Missa inte våra populära och kostnadsfria webbinarier! Våra populära webbinarier! ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#29 Copycats

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Alexander Öqvist i avsnitt 29 av Sökpodden

Sökpodden är här igen! Efter ett kortare sommaruppehåll pratar vi om hur Google och Facebook kopierar varandra, interna länkar samt hur du kan skydda ditt varumärke på Google. Du lyssnar väl?

Jag hoppas att alla ni som lyssnar på Sökpodden haft en fantastisk sommar. Nu är vi tillbaka med ett nytt avsnitt efter vårt sommaruppehåll i juli. Precis som vanligt djupdyker vi i tre olika ämnen:

Google och Facebook tar efter varandra

Förutom att vara de två stora internetgiganterna just nu, är Google och Facebook även copycats Vi diskuterar exempel där de båda kopierat varandra med ett extra fokus på sommarnyheten att Google lägger till ett flöde likt Facebooks.

Interna länkar

Interna länkar är en av de mer krångliga delarna av SEO. Vi försöker bena ut några av de vanligaste frågeställningarna kring interna länkar och vad som är viktigt att tänka på när du bestämmer strukturen på din sajt.

Skydda ditt varumärke på Google

Är det många som söker på ditt företags namn på Google? Sannolikt beror detta i så fall på att du investerat avsevärda pengar och resurser på att bygga ditt varumärke. Hur kan du minimera att andra snyltar på dina varumärkessökningar på Google? Vi utlovade även en länk till vad som hände när en branschkollega annonserade på vårt namn.

Hiss eller diss av dagens avsnitt? Berätta gärna vad tycker genom att skriva en kommentar nedan eller skicka ett mejl till sokpodden@pineberry.com.

Nu är det hög tid att kravla ut ur hängmattan och sätta på #29 av Sökpodden. Du lyssnar direkt nedan, via RSSItunes, eller andra Poddappar som exempelvis Acast.

I detta avsnitt lyssnar du på Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Alexander Öqvist.

5 kommentarer

  1. Hej, i avsnittet utlovades det en länk till en bild på annonserna som ni gjorde för att skydda ert varumärke. Det som fick spridning på twitter. Jag hittar inte länken, men jag kanske är lite blind. :)

    Kommentar av Josef

  2. Hej! Formatet på denna podcast verkar konstigt. Jag kan inte ladda ned episoden vare sig här eller i iTunes. Kan ni fixa? Tack

    Kommentar av Susanna

  3. Susanna,

    Tack för din kommentar. Vi kan inte återskapa problemet du beskriver. För oss funkar det bra att både ladda ned och streama avsnittet.

    Vi flyttade dock hela Sökmotorkonsult.se till en ny server igår, så det kan ha varit så att du testade precis då, och att något inte funkade då. Testa gärna igen.

    Tack!

    Michael

  4. Jag använder iTunes ifrån Schweiz. Det kanske kan bero på det. Som tur är kunde jag ladda ner episoden här istället. Jag måste ha provat exakt när ni bytte server. Tack för en intressant podcast!

    Kommentar av Susanna

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Sara Karlsson, Michael Wahlgren och Simon Davidsson i Sökpodden avsnitt 64

#64 Not provided 2.0

Då var det äntligen dags för ett nytt avsnitt av Sökpodden! Det 64:e i ordningen. Denna gång är våra tre ämnen lönsam tillväxt, vi analyserar lyssnares sajter i en SEO-clinic och så avslutar vi med att snack om söktermerna som försvinner från Google Ads. Du lyssnar väl?

Facebook skrotar begränsningar för textinnehåll i annonsbilder

Facebook skrotar begränsningar för textinnehåll i annonsbilder

Facebook ritar om spelplanen och tillåter numera annonsörer att använda hur mycket text vi vill i annonsbilderna. En spännande nyhet som vi välkomnar med öppna armar!

amazon se lansering

Lanseringsstrategier för Amazon.se utan annonsplattform

Amazon.se lanseras utan Amazon Advertising, vilket delvis ändrar spelreglerna? Vi går igenom vad som förändras och vad du bör tänka på från ett marknadsföringsperspektiv.

branschen rasar

Google tar bort söktermer – branschen rasar

Stora förändringar i Google Ads. Söktermsrapporten kommer framöver inte innehålla alla sökord du köpt klick på. Google hävdar att det har med integritet att göra, medan branschen är mycket upprörd över denna nyhet.

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Jonathan Olsson i Sökpodden avsnitt 63

#63 Chatvertising

Då var Sökpodden äntligen tillbaka efter ett kortare sommarlov. I avsnitt 63 står Amazon Ads, omnämnanden inom SEO och Click to messenger på Facebook på tapeten. Du lyssnar väl?

Bing Partner


Preferred Facebook Marketing Partner