Sökmotorkonsult.se

#63 Chatvertising

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Jonathan Olsson i Sökpodden avsnitt 63

I #63 av Sökpodden börjar vi med Amazon Ads, fortsätter med omnämnande inom SEO och avslutar med ett snack om Click to messenger-annonser. Lyssna gärna!

Då är Sökpodden äntligen tillbaka efter ett kortare sommarlov 😎. Hoppas alla ni lyssnare haft en fantastisk sommar! I avsnitt 63 bjuder vi på följande tre ämnen:

Amazon Ads

Ingen har väl missat att Amazon bekräftat att de ska lansera i Sverige. Med anledning av detta pratar vi om Amazon Advertising och listar ett antal punkter som är extra viktiga för att lyckas med annonsering på Amazon.

Omnämnande inom SEO

Är omnämnanden en rankingfaktor och ska du försöka jaga omnämnande för att förbättra din synlighet på Google? Detta frågar vi oss bland annat i detta ämne där vi även tipsar om denna artikel om hur du kan hitta dina omnämnanden.

Click to messenger-annonser

Sista men inte minst ger vi oss i kast med Click to messenger. Ett spännande och underutnyttjat annonsformat på Facebook som rätt använt kan ge dig en hög konverteringsgrad.

Nu är det hög tid att börja lyssna på #63 av Sökpodden. Tryck på Play nedan, lyssna via ItunesSpotify, RSS, eller andra Poddappar som Acast.

I detta avsnitt medverkar Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Jonathan Olsson.

Sidan är senast uppdaterad 2020-08-27

Play

En kommentar

  1. Har äntligen tagit mig tid att spana in den omtalade sökpodden och måste säga att ni gör ett fantastiskt jobb killar! Riktigt kul! Ett förslag från mitt håll är att i kommande avsnitt inkludera diskussioner om sajtlanseringar i andra länder och hur det gått. Google tenderar som känt att ha olika prioriteringar i vilka sajter man rankar, och i Sverige är det fortfarande ”liberalt” i jämförelse med Google i Tyskland och UK. För övrigt bra avsnitt! Keep up the good work :)

    Kommentar av Daniel Nilsson

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Kristian Jältsäter, Michael Wahlgren och Simon Davidsson i avsnitt 79 av Sökpodden.

#79 Rätt budget

Årets första avsnitt av Sökpodden handlar om att sätta rätt marknadsföringsbudget, det snackas om ny mål i Google Ads och så avslutas avsnittet med en diskussion om vanliga anledningar till att SEO misslyckas. Du lyssnar väl?

FloC blir Topics

Google dumpar FloC

Google gör sig av med FloC efter mycket kritik. Det nya system kommer istället heta Topics och vara helt fokuserat kring ämnen.

Antal offertförfrågningar Pineberry.com per år

Långsiktig digital marknadsföring lönar sig

Det är inte bara inom SEO det finns stora fördelar med att vara långsiktig. Detta gäller för alla former av digital marknadsföring vilket vi visar genom vår egen utveckling de senaste sju åren.

DuckDuckGo

Kan DuckDuckGo hota?

Det görs mer än 100 miljoner sökningar om dagen på DuckDuckGo. Innebär detta att Google, Bing och andra sökmotorer ska börja se DuckDuckGo som ett reellt hot?

CPM - cost per mille

Vad är en bra CPM?

Är 72 en bra CPM på Facebook? I denna artikel skriver vi om fyra olika saker som påverkar hur mycket du kommer betala i CPM när du annonserar i sociala medier.