Sökmotorkonsult.se

#46 Ceteris paribus

Erik Allerth, Michael Wahlgren och Nicklas Krus i avsnitt 46 av Sökpodden

I årets första avsnitt av Sökpodden pratar vi om vad som är en bra CTR, Google Smart Shopping och videoannonser på Facebook. Lyssna gärna!

Nytt år, nya möjligheter! Så var det äntligen dags för årets första avsnitt av Sökpodden. Det 46:e i ordningen – och som vanligt bjuder vi på tre ämnen:

Vad är en bra CTR?

En vanlig fråga vi får på Pineberry är vad som är en bra CTR (klickfrekvens). Det är en bra och relevant fråga, men den är nästan omöjlig att svara på med ett rakt svar. I detta ämne benar vi ut vad som gör frågan så svårbesvarad. I vår diskussion refererar vi bland annat till CTR-data från Wordstream.

Smart Shopping

Smart Shopping är en relativt ny möjlighet som erbjuds e-handlare inom Google Ads. Vi reder ut hur det fungerar, och vilka för- och nackdelar vi ser med Smart Shopping.

Videoannonser på Facebook

Lyssnar man på Facebook får man lätt intrycket att videoannonser är den bästa typen av annonser. Vi ger vår syn på detta och vad som är bra att tänka när du använder dig av videoannonser. Vi avslutar med att ta upp ett litet experiment av videoannonser som Adespresso gjort.

Gillade du dagens avsnitt? Skriv en kommentar nedan eller maila oss på sokpodden@pineberry.com efter att du lyssnat. Det gör oss väldigt glada! Detsamma gäller såklart även om du inte gillade avsnittet, eller om du har förslag på framtida ämnen.

Så, nedan väntar 2019:s första avsnitt på dig. Det är bara att trycka på Play. Som alltid går det lika bra att lyssna på av Sökpodden via Spotify, ItunesRSS, eller andra Poddappar som Acast

I detta avsnitt medverkar Erik Allerth, Michael Wahlgren och Nicklas Krus.

2 kommentarer

  1. En intressant podcast! Gillade speciellt presentationen av materialet. Om det inte är en hemlighet, var gjorde du så intressanta logotyper som du har på T-shirts?

    Kommentar av mrNelsones

  2. Hej,

    Kul att du gillar Sökpodden! Jag har inte gjort t-shirten själv, den är köpt på Shirtstore.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Digital PR & SEO

Så nyttjar du synergierna mellan SEO och Digital PR på bästa sätt

Genom att nyttja synergierna mellan SEO och Digital PR kan du driva mer trafik från Google och samtidigt stärka ditt varumärke. Lär dig mer om hur de olika disciplinerna kan växelverka med varandra för att lyfta din verksamhet till nya höjder.

attribution-facebook-28-dagar

Facebook tar bort 28 dagars attributionsfönstret

Facebook väljer att plocka bort deras längsta attributions fönster på 28 dagar. En förändring som kommer påverka många av oss annonsörer på Facebook. Läs mer om hur det kommer påverka er här!

Singles' day, singlarnas dag 2020

Singles’ Day – Allt du behöver veta om nya ”Black Friday”

Först Black Friday, Cyber Monday, Black Week, Cyber Weekend och nu Singles’ day? Ja, de börjar dyka upp fler kampanjperioder på höstens säljmarknad. Här är allt du behöver veta om Singlarnas Dag och vad de kan göra för din business.

Google indexering

Google bekräftar två indexeringsproblem

Har ni haft indexeringsproblem på Google sista veckan? Det här kan vara svaret på ert problem som Google bekräftar.

Kvinna håller i mobiltelefon med Google Shopping på

Gratis Google Shopping snart i Sverige

De organiska sökresultaten för Google Shopping kommer snart att vara tillgängliga över hela världen – däribland Sverige. Här är allt du behöver veta om förändringen. 

Bing Partner


Preferred Facebook Marketing Partner