Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 13 869 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#22 Banané

Nicklas Krus, Michael Wahlgren och Viktor Calmhede i Sökpodden 22

I årets första avsnitt av Sökpodden börjar vi med en tillbakablick till 2016, vi pratar om bilder och SEO samt så avslutar vi med ämnet annonstestning på Facebook.

Nytt år, nya möjligheter! Vi tackar för året som gått och hoppas ni kommer hänga med oss även under 2017.

Året som gick

I avsnitt 22 av Sökpodden inleder vi 2017 med att gå igenom de viktigaste sakerna som hände under 2016 inom SEO, SEM och Facebook Ads. Perfekt för dig som låg i ide under hela förra året.

SEO för bilder

Hur optimerar du för bildsöket på Google? Hur undviker du att dina bilder försämrar din SEO genom att göra sajten långsam? Hur mäter du trafiken från bildsöket? Detta och mer frågar vi oss när vi tar oss an ämnet bilder och SEO.

Annonstestning på Facebook

Sista ämnet för dagen är annonstestning på Facebook där vi försöker svara på frågorna Varför?, När?, Vad? och Hur?. Här refererar vi till följande artikel på Adespresso.

Som alltid blir vi väldigt glada för alla former av feedback. Hör gärna av dig och berätta att du gillar Sökpodden, vad vi kan göra bättre under 2017 och ge förslag på ämne till nästa avsnitt. Skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com eller kommentera nedan. 

Vad väntar du på? Sätt omedelbart igång och lyssna på Sökpodden #22. Du lyssnar antingen direkt nedan, via RSSItunes, eller andra Poddappar som Acast.

I årets första avsnitt lyssnar du på Nicklas Krus, Michael Wahlgren och Viktor Calmhede.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Filter vs segment Google Anlaytics

Segment vs filter i Google Analytics

Filter och segment i Google Analytics är bra funktioner för att göra analysarbetet lättare. Både filter och segment har dock sina för- och nackdelar. Vi går igenom vad du bör använda när och vad de största skillnaderna är.

adwords-nya-design

Nya AdWords är tillgängligt

Många av er som kommit tillbaka från semester och loggat in på ert AdWordskonto har möts av en helt ny design. Nya AdWords har börjat rulla ut i till allt fler annonsörer. Läs mer om det i denna artikel.

Annonser i facebook messenger

Nya annonser i Facebook Messenger

Facebook fortsätter utveckla Messenger och lanserar annonser på startsidan. Har du koll på nyheten och hur den påverkar din Facebook-annonsering?

Google news feed

Är Googles nya feed ett nytt Google Plus?

Googles klassiska rena startsida är snart ett minne blott. Google lanserar en personlig nyhetsfeed på startsidan på Google. Kommer denna nya Facebook-inspirerade satsning bli en succé för Google eller har vi ett nytt Google Plus framför oss? Vad tror du?

Jämför attributionsmodeller i Analytics

Svårt att bestämma vilken attributionsmodell du bör välja? I Analytics kan du enkelt jämföra olika attributionsmodeller med varandra. Läs mer här!

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner