Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#48 Ankartext

Erik Allerth, Michael Wahlgren och Pontus Karlsson i Sökpodden avsnitt 48

I avsnitt 48:a av Sökpodden pratar vi om ankartexter, geografi på Google Ads samt Facebooks utbudsproblematik. Du lyssnar väl?

Då var det äntligen dags för Sökpodden igen! I avsnitt 48 bjuds det precis som vanligt på tre ämnen:

Ankartext

Det ämne flest av er lyssnare vill att vi pratar om är länkar. Därför djupdyker vi denna gång i ankartexter. Vi gör en historisk tillbakablick där vi givetvis inte missar ”urbota inskränkthet”. Men vi rör oss även såklart i nutid, där vi bland annat berör denna gedigna undersökning av ankartexter som Ahrefs nyligen gjort.

Geografi på Google Ads

Att styra sin annonsering på Google Ads efter geografi är en delvis underskattad möjlighet. Geografiska inställningar i Google Ads är i grunden ganska enkelt men kan i slutändan bli ganska komplext.

Facebooks utbudsproblematik

Annonsutrymmena i feeden på både Facebook och Instagram håller på att ta slut. I alla fall om man lyssnar på Facebook själva. I detta avslutande ämne diskuterar vi vad denna utbudsproblematik innebär för både annonsörer och Facebook själva. Som bakgrund till ämnet ligger denna artikel på Business Insider (betalvägg).

Hör gärna av dig och berätta vad du tyckte om dagens avsnitt. Ris som ros! Skriv en kommentar nedan eller maila på sokpodden@pineberry.com efter att du lyssnat.

Nu är det hög tid att börja lyssna på avsnitt 48 av Sökpodden. Antingen genom att trycka på Play nedan. Eller så går det lika bra att lyssna via Spotify, ItunesRSS, eller andra Poddappar som Acast.

I detta avsnitt medverkar Erik Allerth, Michael Wahlgren och Pontus Karlsson.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Årets Julklapp 2019

Vad blir årets julklapp 2019?

Och se det snöar! Äntligen är julhandeln 2019 igång. Vi ser över vilka produkter som haft en god utveckling under året och som potentiellt kan bli årets julklapp 2019.

Är rankingfaktorer och rankingsignaler samma sak?

Googles rankingsystem med algoritmer, rankingfaktorer och rankingsignaler kan vara knepigt att förstå sig på. Men är det någon skillnad på faktorer och signaler, eller betyder de samma sak? Här följer en problematisering av dessa begrepp, samt frågeställningar kring hur man […]

Optimera ditt produktflöde

Så optimerar du ditt produktflöde för Google Shopping

Annonsering med Google Shopping har blivit allt mer vanligt bland Sveriges e-handlare. Vi har kollat lite närmare på vad en produktflöde innehåller samt hur du optimerar det på bästa sätt. Lär dig grunderna här!

google shopping kampanjstruktur

Skapa en bra kampanjstruktur för Google Shopping

Google Shopping har sedan en tid tillbaka varit väldigt populärt bland e-handlare. Mycket på grund av att den höga konverteringsgraden. Här kan du läsa om våra bästa tips för att lyckas med en lönsam Google Shopping-annonsering.

Bert

Här kommer BERT – största förändringen på länge

Google rullar ut BERT – en av de största förändringarna för sök på väldigt länge. Här är de viktigaste sakerna du behöver känna till om BERT. 

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner