Sökmotorkonsult.se

#63 Chatvertising

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Jonathan Olsson i Sökpodden avsnitt 63

I #63 av Sökpodden börjar vi med Amazon Ads, fortsätter med omnämnande inom SEO och avslutar med ett snack om Click to messenger-annonser. Lyssna gärna!

Då är Sökpodden äntligen tillbaka efter ett kortare sommarlov 😎. Hoppas alla ni lyssnare haft en fantastisk sommar! I avsnitt 63 bjuder vi på följande tre ämnen:

Amazon Ads

Ingen har väl missat att Amazon bekräftat att de ska lansera i Sverige. Med anledning av detta pratar vi om Amazon Advertising och listar ett antal punkter som är extra viktiga för att lyckas med annonsering på Amazon.

Omnämnande inom SEO

Är omnämnanden en rankingfaktor och ska du försöka jaga omnämnande för att förbättra din synlighet på Google? Detta frågar vi oss bland annat i detta ämne där vi även tipsar om denna artikel om hur du kan hitta dina omnämnanden.

Click to messenger-annonser

Sista men inte minst ger vi oss i kast med Click to messenger. Ett spännande och underutnyttjat annonsformat på Facebook som rätt använt kan ge dig en hög konverteringsgrad.

Nu är det hög tid att börja lyssna på #63 av Sökpodden. Tryck på Play nedan, lyssna via ItunesSpotify, RSS, eller andra Poddappar som Acast.

I detta avsnitt medverkar Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Jonathan Olsson.

En kommentar

  1. Har äntligen tagit mig tid att spana in den omtalade sökpodden och måste säga att ni gör ett fantastiskt jobb killar! Riktigt kul! Ett förslag från mitt håll är att i kommande avsnitt inkludera diskussioner om sajtlanseringar i andra länder och hur det gått. Google tenderar som känt att ha olika prioriteringar i vilka sajter man rankar, och i Sverige är det fortfarande ”liberalt” i jämförelse med Google i Tyskland och UK. För övrigt bra avsnitt! Keep up the good work :)

    Kommentar av Daniel Nilsson

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Datadriven SEO

Datadriven SEO

Att vara datadriven i sitt SEO-arbete, vad innebär det egentligen? I denna artikel dissekerar vi modeordet datadrivet och ger vår syn på hur detta kan påverka hur man gör sökmotoroptimering.

Simon Davidsson, Michael Wahlgren och Kristian Jältsäter i avsnitt 72 av Sökpodden

#72 It depends

Då var det äntligen dags för avsnitt 72 av Sökpodden. Denna gång har vi fastnat för ämnena sökord per sida, kvalitet på leads på Google Ads och det lite mystiska It depends inom SEO. Du lyssnar väl?

Michael Wahlgren i webbinarstudion hos Pineberry

Vad ska vi prata om i höst?

Vårens webbinarserie inom digital marknadsföring har varit en formidabel succé med runt 1 000 deltagare per tillfälle. Nu har du chansen att bestämma vad vi ska prata om på höstens webbinar. Våra webbinarier har sedan start varit uppskattade vilket vi […]

eurovision 2021 vinnare

Vem vinner Eurovision 2021? – på Google

Det blev äntligen ett Eurovision 2021, efter en lång väntan, men vem vinner? Vi synar söktrenderna i Europa och har hittat en tydlig vinnare. På Google i alla fall.

Coronadoping

Falsk trygghet från coronadopade SEO-resultat

Coronadopade resultat är ett vanligt fenomen bland företag som gynnats av den påskyndande digitaliseringen. Läs mer om coronadoping och varför det är något du behöver vara vaksam på.