Sökmotorkonsult.se

#44 Ahrefs

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Viktoria Nerell i Sökpodden avsnitt 44

I #44 av Sökpodden pratar vi om våra favoritfunktioner i Ahrefs, vi går igenom Facebooks nya attributionsverktyg och så avslutar vi med branschrollerna junior och senior. Lyssna gärna!

I oktober var ni för första gången fler än 5 000 som lyssnade på Sökpodden. Väldigt kul tycker vi och tusen tack till alla som lyssnar! Förhoppningsvis når vi upp till liknande lyssnarsiffror även nu i november.

I avsnitt 44 av Sökpodden bjuder vi som vanligt på tre ämnen:

10 favoritfunktioner i Ahrefs

Ahrefs är utan tvekan ett av de mest populära SEO-verktyg som finns just nu. Vi går här igenom våra topp-10 favoritfunktioner i Ahrefs.

Facebooks nya attributionsverktyg

Ett annat verktyg är Facebooks sprillans nya attributionsverktyg. Fokus i vårt samtal är på vad som är nytt och framförallt på de olika attributionsmodeller som erbjuds i verktyget.

Junior och senior

Vi avslutar med ett ämne för alla som jobbar i vår fantastiska bransch. Med avstamp i denna artikel pratar vi om skillnaden mellan att vara junior och senior samt varför båda rollerna är så viktiga för branschen.

Vad tyckte du om dagens avsnitt? Höll du med oss, eller hade vi fel? Skriv en kommentar nedan eller maila oss på sokpodden@pineberry.com efter att du lyssnat. Det gör vår dag!

Så, nu är det bara att trycka på Play nedan. Som alltid går det lika bra att lyssna på av Sökpodden via ItunesRSS, eller andra Poddappar som Acast. Numera går det även att lyssna på Sökpodden via Spotify, prova gärna det!

I detta avsnitt medverkar Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Viktoria Nerell.

Sidan är senast uppdaterad 2019-07-02

Play

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

techjättarna

Amerikanskt lagförslag kan ändra spelplanen för Google

Ett lagförslag i USA hotar att drastiskt ändra spelplanen för techjättar som Google, Amazon och Apple. Om lagen blir verklighet kommer dessa företag inte längre få favorisera sina egna produkter och tjänster. Sannolikt skulle detta vara en positiv utveckling för mindre företag som är beroende av techjättarna för att nå nya kunder.

youtube

YouTube kan öppna upp för andra annonsnätverk

Google har erbjudit sig att öppna upp YouTube för andra annonsnätverk än sitt eget i ett försök att blidka myndigheterna inom EU. Är det på riktigt denna gång eller blir det ”bara” ett nytt CSS?

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Felix Brynje i avsnitt 84 av Sökpodden

#84 Freshness

Kan Ahrefs nya sökmotor, Yep, utmana Google på riktigt? Detta är ett av ämnena som Björn, Felix och Micke pratar om i avsnitt 84 av Sökpodden. De djupdyker även i varför freshness är en faktor för Google och om man ska pinna i sina RSAs på Google Ads eller inte. Du lyssnar väl?

Collage av bilder på partiledarna, fr v till höger: Johan Pehrson, Ebba Busch, Per Bolund, Märta Stenevi, Nooshi Dadgostar, Ulf Kristersson, Riksdagshuset, Annie Lööf och Magdalena Andersson.

Partierna som är störst på Google – inför valet

Vilket parti har störst synlighet på Google? Och vilken av partiledarna googlas mest? Med knappt fyra månader kvar till valet gör vi ett SEO-nedslag i politiken. 

peak oil

Har vi nått ”Peak WordPress”?

För första gången i mannaminne så minskar marknadsandelen för WordPress. Är detta ett tillfälligt hack i kurvan eller är det ”Peak WordPress” som vi bevittnar?