Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 13 869 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#20 Certifierad

Viktor Calmhede, Michael Wahlgren och Michael Berman i Sökpodden 20

Vad innebär det att Google går över till mobil som standard i sitt index? Hur kan du använda målgrupper för att förbättra din lönsamhet på AdWords? På vilka sätt kan du certifiera din kunskap inom SEO, AdWords och Facebook? Allt detta och mer i avsnitt 20 av Sökpodden.

I oktober slog vi lyssnarrekord med hela 2924 lyssningar. Helt fantastiskt kul! Detta firar vi med avsnitt av 20 av Sökpodden.

Google byter standard

I detta avsnitt pratar vi om nyheten att Google börjat gå över till att använda mobilsidor som standard i sitt index istället för datorsidor. Vad kommer detta innebära för SEO? Google själva säger att förändringen inte kommer bli så stor men vi är inte lika övertygade.

Optimera för målgrupper

Därefter pratar vi om att Google gjort det möjligt att optimera din annonsering i söknätverket utifrån demografi. Hur kan du på bästa sätt maximera värdet av dina AdWords-pengar genom att veta om det är en kvinna eller man som googlar?

Sökcertifieringar

Vi avslutar med en diskussion om hur du kan visa upp dina kunskaper inom SEO, SEM och Facebook med hjälp av olika certifieringar.

Glöm inte att höra av dig med synpunkter på avsnittet. Håller du med oss, eller tycker du vi har fel? Kommentera nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com. 

Nu är är det hög tid att lyssna på Sökpodden #20. Lyssna direkt nedan, via RSSItunes, eller andra Poddappar som Acast.

I detta avsnitt lyssnar du på Viktor Calmhede, Michael Wahlgren och Michael Berman.

2 kommentarer

  1. Förslag på ämne: SEO och Google Images. Vågar jag påstå att ni inte har tagit upp det en enda gång? Det är en doldis inom SEO. Dyk gärna ner där.

    Påverkar bildens filnamn? Hur bör en tänka/jobba med trafik som kommer från Google Images? Hur mycket trafik kommer den vägen? Finns det kommersiell trafik?

    Kommentar av

    LE

  2. Tack för bra förslag på ämne! Det ska vi absolut försöka ta upp i en podd nästa år.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Filter vs segment Google Anlaytics

Segment vs filter i Google Analytics

Filter och segment i Google Analytics är bra funktioner för att göra analysarbetet lättare. Både filter och segment har dock sina för- och nackdelar. Vi går igenom vad du bör använda när och vad de största skillnaderna är.

adwords-nya-design

Nya AdWords är tillgängligt

Många av er som kommit tillbaka från semester och loggat in på ert AdWordskonto har möts av en helt ny design. Nya AdWords har börjat rulla ut i till allt fler annonsörer. Läs mer om det i denna artikel.

Annonser i facebook messenger

Nya annonser i Facebook Messenger

Facebook fortsätter utveckla Messenger och lanserar annonser på startsidan. Har du koll på nyheten och hur den påverkar din Facebook-annonsering?

Google news feed

Är Googles nya feed ett nytt Google Plus?

Googles klassiska rena startsida är snart ett minne blott. Google lanserar en personlig nyhetsfeed på startsidan på Google. Kommer denna nya Facebook-inspirerade satsning bli en succé för Google eller har vi ett nytt Google Plus framför oss? Vad tror du?

Jämför attributionsmodeller i Analytics

Svårt att bestämma vilken attributionsmodell du bör välja? I Analytics kan du enkelt jämföra olika attributionsmodeller med varandra. Läs mer här!

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner