spännande och aktuella ämnen.

Crawl budget

Är crawl budget verkligen det nya svarta inom SEO eller är det bara slöseri med tid? Under detta ämne refererar vi till artiklar från både Gary Illyes och Dominic Woodman.

Facebook offline conversions

Vi fortsätter till Facebook där ämnet för dagen är offline conversions. Med denna nya funktion, som klår Googles motsvarande Store Visits med hästlängder, kan du som har fysiska butiker på ett enkelt sätt mäta hur din annonsering på Facebook påverkar din försäljning i butik.

Konferenser inom Google och Facebook

Avslutningsvis tar vi oss an konferenser. Var SMX i München något att ha? Varför finns det inga stora sökkonferenser i Sverige och när kommer första konferensen med fokus på Facebook-annonsering?

Gillar du Sökpodden? Gillar du inte Sökpodden? Hör gärna av dig och berätta varför. Eller varför inte ge förslag till framtida ämnen. Skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com eller kommentera nedan. 

Tryck nu på play-knappen nedan! Där väntar dig avsnitt 24 av Sökpodden. Om du hellre lyssnar via RSSItunes, eller andra Poddappar som Acast går det nästan lika bra.

I detta avsnitt medverkar Maria Fernholm, Michael Wahlgren och Pontus Karlsson.

Sidan är senast uppdaterad 2017-11-10

Play

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

DuckDuckGo

Kan DuckDuckGo hota?

Det görs mer än 100 miljoner sökningar om dagen på DuckDuckGo. Innebär detta att Google, Bing och andra sökmotorer ska börja se DuckDuckGo som ett reellt hot?

CPM - cost per mille

Vad är en bra CPM?

Är 72 en bra CPM på Facebook? I denna artikel skriver vi om fyra olika saker som påverkar hur mycket du kommer betala i CPM när du annonserar i sociala medier.

SEM-året 2021

Vår head of SEM Jonathan Olsson summerar Google Ads-året 2021. Allt från ändrade matchtyper till cookie-döden.

SEO-året 2021

SEO-året 2021

2021 börjar lida mot sitt slut och det har blivit dags att sammanfatta året som gått ur ett SEO-perspektiv.

Victor Alenlid, Nicklas Krus och Michael Wahlgren i avsnitt 78 av Sökpodden

#78 Läckor

Då var det dags för årets sista avsnitt av Sökpodden. Denna gång är våra ämnen risker inom SEO, vi pratar läckor på Google Ads och sist men inte minst dyker vi ned i annonsering på Pinterest. Du lyssnar väl?