Sökmotorkonsult.se

#73 Användarsignaler

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Nicklas Krus i Sökpodden avsnitt 73

I #73 av Sökpodden frågar vi oss om användarsignaler är en rankingfaktor, vi fortsätter med att breakdowns försvinner från Facebook Ads och avslutar vi med SEO/SEM-synergier. Lyssna gärna!

Snart är det sommarlov, men innan dess bjuder vi på detta juniavsnitt av Sökpodden. Som vanligt är det tre ämnen som står på schemat:

Användarsignaler som rankingfaktor

Vi börjar med ett av de känsligaste ämnen inom SEO på senare år. Det är få saker som rör upp lika många känslor i SEO-branschen som frågan om användarsignaler är en rankingfaktor eller inte. Vi pratar om det från ett antal olika perspektiv och ger såklart även vår syn på saken. I ämnet nämner vi detta LinkedIn-inlägg som jag skrev för knappt ett år sedan.

Breakdowns försvinner från Facebook

I svallvågorna av iOS 14-uppdateringen försvinner breakdowns från Facebook Ads vilket försvårare möjligheten till optimering av annonseringen Facebook. I detta ämne går vi igenom hur du kan lösa detta problem.

SEO/SEM-synergier

Ett evigt aktuellt ämne är att ta vara på de synergier som finns mellan SEO och SEM. Vi pratar om vikten av att ha rätt data och hur du använder denna data för att lyckas med dina synergier.

Vad tyckte du om dagens avsnitt? Skriv en kommentar nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com och berätta. Det uppskattar vi väldigt mycket!

Som vanligt tar Sökpodden ett välförtjänst sommarlov under juli. Vi är tillbaka med nästa avsnitt den 26:e augusti. Tills dess önskar vi alla fantastiska lyssnare en alldeles fantastisk sommar!

Du lyssnar på #73 av Sökpodden genom att trycka på Play nedan eller så kan du givetvis lyssna via ItunesSpotify, RSS, eller andra poddappar som Acast.

I detta avsnitt medverkar Björn Bydén, Michael Wahlgren och Nicklas Krus.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Joe Biden, president eller vice president

Google skriver om titlar

Vad tycker du om att Google nu verkar ändra dina titlar i större utsträckning än tidigare i sökresultatet? Många verkar upprörda över denna förändring och att det generellt sett gör titlarna sämre.

Hängmatta sommar

Sommarens algoritmuppdateringar summerade

Det har hänt mycket i sökresultaten i sommar. Här följer en sammanfattning för dig som har haft semester och vill läsa ikapp.

Sommarstäda din XML-sitemap

Sommarstäda din XML-sitemap

Har du oreda i din XML-sitemap? Då kommer du gillar våra tips kring hur du städar din sitemap och bringar ordning och reda inför sommaren.

Design av webbsida

Google börjar rulla ut Page Experience Update

Äntligen! Under tisdagen började Google rulla ut sin Page Experience Update. Uppdateringen kommer att rullas ut sakta och förväntas vara helt klar till slutet av sommaren. 

Datadriven SEO

Datadriven SEO

Att vara datadriven i sitt SEO-arbete, vad innebär det egentligen? I denna artikel dissekerar vi modeordet datadrivet och ger vår syn på hur detta kan påverka hur man gör sökmotoroptimering.