Sökmotorkonsult.se

#63 Chatvertising

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Jonathan Olsson i Sökpodden avsnitt 63

I #63 av Sökpodden börjar vi med Amazon Ads, fortsätter med omnämnande inom SEO och avslutar med ett snack om Click to messenger-annonser. Lyssna gärna!

Då är Sökpodden äntligen tillbaka efter ett kortare sommarlov 😎. Hoppas alla ni lyssnare haft en fantastisk sommar! I avsnitt 63 bjuder vi på följande tre ämnen:

Amazon Ads

Ingen har väl missat att Amazon bekräftat att de ska lansera i Sverige. Med anledning av detta pratar vi om Amazon Advertising och listar ett antal punkter som är extra viktiga för att lyckas med annonsering på Amazon.

Omnämnande inom SEO

Är omnämnanden en rankingfaktor och ska du försöka jaga omnämnande för att förbättra din synlighet på Google? Detta frågar vi oss bland annat i detta ämne där vi även tipsar om denna artikel om hur du kan hitta dina omnämnanden.

Click to messenger-annonser

Sista men inte minst ger vi oss i kast med Click to messenger. Ett spännande och underutnyttjat annonsformat på Facebook som rätt använt kan ge dig en hög konverteringsgrad.

Nu är det hög tid att börja lyssna på #63 av Sökpodden. Tryck på Play nedan, lyssna via ItunesSpotify, RSS, eller andra Poddappar som Acast.

I detta avsnitt medverkar Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Jonathan Olsson.

En kommentar

  1. Har äntligen tagit mig tid att spana in den omtalade sökpodden och måste säga att ni gör ett fantastiskt jobb killar! Riktigt kul! Ett förslag från mitt håll är att i kommande avsnitt inkludera diskussioner om sajtlanseringar i andra länder och hur det gått. Google tenderar som känt att ha olika prioriteringar i vilka sajter man rankar, och i Sverige är det fortfarande ”liberalt” i jämförelse med Google i Tyskland och UK. För övrigt bra avsnitt! Keep up the good work :)

    Kommentar av Daniel Nilsson

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Michael Wahlgren, Nicklas Krus och Simon Davidsson i avsnitt 70 av Sökpodden

#70 Turturduvan

Vad händer när Chrome dumpar tredjepartskakan? Detta ämne börjar vi med i avsnitt 70 av Sökpodden. Denna gång pratar vi även om hur Google Ads påverkar den organiska trafiken och så avslutar med en SEO-clinic – ett av våra mest populär ämnen! Du lyssnar väl?

Har SEO blivit svårare eller enklare?

Har SEO blivit enklare eller svårare?

Vad säger du? Har SEO blivit enklare eller svårare sedan du började jobba med det? Rösta och ge din syn på saken!

Michael Wahlgren, Jonathan Olsson och Alexander Bergström i avsnitt 69 av Sökpodden

#69 Trösklar

Då var det äntligen dags för ett nytt avsnitt av Sökpodden. Denna gång diskuteras trösklar för AdRank, vi genomför en SEO-clinic och så säger vi tack och hej till BMM efter tio års trogen tjänst. Du lyssnar väl?

Guldläge på nätet 2021

Guldläge på nätet i ny upplaga

Guldläge på nätet släpps i dag i en fjärde uppdaterad upplaga efter hela 7 000 sålda exemplar. Det är kul att vår SEO-bok fortsätter läsas och uppskattas. Även om det mesta inom SEO inte ändrat sig så mycket är där givitvis en del nyheter och förändringar i nya upplagan.

Google symboliserad som otålig äldre man framför dator

9 av 10 e-handlare uppfyller inte Googles nya krav

Vi har analyserat hur väl svenska e-handlare uppfyller Googles kommande krav om användarupplevelse. Resultatet visar att hela 89 av Sveriges 100 största e-handlare i Sverige inte når upp till Googles nya krav.