Sökmotorkonsult.se

#22 Banané

Nicklas Krus, Michael Wahlgren och Viktor Calmhede i Sökpodden 22

I årets första avsnitt av Sökpodden börjar vi med en tillbakablick till 2016, vi pratar om bilder och SEO samt så avslutar vi med ämnet annonstestning på Facebook.

Nytt år, nya möjligheter! Vi tackar för året som gått och hoppas ni kommer hänga med oss även under 2017.

Året som gick

I avsnitt 22 av Sökpodden inleder vi 2017 med att gå igenom de viktigaste sakerna som hände under 2016 inom SEO, SEM och Facebook Ads. Perfekt för dig som låg i ide under hela förra året.

SEO för bilder

Hur optimerar du för bildsöket på Google? Hur undviker du att dina bilder försämrar din SEO genom att göra sajten långsam? Hur mäter du trafiken från bildsöket? Detta och mer frågar vi oss när vi tar oss an ämnet bilder och SEO.

Annonstestning på Facebook

Sista ämnet för dagen är annonstestning på Facebook där vi försöker svara på frågorna Varför?, När?, Vad? och Hur?. Här refererar vi till följande artikel på Adespresso.

Som alltid blir vi väldigt glada för alla former av feedback. Hör gärna av dig och berätta att du gillar Sökpodden, vad vi kan göra bättre under 2017 och ge förslag på ämne till nästa avsnitt. Skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com eller kommentera nedan. 

Vad väntar du på? Sätt omedelbart igång och lyssna på Sökpodden #22. Du lyssnar antingen direkt nedan, via RSSItunes, eller andra Poddappar som Acast.

I årets första avsnitt lyssnar du på Nicklas Krus, Michael Wahlgren och Viktor Calmhede.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Jonathan Olsson, Michael Wahlgren och Maria Fernholm i avsnitt 65 av Sökpodden

#65 Smalt eller svalt

Då var det äntligen dags för avsnitt 65 av Sökpodden. Denna gång pratar Maria, Jonathan och Michael om inlärningsfasen på Facebook Ads, startsidan & SEO och avslutar med ett snack om app-kampanjer på Google Ads. Du lyssnar väl?

Gratis Google Shopping är nu live i Sverige

De kostnadsfria Google Shopping-resultaten är nu live i Sverige. Förändringen ger e-handlare nya möjligheter att driva köpstark trafik till sina sajter från Google. 

Digital PR & SEO

Så nyttjar du synergierna mellan SEO och Digital PR på bästa sätt

Genom att nyttja synergierna mellan SEO och Digital PR kan du driva mer trafik från Google och samtidigt stärka ditt varumärke. Lär dig mer om hur de olika disciplinerna kan växelverka med varandra för att lyfta din verksamhet till nya höjder.

attribution-facebook-28-dagar

Facebook tar bort 28 dagars attributionsfönstret

Facebook väljer att plocka bort deras längsta attributions fönster på 28 dagar. En förändring som kommer påverka många av oss annonsörer på Facebook. Läs mer om hur det kommer påverka er här!

Singles' day, singlarnas dag 2020

Singles’ Day – Allt du behöver veta om nya ”Black Friday”

Först Black Friday, Cyber Monday, Black Week, Cyber Weekend och nu Singles’ day? Ja, de börjar dyka upp fler kampanjperioder på höstens säljmarknad. Här är allt du behöver veta om Singlarnas Dag och vad de kan göra för din business.

Bing Partner


Preferred Facebook Marketing Partner