Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#46 Ceteris paribus

Erik Allerth, Michael Wahlgren och Nicklas Krus i avsnitt 46 av Sökpodden

I årets första avsnitt av Sökpodden pratar vi om vad som är en bra CTR, Google Smart Shopping och videoannonser på Facebook. Lyssna gärna!

Nytt år, nya möjligheter! Så var det äntligen dags för årets första avsnitt av Sökpodden. Det 46:e i ordningen – och som vanligt bjuder vi på tre ämnen:

Vad är en bra CTR?

En vanlig fråga vi får på Pineberry är vad som är en bra CTR (klickfrekvens). Det är en bra och relevant fråga, men den är nästan omöjlig att svara på med ett rakt svar. I detta ämne benar vi ut vad som gör frågan så svårbesvarad. I vår diskussion refererar vi bland annat till CTR-data från Wordstream.

Smart Shopping

Smart Shopping är en relativt ny möjlighet som erbjuds e-handlare inom Google Ads. Vi reder ut hur det fungerar, och vilka för- och nackdelar vi ser med Smart Shopping.

Videoannonser på Facebook

Lyssnar man på Facebook får man lätt intrycket att videoannonser är den bästa typen av annonser. Vi ger vår syn på detta och vad som är bra att tänka när du använder dig av videoannonser. Vi avslutar med att ta upp ett litet experiment av videoannonser som Adespresso gjort.

Gillade du dagens avsnitt? Skriv en kommentar nedan eller maila oss på sokpodden@pineberry.com efter att du lyssnat. Det gör oss väldigt glada! Detsamma gäller såklart även om du inte gillade avsnittet, eller om du har förslag på framtida ämnen.

Så, nedan väntar 2019:s första avsnitt på dig. Det är bara att trycka på Play. Som alltid går det lika bra att lyssna på av Sökpodden via Spotify, ItunesRSS, eller andra Poddappar som Acast

I detta avsnitt medverkar Erik Allerth, Michael Wahlgren och Nicklas Krus.

2 kommentarer

  1. En intressant podcast! Gillade speciellt presentationen av materialet. Om det inte är en hemlighet, var gjorde du så intressanta logotyper som du har på T-shirts?

    Kommentar av mrNelsones

  2. Hej,

    Kul att du gillar Sökpodden! Jag har inte gjort t-shirten själv, den är köpt på Shirtstore.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Scaleup-möte

SEO för scaleups

SEO är oftast en av de bästa investeringarna som går att göra rent ROI-mässigt för företag som vill skala upp. Här tipsar vi om några viktiga saker att tänka på för dig som jobbar med en scaleup och vill börja arbeta mer aktivt med SEO.

genomsnittsposition begravd

Förväxla inte impression share med impression rate

Saknar du nyckeltalet genomsnittlig annonsposition när du optimerar dina bud på Google Ads? I det här inlägget går Victor igenom övergången från annonsposition till de olika alternativen av impressions.

Martin Splitt SearchStars Malmö 2019

Lyckat på SearchStars i Malmö

Vi har varit på branschkonferens. Närmare bestämt på SearchStars i Malmö. Ett trevligt och intressant event som vi sammanfattar i denna artikel.

SMX Advanced Berlin

SMX Advanced i Berlin

Vi har varit på konferens. Närmare bestämt på SMX Advanced i Berlin. I denna artikel sammanfattar vi föreläsningarna från de två dagarna.

konverterande formulär

4 tips för att kontra formulärskräcken

Får du in för få leads via kontaktformuläret på din sajt? Här går Fredrik igenom fyra enkla tips på hur du kan öka konverteringsgraden för ditt formulär.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner