Sökmotorkonsult.se

#74 Discover

Maria Fernholm, Michael Wahlgren & Kristian Jältsäter i avsnitt 74 av Sökpodden

I #74 av Sökpodden pratar vi givetvis om sommarens alla Googleuppdateringar, vi frågar oss om Quality Score fortfarande är lika viktigt och så tar vi oss an Google Discover. Lyssna gärna!

I detta sensommaravsnitt av Sökpodden bjuder vi som vanligt på tre spännande ämnen:

Googles sommaruppdateringar

Det har varit en minst sagt hektisk sommar med hela fem stycken publika algoritmuppdateringar från Googles sida. Vi pratar ned dessa och ger några spaningar utifrån vad vi sett.

Är Quality Score fortfarande lika viktigt?

Det pratas mindre och mindre om Qualtiy Score. Betyder detta att Qualtiy Score har blivit mindre viktigt för ditt resultat i Google Ads?

Google Discover

I motsats till Quality Score är Google Discover något som numera finns på mångas läppar. Detta är inte förvånande då Google Discover blivit en livsviktig källa till trafik för vissa sajter.

Vad tyckte du om dagens avsnitt av Sökpodden? Skriv gärna en kommentar nedan eller så kan du skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com och berätta vad du tycker. Det blir vi väldigt glada för!

Du lyssnar på #74 av Sökpodden genom att trycka på Play nedan. Alternativt går det såklart lika bra att lyssna via ItunesSpotify, RSS, eller andra poddappar som Acast.

I detta avsnitt medverkar Maria Fernholm, Michael Wahlgren och Kristian Jältsäter.

Sidan är senast uppdaterad 2021-09-22

Play

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

DuckDuckGo

Kan DuckDuckGo hota?

Det görs mer än 100 miljoner sökningar om dagen på DuckDuckGo. Innebär detta att Google, Bing och andra sökmotorer ska börja se DuckDuckGo som ett reellt hot?

CPM - cost per mille

Vad är en bra CPM?

Är 72 en bra CPM på Facebook? I denna artikel skriver vi om fyra olika saker som påverkar hur mycket du kommer betala i CPM när du annonserar i sociala medier.

SEM-året 2021

Vår head of SEM Jonathan Olsson summerar Google Ads-året 2021. Allt från ändrade matchtyper till cookie-döden.

SEO-året 2021

SEO-året 2021

2021 börjar lida mot sitt slut och det har blivit dags att sammanfatta året som gått ur ett SEO-perspektiv.

Victor Alenlid, Nicklas Krus och Michael Wahlgren i avsnitt 78 av Sökpodden

#78 Läckor

Då var det dags för årets sista avsnitt av Sökpodden. Denna gång är våra ämnen risker inom SEO, vi pratar läckor på Google Ads och sist men inte minst dyker vi ned i annonsering på Pinterest. Du lyssnar väl?