Guldläge och Pengamaskinen till paketpris. Perfekt sommarläsning! Sommarläsning till paketpris! ×
Sommarläsning! Böckerna Guldläge och Pengamaskinen till paketpris. Sommarläsning till paketpris! ×
Sökmotorkonsult.se

#22 Banané

Nicklas Krus, Michael Wahlgren och Viktor Calmhede i Sökpodden 22

I årets första avsnitt av Sökpodden börjar vi med en tillbakablick till 2016, vi pratar om bilder och SEO samt så avslutar vi med ämnet annonstestning på Facebook.

Nytt år, nya möjligheter! Vi tackar för året som gått och hoppas ni kommer hänga med oss även under 2017.

Året som gick

I avsnitt 22 av Sökpodden inleder vi 2017 med att gå igenom de viktigaste sakerna som hände under 2016 inom SEO, SEM och Facebook Ads. Perfekt för dig som låg i ide under hela förra året.

SEO för bilder

Hur optimerar du för bildsöket på Google? Hur undviker du att dina bilder försämrar din SEO genom att göra sajten långsam? Hur mäter du trafiken från bildsöket? Detta och mer frågar vi oss när vi tar oss an ämnet bilder och SEO.

Annonstestning på Facebook

Sista ämnet för dagen är annonstestning på Facebook där vi försöker svara på frågorna Varför?, När?, Vad? och Hur?. Här refererar vi till följande artikel på Adespresso.

Som alltid blir vi väldigt glada för alla former av feedback. Hör gärna av dig och berätta att du gillar Sökpodden, vad vi kan göra bättre under 2017 och ge förslag på ämne till nästa avsnitt. Skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com eller kommentera nedan. 

Vad väntar du på? Sätt omedelbart igång och lyssna på Sökpodden #22. Du lyssnar antingen direkt nedan, via RSSItunes, eller andra Poddappar som Acast.

I årets första avsnitt lyssnar du på Nicklas Krus, Michael Wahlgren och Viktor Calmhede.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Både ha och äta kakan

Relevanta annonser eller integritet

Både den nya dataskyddsförordningen GDPR och Apple slår ett slag för integriteten. Samtidigt ökar användandet av annonsblockerare då vi inte gillar att mötas av irrelevanta annonser. Går dessa två saker ihop?

Maria Fernholm, Michael Wahlgren och Michael Berman i Sökpodden avsnitt 28

#28 Giriga förändringar?

Sista avsnittet innan Sökpodden går på sommarlov. Denna månad pratar vi om försämringar i AdWords, jublar över utökad Quality Score-data och avgör hur stor budgeten på Facebook ska vara.

Michael Berman, Maria Fernholm, Joel Unge och Michael Wahlgren inför Sökpodden 28

SEO för poddar

Att lyssna på poddar är populärt. Men hur optimerar du din podd för Google? Vi går i detta inlägg igenom ett antal saker du bör tänka på när det gäller att sökmotoroptimera din podcast.

målvärde i google analytics

Sätt ett ekonomiskt värde på dina mål i Google Analytics

När du har satt upp mål för din webbplats så är det viktigt att sätta ett ekonomiskt värde på respektive mål. På så sätt kan du bedöma om dina digitala satsningar är lönsamma eller inte, samt se vilken kanal som presterar bäst. […]

IF-funktioner adwords

Ad customizers – IF-funktioner i AdWords

Nå användare som lämnat varukorgen med ett skräddarsytt budskap och visa unika annonser för olika enheter. Läs mer om Google AdWords IF-funktioner för textannonser så du kan anpassa budskapet för olika målgrupper!

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner