Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#48 Ankartext

Erik Allerth, Michael Wahlgren och Pontus Karlsson i Sökpodden avsnitt 48

I avsnitt 48:a av Sökpodden pratar vi om ankartexter, geografi på Google Ads samt Facebooks utbudsproblematik. Du lyssnar väl?

Då var det äntligen dags för Sökpodden igen! I avsnitt 48 bjuds det precis som vanligt på tre ämnen:

Ankartext

Det ämne flest av er lyssnare vill att vi pratar om är länkar. Därför djupdyker vi denna gång i ankartexter. Vi gör en historisk tillbakablick där vi givetvis inte missar ”urbota inskränkthet”. Men vi rör oss även såklart i nutid, där vi bland annat berör denna gedigna undersökning av ankartexter som Ahrefs nyligen gjort.

Geografi på Google Ads

Att styra sin annonsering på Google Ads efter geografi är en delvis underskattad möjlighet. Geografiska inställningar i Google Ads är i grunden ganska enkelt men kan i slutändan bli ganska komplext.

Facebooks utbudsproblematik

Annonsutrymmena i feeden på både Facebook och Instagram håller på att ta slut. I alla fall om man lyssnar på Facebook själva. I detta avslutande ämne diskuterar vi vad denna utbudsproblematik innebär för både annonsörer och Facebook själva. Som bakgrund till ämnet ligger denna artikel på Business Insider (betalvägg).

Hör gärna av dig och berätta vad du tyckte om dagens avsnitt. Ris som ros! Skriv en kommentar nedan eller maila på sokpodden@pineberry.com efter att du lyssnat.

Nu är det hög tid att börja lyssna på avsnitt 48 av Sökpodden. Antingen genom att trycka på Play nedan. Eller så går det lika bra att lyssna via Spotify, ItunesRSS, eller andra Poddappar som Acast.

I detta avsnitt medverkar Erik Allerth, Michael Wahlgren och Pontus Karlsson.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Popular Products – Ny yta att optimera för i organiska sökresultatet

Google lanserar Popular Products som låter användare jämför produkter direkt i det organiska sökresultatet. Här går vi igenom allt vi vet om Popular Products hittills. 

Google förändrar designen av hela serpen

Google förändrar designen för hur sidor presenteras i hela serpen. Förändringen, som vi redan sett på mobil under längre tid, rullas nu ut permanent till desktop. Det här får vissa konsekvenser för din SEO som du bör känna till.

Molly Sanden pojkvän - foto: Nina Kahrobaee

Därför borde Molly Sandén göra en låt som heter ”Pojkvän”

Det finns många områden där det finns tydliga synergier mellan bra innehåll och sökmotoroptimering. Detta gäller till och med i musikbranschen. Men hur då? Det ska vi nu visa.

SEO-året 2019

SEO-året 2019

2019 lider mot sitt slut och det har blivit dags att sammanfatta året som gått ur ett SEO-perspektiv. Vi blickar också framåt och spekulerar i vad 2020 kan komma att innebära.

Värmeljus som brinner

Förstå Googles ekosystem och få fler företag att skänka pengar till goda ändamål

Julen är den tid på året då svenskar ger mest pengar till ideella organisationer och välgörenhet. Genom att förstå Googles ekosystem bättre kan fler organisationer nå nya intäktsströmmar till sina organisationer.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner