Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#44 Ahrefs

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Viktoria Nerell i Sökpodden avsnitt 44

I #44 av Sökpodden pratar vi om våra favoritfunktioner i Ahrefs, vi går igenom Facebooks nya attributionsverktyg och så avslutar vi med branschrollerna junior och senior. Lyssna gärna!

I oktober var ni för första gången fler än 5 000 som lyssnade på Sökpodden. Väldigt kul tycker vi och tusen tack till alla som lyssnar! Förhoppningsvis når vi upp till liknande lyssnarsiffror även nu i november.

I avsnitt 44 av Sökpodden bjuder vi som vanligt på tre ämnen:

10 favoritfunktioner i Ahrefs

Ahrefs är utan tvekan ett av de mest populära SEO-verktyg som finns just nu. Vi går här igenom våra topp-10 favoritfunktioner i Ahrefs.

Facebooks nya attributionsverktyg

Ett annat verktyg är Facebooks sprillans nya attributionsverktyg. Fokus i vårt samtal är på vad som är nytt och framförallt på de olika attributionsmodeller som erbjuds i verktyget.

Junior och senior

Vi avslutar med ett ämne för alla som jobbar i vår fantastiska bransch. Med avstamp i denna artikel pratar vi om skillnaden mellan att vara junior och senior samt varför båda rollerna är så viktiga för branschen.

Vad tyckte du om dagens avsnitt? Höll du med oss, eller hade vi fel? Skriv en kommentar nedan eller maila oss på sokpodden@pineberry.com efter att du lyssnat. Det gör vår dag!

Så, nu är det bara att trycka på Play nedan. Som alltid går det lika bra att lyssna på av Sökpodden via ItunesRSS, eller andra Poddappar som Acast. Numera går det även att lyssna på Sökpodden via Spotify, prova gärna det!

I detta avsnitt medverkar Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Viktoria Nerell.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Nicklas Krus, Michael Wahlgren och Björn Bydén i avsnitt 59 av Sökpodden

#59 Gasa eller bromsa?

Hur ska du tänka kring din digitala marknadsföring i kristider? Vilka utmaningar finns vid SEO-migreringar? Hur kalibrerar jag min attributionsmodell? Detta är tre av frågorna som vi tar oss an i avsnitt 59 av Sökpodden.

betalvägg strukturerad data

Strukturerad data för innehåll bakom betalvägg

Undvik att ditt innehåll bakom betalvägg klassas som cloaking. I det här inlägget går Fredrik igenom hur du använder strukturerad data för att göra det tydligt för Google vad besökaren måste betala för att få se.

Långdistanslöpare springer i solnedgång

Långsiktig SEO – En lönsam investering

Under årets Webbdagarna höll Björn Bydén från Pineberry en föreläsning på hur företag kan jobba långsiktigt med SEO på ett sätt som bidrar med kundvärde, bygger varumärke och är väldigt lönsamt. Här är en kortare sammanfattning av den föreläsningen.

SEO i kristider

När händelser sker i vår omvärld är det många som tar hjälp av Google för att inhämta mer information. Här tipsar vi om hur samhällsbärande instanser kan jobba för att snabbt fånga upp vilka frågor medborgarna ställer i syfte att kunna bidra med sakliga och korrekta svar.

JavaScript SEO – Få Google att gilla din snygga sajt

Här är ett inlägg om vad JavaScript är, hur de ställer till problem för dig som jobbar med SEO och vad du kan göra för att lösa det.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner