Missa inte våra populära och kostnadsfria webbinarier! Våra populära webbinarier! ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#63 Chatvertising

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Jonathan Olsson i Sökpodden avsnitt 63

I #63 av Sökpodden börjar vi med Amazon Ads, fortsätter med omnämnande inom SEO och avslutar med ett snack om Click to messenger-annonser. Lyssna gärna!

Då är Sökpodden äntligen tillbaka efter ett kortare sommarlov 😎. Hoppas alla ni lyssnare haft en fantastisk sommar! I avsnitt 63 bjuder vi på följande tre ämnen:

Amazon Ads

Ingen har väl missat att Amazon bekräftat att de ska lansera i Sverige. Med anledning av detta pratar vi om Amazon Advertising och listar ett antal punkter som är extra viktiga för att lyckas med annonsering på Amazon.

Omnämnande inom SEO

Är omnämnanden en rankingfaktor och ska du försöka jaga omnämnande för att förbättra din synlighet på Google? Detta frågar vi oss bland annat i detta ämne där vi även tipsar om denna artikel om hur du kan hitta dina omnämnanden.

Click to messenger-annonser

Sista men inte minst ger vi oss i kast med Click to messenger. Ett spännande och underutnyttjat annonsformat på Facebook som rätt använt kan ge dig en hög konverteringsgrad.

Nu är det hög tid att börja lyssna på #63 av Sökpodden. Tryck på Play nedan, lyssna via ItunesSpotify, RSS, eller andra Poddappar som Acast.

I detta avsnitt medverkar Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Jonathan Olsson.

En kommentar

  1. Har äntligen tagit mig tid att spana in den omtalade sökpodden och måste säga att ni gör ett fantastiskt jobb killar! Riktigt kul! Ett förslag från mitt håll är att i kommande avsnitt inkludera diskussioner om sajtlanseringar i andra länder och hur det gått. Google tenderar som känt att ha olika prioriteringar i vilka sajter man rankar, och i Sverige är det fortfarande ”liberalt” i jämförelse med Google i Tyskland och UK. För övrigt bra avsnitt! Keep up the good work :)

    Kommentar av Daniel Nilsson

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

amazon se lansering

Lanseringsstrategier för Amazon.se utan annonsplattform

Amazon.se lanseras utan Amazon Advertising, vilket delvis ändrar spelreglerna? Vi går igenom vad som förändras och vad du bör tänka på från ett marknadsföringsperspektiv.

branschen rasar

Google tar bort söktermer – branschen rasar

Stora förändringar i Google Ads. Söktermsrapporten kommer framöver inte innehålla alla sökord du köpt klick på. Google hävdar att det har med integritet att göra, medan branschen är mycket upprörd över denna nyhet.

Så lyckas du med din SEO på Google efter Amazons intåg

Med Amazons lansering i Sverige får många e-handlare en ny stark konkurrent att tampas med i sökresultaten på Google. Här får du tips på hur du lägger upp din SEO-strategi för att äga ditt segment på Google – före Amazon och alla andra.

pengarisoporna

Kasta inte bort dina pengar – använd söktermsrapporten i Google Ads och annonsera mer effektivt

För att lyckas med din annonsering ställs det höga krav på den löpande optimeringen. Att gå igenom söktermsrapporten i Google Ads är en viktig nyckel till att betala för relevanta klick och på den vägen driva värdefull trafik till din […]

Amazon advertising

Amazon Advertising – Annonsering på Amazon Ads

Annonsering på Amazon är en av grundstenarna i att lyckas med satsningen på Amazon. Vi går i artikeln igenom de olika delar annonsörer behöver tänka på för att lyckas med sin annonsering på Amazon.

Bing Partner


Preferred Facebook Marketing Partner