Sökmotorkonsult.se

#48 Ankartext

Erik Allerth, Michael Wahlgren och Pontus Karlsson i Sökpodden avsnitt 48

I avsnitt 48:a av Sökpodden pratar vi om ankartexter, geografi på Google Ads samt Facebooks utbudsproblematik. Du lyssnar väl?

Då var det äntligen dags för Sökpodden igen! I avsnitt 48 bjuds det precis som vanligt på tre ämnen:

Ankartext

Det ämne flest av er lyssnare vill att vi pratar om är länkar. Därför djupdyker vi denna gång i ankartexter. Vi gör en historisk tillbakablick där vi givetvis inte missar ”urbota inskränkthet”. Men vi rör oss även såklart i nutid, där vi bland annat berör denna gedigna undersökning av ankartexter som Ahrefs nyligen gjort.

Geografi på Google Ads

Att styra sin annonsering på Google Ads efter geografi är en delvis underskattad möjlighet. Geografiska inställningar i Google Ads är i grunden ganska enkelt men kan i slutändan bli ganska komplext.

Facebooks utbudsproblematik

Annonsutrymmena i feeden på både Facebook och Instagram håller på att ta slut. I alla fall om man lyssnar på Facebook själva. I detta avslutande ämne diskuterar vi vad denna utbudsproblematik innebär för både annonsörer och Facebook själva. Som bakgrund till ämnet ligger denna artikel på Business Insider (betalvägg).

Hör gärna av dig och berätta vad du tyckte om dagens avsnitt. Ris som ros! Skriv en kommentar nedan eller maila på sokpodden@pineberry.com efter att du lyssnat.

Nu är det hög tid att börja lyssna på avsnitt 48 av Sökpodden. Antingen genom att trycka på Play nedan. Eller så går det lika bra att lyssna via Spotify, ItunesRSS, eller andra Poddappar som Acast.

I detta avsnitt medverkar Erik Allerth, Michael Wahlgren och Pontus Karlsson.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Björn Bydén, Michael Wahlgren oc Nicklas Krus i avsnitt 66 av Sökpodden.

#66 Antitrust

Så här mitt i novemberslasket bjuder vi på ett nytt avsnitt av Sökpodden. Denna gång är våra ämnen antitrust, kategorisidor och nya annonsgränser. Du lyssnar väl på #66 av Sökpodden?

Steg för kvalitetsresultat

Så förbättrar du dina sökords kvalitetsresultat i Google Ads

Kvalitetsresultat eller Quality Score är något som ofta nämns inom annonsering på Google Ads. Men vad är egentligen kvalitetsresultat och hur kan man jobba med att förbättra detta?
I denna artikel går vi igenom vilka fördelar det finns med att dina sökord håller ett högt kvalitetsresultat och hur man kan jobba med att förbättra detta.

Vad är en bra ROAS?

Vad är en bra ROAS?

Är 450 % en bra ROAS? I denna artikel benar vi ut ROAS, ROI och ACOS – och framförallt svarar vi på vad som är en bra ROAS.

Årets julklapp 2020

Vad blir årets julklapp 2020?

Julhandeln år 2020 är igång. Ett ovanligt år med lika ovanliga julklappar? Vi kollar vilka produkter som potentiellt kan bli Årets Julklapp 2020!

Så skapar du förutsättningarna för att lyckas med SEO i din organisation

Lär dig mer om vilka förutsättningar som behöver finnas på plats i din organisation för att ni ska lyckas med SEO.

Bing Partner


Preferred Facebook Marketing Partner