Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 14 954 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#32 Negativ SEO

Viktor Calmhede, Michael Wahlgren och Alexander Öqvist i Sökpodden avsnitt 32

Funkar negativ SEO fortfarande? Vad innebär det för sökbranschen om Amazon kommer till Sverige? Vilka är de tio största SEO-förändringarna de senaste tio åren? Detta är våra ämnen i avsnitt 32 av Sökpodden.

I oktober slog Sökpodden lyssnarrekord med 4857 lyssningar. Fantastisk kul och stort tack till alla ni som lyssnar! I november räknar vi kallt med att vi når målet 5000 lyssnare, eller hur? Tipsa gärna vänner och kollegor om Sökpodden!

Som vanligt dukar vi upp tre olika ämnen i dagens avsnitt:

Negativ SEO

Viktors artikel om attack av länkar för någon vecka sedan startade en diskussion kring negativ SEO vilket vi tyckte var ett alldeles ypperligt ämne för Sökpodden. I vilka olika skepnader finns negativ SEO och funkar det verkligen fortfarande?

Amazons intåg i Sverige – hur påverkar det sökbranschen?

Efter år av rykten, verkar det som att Amazon på riktigt är på väg till Sverige. I USA är Amazon Googles största sökkonkurrent och där använder många Amazon för att ”googla” fram produkter. Kommer vi få samma beteende i Sverige och hur påverkar Amazons intåg sökbranschen i Sverige?

Tio största förändringar av SEO

I avsnitt 30 av Sökpodden försökte vi oss på konststycket att kora vilka förändringar av AdWords som haft störst påverkan de senaste tio åren. Denna gång är det dags för sökmotoroptimering, vi räknar ned från tio till ett. Det enda vi är säkra på är att du inte kommer hålla med oss på alla punkter. 

Som alltid är din feedback guld värd! Hör av dig med vad du tycker om dagens avsnitt eller föreslå ett framtida ämne. Skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com eller kommentera nedan.

Gör som förhoppningsvis minst 4999 andra personer i november, lyssna på Sökpodden! Tryck på play-knappen nedan, lyssna via RSSItunes, eller andra Poddappar som Acast.

I detta avsnitt av Sökpodden medverkar Viktor Calmhede Michael Wahlgren och Alexander Öqvist.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Mål bordshockey

Vikten av mätbara mål för Google Ads

För att lyckas med din annonsering på Google Ads är det viktigt att du arbetar efter tydliga och mätbara mål. Vilka mål du ska välja beror på vad ditt företag sysslar med. Missar du att sätta mål går du miste om de stora fördelar som Google Ads har att erbjuda.

Google sökresultat

Hitta länkmöjligheter med hjälp av Googles sökkommandon

Existerande omnämnanden kan vara en guldgruva för att skapa nya länkar. Med Googles sökkommandon kan du hitta sidor som nämner ditt varumärke – men inte länkar till din sajt. Förhoppningsvis kan du omvandla många av dessa omnämnanden till riktiga länkar.

Utökade textannonser (ETA) blir nu ännu större

Nyhet! Under 2016 lanserade Google Ads de utökade textannonserna (ETA) och gjorde dem 47% större än sina föregångare. Två år senare har Google återigen öppnat upp för möjligheterna att göra annonserna ännu större.

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Viktoria Nerell i avsnitt 41 av Sökpodden

#41 Medic Update

Äntligen är Sökpodden tillbaka efter ett välförtjänt sommarlov! I avsnitt 41 pratar vi bland annat om Google Medic Update och så jämför vi det gamla och nya gränssnittet i Google Ads. Du lyssnar väl?

Detta har du missat i sommar

Sommar, sommar, sommar. Det har varit en varm sommar med förhoppningsvis många lata dagar i hängmattan. I denna artikel sammanfattar vi några av de viktigaste sakerna som hänt inom SEO, SEM och Facebook under sommaren.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner