Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 14 954 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#20 Certifierad

Viktor Calmhede, Michael Wahlgren och Michael Berman i Sökpodden 20

Vad innebär det att Google går över till mobil som standard i sitt index? Hur kan du använda målgrupper för att förbättra din lönsamhet på AdWords? På vilka sätt kan du certifiera din kunskap inom SEO, AdWords och Facebook? Allt detta och mer i avsnitt 20 av Sökpodden.

I oktober slog vi lyssnarrekord med hela 2924 lyssningar. Helt fantastiskt kul! Detta firar vi med avsnitt av 20 av Sökpodden.

Google byter standard

I detta avsnitt pratar vi om nyheten att Google börjat gå över till att använda mobilsidor som standard i sitt index istället för datorsidor. Vad kommer detta innebära för SEO? Google själva säger att förändringen inte kommer bli så stor men vi är inte lika övertygade.

Optimera för målgrupper

Därefter pratar vi om att Google gjort det möjligt att optimera din annonsering i söknätverket utifrån demografi. Hur kan du på bästa sätt maximera värdet av dina AdWords-pengar genom att veta om det är en kvinna eller man som googlar?

Sökcertifieringar

Vi avslutar med en diskussion om hur du kan visa upp dina kunskaper inom SEO, SEM och Facebook med hjälp av olika certifieringar.

Glöm inte att höra av dig med synpunkter på avsnittet. Håller du med oss, eller tycker du vi har fel? Kommentera nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com. 

Nu är är det hög tid att lyssna på Sökpodden #20. Lyssna direkt nedan, via RSSItunes, eller andra Poddappar som Acast.

I detta avsnitt lyssnar du på Viktor Calmhede, Michael Wahlgren och Michael Berman.

2 kommentarer

  1. Förslag på ämne: SEO och Google Images. Vågar jag påstå att ni inte har tagit upp det en enda gång? Det är en doldis inom SEO. Dyk gärna ner där.

    Påverkar bildens filnamn? Hur bör en tänka/jobba med trafik som kommer från Google Images? Hur mycket trafik kommer den vägen? Finns det kommersiell trafik?

    Kommentar av

    LE

  2. Tack för bra förslag på ämne! Det ska vi absolut försöka ta upp i en podd nästa år.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Utökat utrymme för meta descriptions i sökresultaten

Google utökar utrymmet där meta descrptions syns i sökreslutaten. Vi funderar över varför samt ger våra kortsiktiga rekommendationer på hur man bör agera kring detta.

Anton Johansson, Michael Wahlgren och Christian Litezings i Sökpodden avsnitt 33

#33 Special: Pineberry 10 år

Den 29 november 2007 startade vi Pineberry. Detta tioårsjubileum firas med ett specialavsnitt av Sökpodden där vi pratar om vad som hänt i branschen de senaste tio åren samt blickar mot framtiden. Nu är det kort tid mellan avsnitten! Avsnitt #32 […]

promotion extension erbjudandetillägg

Ge dina annonser en extra push med erbjudandetillägg

Med nya annonstillägget Erbjudandetillägg/Promotion extensions kan du lyfta fram rabatter & erbjudanden i anslutning till dina annonser. Läs vår steg-för-steg guide här!

Viktor Calmhede, Michael Wahlgren och Alexander Öqvist i Sökpodden avsnitt 32

#32 Negativ SEO

Så var det äntligen dags för avsnitt 32 av Sökpodden. Som vi har väntat! I detta avsnitt är våra ämnen negativ SEO, vad Amazons intåg i Sverige betyder för sökbranschen och slutligen vilka som är de tio största SEO-förändringarna under de senaste tio åren. Du lyssnar väl?

Årets Julklapp 2017

Årets Julklapp 2017?

Julhandeln är officiellt igång men vad är årets julklapp 2017? Vi jämför några populära produkters sökvolymer och letar efter den bästa SEO-julklappen!

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner