Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#27 Clinic

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Nicklas Krus i Sökpodden 27

Detta majavsnitt av Sökpodden börjar med ämnet bloggande och SEO, vi går vidare till att gå igenom sju av våra lyssnares sajter och så avslutar vi med att fråga oss om den nya Facebook-pixeln är en trojansk häst. 

I april var det rekordmånga som lyssnade på Sökpodden. Med 4 740 lyssnare flög tidigare rekord all världens väg. Förvisso ”dopade” vi lyssnandet med ett uppskattat specialavsnitt, men vi tycker ändå att det är fantastiskt kul att så många väljer att lyssna på Sökpodden.

Nu är det äntligen dags för avsnitt 27 av Sökpodden. I vårt hittills längsta avsnitt har vi som alltid tre ämnen att bjuda på:

Bloggen som SEO-verktyg

Det finns många anledningar att du som privatperson eller företag ska blogga. I dagens avsnitt går vi igenom några av de vanligaste SEO-relaterade frågor vi får kring bloggande.

SEO-Clinic

På er efterfrågan går vi igenom åtta av våra lyssnares sajter från ett SEO-perspektiv. Vilka problem och möjligheter har vi hittat? Följande sajter går vi igenom:

Understandit.se

Moveria.de

Svenskanomader.se

Ljungbyutemobler.se

Vgregion.se

Folier.se

Vemdalen.se

Ekonomifokus.se

Stort tack till er som skickade in sajter!

Nya Facebook-pixeln

Avslutningsvis djupdyker vi i den nya Facebook-pixeln. Är det bara en förbättring för oss annonsörer eller är det en trojansk häst vi skymtar? Här refererar vi till en artikel i The Marketing Technologist. Läs gärna den också.

Vad tycker du om dagens rekordlånga avsnitt? Berätta nedan vad du tycker eller skicka ett mejl till sokpodden@pineberry.com.

Nu är det inget att vänta på. Lyssna på #27 av Sökpodden nedan, via RSSItunes, eller andra Poddappar som exempelvis Acast.

I detta avsnitt lyssnar du på Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Nicklas Krus.

6 kommentarer

  1. Tusen tack för genomgången av vår sida Eonomifokus. Det är guld värt!

    Mvh Joakim

    Kommentar av

    Joakim

  2. Joakim,

    Det är vi som ska tacka! Kul att du gillade det.

  3. Genomgångarna av sajterna var som jag tidigare nämnt riktigt intressanta! Det är förståeligt om ni siktar på en podd i månaden, även om de släpptes tätare ett tag. Det ligger förstås en hel del jobb bakom poddarna och det uppskattas att ni tar er tiden!

  4. Sebastian,

    Tack för din kommentar och att du lyssnar på Sökpodden. Kul att du gillade vår Clinic!

  5. Hej!

    Ett ämne som vore intressant är vad en bör tänka på när en ärver domäner. Exempelvis tar över en domän från en konkurrent som gått i konkurs.

    Hur bör en agera?

    Kommentar av

    LE

  6. LE,

    Tack för förslag på ämne!

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Digital Marketing in an AI World Futureproofing Your PPC Agency

Sommarläsning: ”Digital Marketing in an AI World – Futureproofing Your PPC Agency”

Dags för semester och tid i hängmattan? Vad passar då bättre en bok om Google Ads och AI? Vi har läst Frederick Vallaeys nya bok ”Digital Marketing in an AI World – Futureproofing Your PPC Agency” och här kan du läsa vad vi tyckte om boken.

Simon Davidsson, Michael Wahlgren & Viktoria Nerell i avsnitt Sökpodden 51

#51 Optiscore

Snart är det dags för sommarlov för Sökpodden! Men innan dess ska du såklart lyssna på rykande färska avsnitt 51 av Sökpodden där vi pratar som sökresultatets nya utseende, vi går igenom Optimization Score och så avslutar vi med ett snack om O2O.

Local campaigns

Öka antalet fysiska besök med Local campaigns

Local campaigns är en ny kampanjtyp som passar dig som vill driva fysiska besök via Google Ads. Läs mer om Local campaigns här!

Facebook video och Instagram video storlek guide

Facebook video & Instagram video 2019 – Stor guide!

Facebook video och Instagram video kan vara kraftfulla verktyg för din annonsering. Men vad krävs för att lyckas? Vi går igenom vad du behöver hålla koll på för att lyckas.

Vanliga frågor-strukturerad data i serpen

Svara på vanliga frågor direkt i sökresultatet

Du kan svara på dina användares vanliga frågor direkt i serpen. I dagens artikel berättar vi hur du gör det med hjälp av strukturerade data.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner