Guldläge och Pengamaskinen till paketpris. Perfekt sommarläsning! Sommarläsning till paketpris! ×
Sommarläsning! Böckerna Guldläge och Pengamaskinen till paketpris. Sommarläsning till paketpris! ×
Sökmotorkonsult.se

#27 Clinic

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Nicklas Krus i Sökpodden 27

Detta majavsnitt av Sökpodden börjar med ämnet bloggande och SEO, vi går vidare till att gå igenom sju av våra lyssnares sajter och så avslutar vi med att fråga oss om den nya Facebook-pixeln är en trojansk häst. 

I april var det rekordmånga som lyssnade på Sökpodden. Med 4 740 lyssnare flög tidigare rekord all världens väg. Förvisso ”dopade” vi lyssnandet med ett uppskattat specialavsnitt, men vi tycker ändå att det är fantastiskt kul att så många väljer att lyssna på Sökpodden.

Nu är det äntligen dags för avsnitt 27 av Sökpodden. I vårt hittills längsta avsnitt har vi som alltid tre ämnen att bjuda på:

Bloggen som SEO-verktyg

Det finns många anledningar att du som privatperson eller företag ska blogga. I dagens avsnitt går vi igenom några av de vanligaste SEO-relaterade frågor vi får kring bloggande.

SEO-Clinic

På er efterfrågan går vi igenom åtta av våra lyssnares sajter från ett SEO-perspektiv. Vilka problem och möjligheter har vi hittat? Följande sajter går vi igenom:

Understandit.se

Moveria.de

Svenskanomader.se

Ljungbyutemobler.se

Vgregion.se

Folier.se

Vemdalen.se

Ekonomifokus.se

Stort tack till er som skickade in sajter!

Nya Facebook-pixeln

Avslutningsvis djupdyker vi i den nya Facebook-pixeln. Är det bara en förbättring för oss annonsörer eller är det en trojansk häst vi skymtar? Här refererar vi till en artikel i The Marketing Technologist. Läs gärna den också.

Vad tycker du om dagens rekordlånga avsnitt? Berätta nedan vad du tycker eller skicka ett mejl till sokpodden@pineberry.com.

Nu är det inget att vänta på. Lyssna på #27 av Sökpodden nedan, via RSSItunes, eller andra Poddappar som exempelvis Acast.

I detta avsnitt lyssnar du på Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Nicklas Krus.

6 kommentarer

  1. Tusen tack för genomgången av vår sida Eonomifokus. Det är guld värt!

    Mvh Joakim

    Kommentar av

    Joakim

  2. Joakim,

    Det är vi som ska tacka! Kul att du gillade det.

  3. Genomgångarna av sajterna var som jag tidigare nämnt riktigt intressanta! Det är förståeligt om ni siktar på en podd i månaden, även om de släpptes tätare ett tag. Det ligger förstås en hel del jobb bakom poddarna och det uppskattas att ni tar er tiden!

  4. Sebastian,

    Tack för din kommentar och att du lyssnar på Sökpodden. Kul att du gillade vår Clinic!

  5. Hej!

    Ett ämne som vore intressant är vad en bör tänka på när en ärver domäner. Exempelvis tar över en domän från en konkurrent som gått i konkurs.

    Hur bör en agera?

    Kommentar av

    LE

  6. LE,

    Tack för förslag på ämne!

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Jämför attributionsmodeller i Analytics

Svårt att bestämma vilken attributionsmodell du bör välja? I Analytics kan du enkelt jämföra olika attributionsmodeller med varandra. Läs mer här!

Både ha och äta kakan

Relevanta annonser eller integritet

Både den nya dataskyddsförordningen GDPR och Apple slår ett slag för integriteten. Samtidigt ökar användandet av annonsblockerare då vi inte gillar att mötas av irrelevanta annonser. Går dessa två saker ihop?

Maria Fernholm, Michael Wahlgren och Michael Berman i Sökpodden avsnitt 28

#28 Giriga förändringar?

Sista avsnittet innan Sökpodden går på sommarlov. Denna månad pratar vi om försämringar i AdWords, jublar över utökad Quality Score-data och avgör hur stor budgeten på Facebook ska vara.

Michael Berman, Maria Fernholm, Joel Unge och Michael Wahlgren inför Sökpodden 28

SEO för poddar

Att lyssna på poddar är populärt. Men hur optimerar du din podd för Google? Vi går i detta inlägg igenom ett antal saker du bör tänka på när det gäller att sökmotoroptimera din podcast.

målvärde i google analytics

Sätt ett ekonomiskt värde på dina mål i Google Analytics

När du har satt upp mål för din webbplats så är det viktigt att sätta ett ekonomiskt värde på respektive mål. På så sätt kan du bedöma om dina digitala satsningar är lönsamma eller inte, samt se vilken kanal som presterar bäst. […]

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner