Sökmotorkonsult.se

#20 Certifierad

Viktor Calmhede, Michael Wahlgren och Michael Berman i Sökpodden 20

Vad innebär det att Google går över till mobil som standard i sitt index? Hur kan du använda målgrupper för att förbättra din lönsamhet på AdWords? På vilka sätt kan du certifiera din kunskap inom SEO, AdWords och Facebook? Allt detta och mer i avsnitt 20 av Sökpodden.

I oktober slog vi lyssnarrekord med hela 2924 lyssningar. Helt fantastiskt kul! Detta firar vi med avsnitt av 20 av Sökpodden.

Google byter standard

I detta avsnitt pratar vi om nyheten att Google börjat gå över till att använda mobilsidor som standard i sitt index istället för datorsidor. Vad kommer detta innebära för SEO? Google själva säger att förändringen inte kommer bli så stor men vi är inte lika övertygade.

Optimera för målgrupper

Därefter pratar vi om att Google gjort det möjligt att optimera din annonsering i söknätverket utifrån demografi. Hur kan du på bästa sätt maximera värdet av dina AdWords-pengar genom att veta om det är en kvinna eller man som googlar?

Sökcertifieringar

Vi avslutar med en diskussion om hur du kan visa upp dina kunskaper inom SEO, SEM och Facebook med hjälp av olika certifieringar.

Glöm inte att höra av dig med synpunkter på avsnittet. Håller du med oss, eller tycker du vi har fel? Kommentera nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com. 

Nu är är det hög tid att lyssna på Sökpodden #20. Lyssna direkt nedan, via RSSItunes, eller andra Poddappar som Acast.

I detta avsnitt lyssnar du på Viktor Calmhede, Michael Wahlgren och Michael Berman.

2 kommentarer

  1. Förslag på ämne: SEO och Google Images. Vågar jag påstå att ni inte har tagit upp det en enda gång? Det är en doldis inom SEO. Dyk gärna ner där.

    Påverkar bildens filnamn? Hur bör en tänka/jobba med trafik som kommer från Google Images? Hur mycket trafik kommer den vägen? Finns det kommersiell trafik?

    Kommentar av LE

  2. Tack för bra förslag på ämne! Det ska vi absolut försöka ta upp i en podd nästa år.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Jonathan Olsson, Michael Wahlgren och Maria Fernholm i avsnitt 65 av Sökpodden

#65 Smalt eller svalt

Då var det äntligen dags för avsnitt 65 av Sökpodden. Denna gång pratar Maria, Jonathan och Michael om inlärningsfasen på Facebook Ads, startsidan & SEO och avslutar med ett snack om app-kampanjer på Google Ads. Du lyssnar väl?

Gratis Google Shopping är nu live i Sverige

De kostnadsfria Google Shopping-resultaten är nu live i Sverige. Förändringen ger e-handlare nya möjligheter att driva köpstark trafik till sina sajter från Google. 

Digital PR & SEO

Så nyttjar du synergierna mellan SEO och Digital PR på bästa sätt

Genom att nyttja synergierna mellan SEO och Digital PR kan du driva mer trafik från Google och samtidigt stärka ditt varumärke. Lär dig mer om hur de olika disciplinerna kan växelverka med varandra för att lyfta din verksamhet till nya höjder.

attribution-facebook-28-dagar

Facebook tar bort 28 dagars attributionsfönstret

Facebook väljer att plocka bort deras längsta attributions fönster på 28 dagar. En förändring som kommer påverka många av oss annonsörer på Facebook. Läs mer om hur det kommer påverka er här!

Singles' day, singlarnas dag 2020

Singles’ Day – Allt du behöver veta om nya ”Black Friday”

Först Black Friday, Cyber Monday, Black Week, Cyber Weekend och nu Singles’ day? Ja, de börjar dyka upp fler kampanjperioder på höstens säljmarknad. Här är allt du behöver veta om Singlarnas Dag och vad de kan göra för din business.

Bing Partner


Preferred Facebook Marketing Partner