Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 14 954 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#27 Clinic

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Nicklas Krus i Sökpodden 27

Detta majavsnitt av Sökpodden börjar med ämnet bloggande och SEO, vi går vidare till att gå igenom sju av våra lyssnares sajter och så avslutar vi med att fråga oss om den nya Facebook-pixeln är en trojansk häst. 

I april var det rekordmånga som lyssnade på Sökpodden. Med 4 740 lyssnare flög tidigare rekord all världens väg. Förvisso ”dopade” vi lyssnandet med ett uppskattat specialavsnitt, men vi tycker ändå att det är fantastiskt kul att så många väljer att lyssna på Sökpodden.

Nu är det äntligen dags för avsnitt 27 av Sökpodden. I vårt hittills längsta avsnitt har vi som alltid tre ämnen att bjuda på:

Bloggen som SEO-verktyg

Det finns många anledningar att du som privatperson eller företag ska blogga. I dagens avsnitt går vi igenom några av de vanligaste SEO-relaterade frågor vi får kring bloggande.

SEO-Clinic

På er efterfrågan går vi igenom åtta av våra lyssnares sajter från ett SEO-perspektiv. Vilka problem och möjligheter har vi hittat? Följande sajter går vi igenom:

Understandit.se

Moveria.de

Svenskanomader.se

Ljungbyutemobler.se

Vgregion.se

Folier.se

Vemdalen.se

Ekonomifokus.se

Stort tack till er som skickade in sajter!

Nya Facebook-pixeln

Avslutningsvis djupdyker vi i den nya Facebook-pixeln. Är det bara en förbättring för oss annonsörer eller är det en trojansk häst vi skymtar? Här refererar vi till en artikel i The Marketing Technologist. Läs gärna den också.

Vad tycker du om dagens rekordlånga avsnitt? Berätta nedan vad du tycker eller skicka ett mejl till sokpodden@pineberry.com.

Nu är det inget att vänta på. Lyssna på #27 av Sökpodden nedan, via RSSItunes, eller andra Poddappar som exempelvis Acast.

I detta avsnitt lyssnar du på Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Nicklas Krus.

6 kommentarer

  1. Tusen tack för genomgången av vår sida Eonomifokus. Det är guld värt!

    Mvh Joakim

    Kommentar av

    Joakim

  2. Joakim,

    Det är vi som ska tacka! Kul att du gillade det.

  3. Genomgångarna av sajterna var som jag tidigare nämnt riktigt intressanta! Det är förståeligt om ni siktar på en podd i månaden, även om de släpptes tätare ett tag. Det ligger förstås en hel del jobb bakom poddarna och det uppskattas att ni tar er tiden!

  4. Sebastian,

    Tack för din kommentar och att du lyssnar på Sökpodden. Kul att du gillade vår Clinic!

  5. Hej!

    Ett ämne som vore intressant är vad en bör tänka på när en ärver domäner. Exempelvis tar över en domän från en konkurrent som gått i konkurs.

    Hur bör en agera?

    Kommentar av

    LE

  6. LE,

    Tack för förslag på ämne!

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

mobile first index

Google Mobile First Index

Mobile first index är en av de större förändringarna som har gjorts från Google håll på länge. Det kommer innebära att fokus flyttas allt mer till mobiler. Vi har punktat ner några utmaningar för svenska sajter.

custom affinity audience

Missa inte custom affinity audiences i AdWords

Skapa egna anpassade målgrupper för dina displaykampanjer genom att rikta dig mot intressen som du kan välja själv. I följande artikel går vi igenom hur du gör!

adwords budget

Google AdWords kan nu dubblera din dagsbudget

Google AdWords ändrar hur mycket du kan spendera per dag och kan nu spendera upp till dubbelt så mycket som din dagsbudget men inte överskrida din månadsbudget. Det här kan få stora konsekvenser för din annonsering om du exempelvis har många korta kampanjer. Läs mer!

Google Global Site Tag gtag.js

Google släpper ”Global Site Tag” (gtag.js)

Google har uppdaterat sin spårningkod för Google Analytics och Google AdWords till gtag.js. Vi går igenom vad vi vet och vad hur den påverkar dig. Få en förståelse för Google nya gtag och säkerställ att du inte tappar viktig data.

Så fungerar Facebook overlays

Facebooks nya overlays ger dig möjligheten att effektivt dra uppmärksamheten till dina dynamiska annonser. Skapa skräddarsydda overlays så kan du visa information som pris, frakt eller popularitet för varje produkt i ditt sortiment

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner