Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 14 954 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#22 Banané

Nicklas Krus, Michael Wahlgren och Viktor Calmhede i Sökpodden 22

I årets första avsnitt av Sökpodden börjar vi med en tillbakablick till 2016, vi pratar om bilder och SEO samt så avslutar vi med ämnet annonstestning på Facebook.

Nytt år, nya möjligheter! Vi tackar för året som gått och hoppas ni kommer hänga med oss även under 2017.

Året som gick

I avsnitt 22 av Sökpodden inleder vi 2017 med att gå igenom de viktigaste sakerna som hände under 2016 inom SEO, SEM och Facebook Ads. Perfekt för dig som låg i ide under hela förra året.

SEO för bilder

Hur optimerar du för bildsöket på Google? Hur undviker du att dina bilder försämrar din SEO genom att göra sajten långsam? Hur mäter du trafiken från bildsöket? Detta och mer frågar vi oss när vi tar oss an ämnet bilder och SEO.

Annonstestning på Facebook

Sista ämnet för dagen är annonstestning på Facebook där vi försöker svara på frågorna Varför?, När?, Vad? och Hur?. Här refererar vi till följande artikel på Adespresso.

Som alltid blir vi väldigt glada för alla former av feedback. Hör gärna av dig och berätta att du gillar Sökpodden, vad vi kan göra bättre under 2017 och ge förslag på ämne till nästa avsnitt. Skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com eller kommentera nedan. 

Vad väntar du på? Sätt omedelbart igång och lyssna på Sökpodden #22. Du lyssnar antingen direkt nedan, via RSSItunes, eller andra Poddappar som Acast.

I årets första avsnitt lyssnar du på Nicklas Krus, Michael Wahlgren och Viktor Calmhede.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

personliga jordgubbar

Inte lika personliga sökresultat på Google längre

Tidigare var alla sökresultat personliga. Numera tar Google främst hänsyn till din geografiska plats samt vad du nyligen googlat efter när de personaliserar ditt sökresultat.

Mål bordshockey

Vikten av mätbara mål för Google Ads

För att lyckas med din annonsering på Google Ads är det viktigt att du arbetar efter tydliga och mätbara mål. Vilka mål du ska välja beror på vad ditt företag sysslar med. Missar du att sätta mål går du miste om de stora fördelar som Google Ads har att erbjuda.

Google sökresultat

Hitta länkmöjligheter med hjälp av Googles sökkommandon

Existerande omnämnanden kan vara en guldgruva för att skapa nya länkar. Med Googles sökkommandon kan du hitta sidor som nämner ditt varumärke – men inte länkar till din sajt. Förhoppningsvis kan du omvandla många av dessa omnämnanden till riktiga länkar.

Utökade textannonser (ETA) blir nu ännu större

Nyhet! Under 2016 lanserade Google Ads de utökade textannonserna (ETA) och gjorde dem 47% större än sina föregångare. Två år senare har Google återigen öppnat upp för möjligheterna att göra annonserna ännu större.

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Viktoria Nerell i avsnitt 41 av Sökpodden

#41 Medic Update

Äntligen är Sökpodden tillbaka efter ett välförtjänt sommarlov! I avsnitt 41 pratar vi bland annat om Google Medic Update och så jämför vi det gamla och nya gränssnittet i Google Ads. Du lyssnar väl?

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner