Sökmotorkonsult.se

#5 abc.xyz

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Michael Berman i Sökpodden 5

Sökpoddens femte avsnitt tar upp Googles nya moder, annonsering på konkurrenters varumärke samt Wikipedias rapporterade jättetapp i trafik från Google.

Hoppas ni alla har haft en fantastisk sommar! Sökpodden är tillbaka med ett rafflande avsnitt där vi diskuterar tre spännande ämnen.

Googles nya företagsstruktur

Kommer Googles nya företagsstruktur med moberbolaget Alphabet i spetsen innebära något för SEO och SEM?

Annonsera på konkurrenters varumärke?

Vi diskuterar huruvida du ska annonsera på dina konkurrenters varumärke.

Wikipedias jättetapp

Har Wikipedia verkligen tappat 250 miljoner besök från Google per månad?

Detta och mycket mer pratar vi om när Sökpodden återvänder efter ett kortare sommaruppehåll.

Vi är väldigt glada för feedback och kommentarer. Skriv gärna vad du tycker om dagens avsnitt direkt här på inlägget eller skicka en tweet till oss på @sokmotorkonsult

Du kan spela upp eller ladda ned det femte avsnittet av Sökpodden direkt nedan. Det går så klart lika bra att lyssna via Itunes, andra Poddappar eller RSS. Eller med selleri.

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Michael Berman är med i detta avsnitt.

Sidan är senast uppdaterad 2017-06-12

Play

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Sökmotormuseum

Pineberry öppnar världens första sökmotormuseum

Efter 16 framgångsrika år inom digital marknadsföring har vi på Pineberry beslutat att utöka våra tjänster genom att öppna det allra första sökmotormuseet.

Simon Davidsson, Michael Wahlgren och Tilde Mattsson i avsnitt 92 av Sökpodden

#92 Fåfänga

Avsnitt 92 av Sökpodden är här! Denna gång pratar Simon, Micke och Tilde om Bing är värt att satsa på, går igenom några nyheter som kommit inom Performance Max och avslutar avsnittet med en diskussion om nyckeltal som faller under det mindre smickrande begreppet Vanity Metrics. Du lyssnar väl?

Google analytics

Din data i GA4 kommer skilja sig

Stämmer inte din siffror i GA4 mot det du ser i UA? Även om detta kan kännas frustrerande är det väntat. GA4 och UA skiljer sig på så många sätt att datan inte är helt jämförbar. Däremot kan det vara bra att förstå varför du ser skillnader i dina siffror och hur stora skillnaderna är.

inget att förlora

Våga mer i sämre tider

Det finns fördelar med att det är sämre tider. En sådan är att du ges möjlighet att våga mer med din marknadsföring. Du har helt enkelt mindre att förlora. Så passa på att göra de stora förändringarna i din marknadsföring som du dragit dig för att göra tidigare.

black friday datum

När är black friday & cyber monday 2023? – Alla datum!

Nu för tiden finns det många kampanj- och temadagar att hålla reda på, särskilt under hösten när det är viktiga händelser som Black Week, Cyber Monday och Black Friday. Här är de datum du behöver hålla koll på!