Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#40 Amazon SEO

Nicklas Krus, Michael Wahlgren och Simon Davidsson i avsnitt 40 av Sökpodden

I junis avsnitt av Sökpodden pratar vi om SEO på Amazon, när schemaläggning av annonser på AdWords kan vara bra och så avslutar vi med automatiska regler på Facebook. Du lyssnar väl?

I #40 av Sökpodden bjuder Nicklas, Simon och jag på tre olika ämnen:

Amazon SEO

Frågan är när och inte om Amazon kommer till Sverige. Många svenska e-handlare funderar säkert på om de ska sälja sin produkter på Amazon när de kommer till Sverige. En nyckel till att lyckas som e-handlare på Amazon är ett ens produkter får hög synlighet i söket på Amazon. I detta ämne pratar vi om hur SEO fungerar på Amazon. Som inspiration till detta ämne har vi bland annat använt denna artikel från Wordstream.

Schemaläggning av annonser på AdWords

Schemaläggning av annonser på Google AdWords är ett bra exempel på saker som vi älskar att grotta ned oss i. Att optimera vilka tider på dygnet eller vilka dagar i veckan som du annonsera på kan i vissa fall ha en betydande påverkan på din lönsamhet.

Automatiska regler på Facebook

Inom digital marknadsföring är automatisering hetare än lava just nu. I detta ämne går vi igenom hur automatiska regler kan hjälpa dig i strävan att automatisera din marknadsföring.

Vad tyckte du om dagens avsnitt? Skriv en kommentar nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com och berätta.

Som vanligt tar Sökpodden ett välförtjänt sommarlov under juli, vi hörs igen i augusti!

Om du läst hela vägen hit återstår bara att trycka på Play nedan för att lyssna på Sökpodden #40. Det går lika bra att lyssna via RSSItunes, Selleri eller andra Poddappar som Acast

I detta avsnitt medverkar Nicklas Krus, Michael Wahlgren och Simon Davidsson.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Popular Products – Ny yta att optimera för i organiska sökresultatet

Google lanserar Popular Products som låter användare jämför produkter direkt i det organiska sökresultatet. Här går vi igenom allt vi vet om Popular Products hittills. 

Google förändrar designen av hela serpen

Google förändrar designen för hur sidor presenteras i hela serpen. Förändringen, som vi redan sett på mobil under längre tid, rullas nu ut permanent till desktop. Det här får vissa konsekvenser för din SEO som du bör känna till.

Molly Sanden pojkvän - foto: Nina Kahrobaee

Därför borde Molly Sandén göra en låt som heter ”Pojkvän”

Det finns många områden där det finns tydliga synergier mellan bra innehåll och sökmotoroptimering. Detta gäller till och med i musikbranschen. Men hur då? Det ska vi nu visa.

SEO-året 2019

SEO-året 2019

2019 lider mot sitt slut och det har blivit dags att sammanfatta året som gått ur ett SEO-perspektiv. Vi blickar också framåt och spekulerar i vad 2020 kan komma att innebära.

Värmeljus som brinner

Förstå Googles ekosystem och få fler företag att skänka pengar till goda ändamål

Julen är den tid på året då svenskar ger mest pengar till ideella organisationer och välgörenhet. Genom att förstå Googles ekosystem bättre kan fler organisationer nå nya intäktsströmmar till sina organisationer.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner