Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#40 Amazon SEO

Nicklas Krus, Michael Wahlgren och Simon Davidsson i avsnitt 40 av Sökpodden

I junis avsnitt av Sökpodden pratar vi om SEO på Amazon, när schemaläggning av annonser på AdWords kan vara bra och så avslutar vi med automatiska regler på Facebook. Du lyssnar väl?

I #40 av Sökpodden bjuder Nicklas, Simon och jag på tre olika ämnen:

Amazon SEO

Frågan är när och inte om Amazon kommer till Sverige. Många svenska e-handlare funderar säkert på om de ska sälja sin produkter på Amazon när de kommer till Sverige. En nyckel till att lyckas som e-handlare på Amazon är ett ens produkter får hög synlighet i söket på Amazon. I detta ämne pratar vi om hur SEO fungerar på Amazon. Som inspiration till detta ämne har vi bland annat använt denna artikel från Wordstream.

Schemaläggning av annonser på AdWords

Schemaläggning av annonser på Google AdWords är ett bra exempel på saker som vi älskar att grotta ned oss i. Att optimera vilka tider på dygnet eller vilka dagar i veckan som du annonsera på kan i vissa fall ha en betydande påverkan på din lönsamhet.

Automatiska regler på Facebook

Inom digital marknadsföring är automatisering hetare än lava just nu. I detta ämne går vi igenom hur automatiska regler kan hjälpa dig i strävan att automatisera din marknadsföring.

Vad tyckte du om dagens avsnitt? Skriv en kommentar nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com och berätta.

Som vanligt tar Sökpodden ett välförtjänt sommarlov under juli, vi hörs igen i augusti!

Om du läst hela vägen hit återstår bara att trycka på Play nedan för att lyssna på Sökpodden #40. Det går lika bra att lyssna via RSSItunes, Selleri eller andra Poddappar som Acast

I detta avsnitt medverkar Nicklas Krus, Michael Wahlgren och Simon Davidsson.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Årets Julklapp 2019

Vad blir årets julklapp 2019?

Och se det snöar! Äntligen är julhandeln 2019 igång. Vi ser över vilka produkter som haft en god utveckling under året och som potentiellt kan bli årets julklapp 2019.

Är rankingfaktorer och rankingsignaler samma sak?

Googles rankingsystem med algoritmer, rankingfaktorer och rankingsignaler kan vara knepigt att förstå sig på. Men är det någon skillnad på faktorer och signaler, eller betyder de samma sak? Här följer en problematisering av dessa begrepp, samt frågeställningar kring hur man […]

Optimera ditt produktflöde

Så optimerar du ditt produktflöde för Google Shopping

Annonsering med Google Shopping har blivit allt mer vanligt bland Sveriges e-handlare. Vi har kollat lite närmare på vad en produktflöde innehåller samt hur du optimerar det på bästa sätt. Lär dig grunderna här!

google shopping kampanjstruktur

Skapa en bra kampanjstruktur för Google Shopping

Google Shopping har sedan en tid tillbaka varit väldigt populärt bland e-handlare. Mycket på grund av att den höga konverteringsgraden. Här kan du läsa om våra bästa tips för att lyckas med en lönsam Google Shopping-annonsering.

Bert

Här kommer BERT – största förändringen på länge

Google rullar ut BERT – en av de största förändringarna för sök på väldigt länge. Här är de viktigaste sakerna du behöver känna till om BERT. 

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner