Sökmotorkonsult.se

#74 Discover

Maria Fernholm, Michael Wahlgren & Kristian Jältsäter i avsnitt 74 av Sökpodden

I #74 av Sökpodden pratar vi givetvis om sommarens alla Googleuppdateringar, vi frågar oss om Quality Score fortfarande är lika viktigt och så tar vi oss an Google Discover. Lyssna gärna!

I detta sensommaravsnitt av Sökpodden bjuder vi som vanligt på tre spännande ämnen:

Googles sommaruppdateringar

Det har varit en minst sagt hektisk sommar med hela fem stycken publika algoritmuppdateringar från Googles sida. Vi pratar ned dessa och ger några spaningar utifrån vad vi sett.

Är Quality Score fortfarande lika viktigt?

Det pratas mindre och mindre om Qualtiy Score. Betyder detta att Qualtiy Score har blivit mindre viktigt för ditt resultat i Google Ads?

Google Discover

I motsats till Quality Score är Google Discover något som numera finns på mångas läppar. Detta är inte förvånande då Google Discover blivit en livsviktig källa till trafik för vissa sajter.

Vad tyckte du om dagens avsnitt av Sökpodden? Skriv gärna en kommentar nedan eller så kan du skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com och berätta vad du tycker. Det blir vi väldigt glada för!

Du lyssnar på #74 av Sökpodden genom att trycka på Play nedan. Alternativt går det såklart lika bra att lyssna via ItunesSpotify, RSS, eller andra poddappar som Acast.

I detta avsnitt medverkar Maria Fernholm, Michael Wahlgren och Kristian Jältsäter.

Sidan är senast uppdaterad 2022-11-24

Play

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Sökmotormuseum

Pineberry öppnar världens första sökmotormuseum

Efter 16 framgångsrika år inom digital marknadsföring har vi på Pineberry beslutat att utöka våra tjänster genom att öppna det allra första sökmotormuseet.

Simon Davidsson, Michael Wahlgren och Tilde Mattsson i avsnitt 92 av Sökpodden

#92 Fåfänga

Avsnitt 92 av Sökpodden är här! Denna gång pratar Simon, Micke och Tilde om Bing är värt att satsa på, går igenom några nyheter som kommit inom Performance Max och avslutar avsnittet med en diskussion om nyckeltal som faller under det mindre smickrande begreppet Vanity Metrics. Du lyssnar väl?

Google analytics

Din data i GA4 kommer skilja sig

Stämmer inte din siffror i GA4 mot det du ser i UA? Även om detta kan kännas frustrerande är det väntat. GA4 och UA skiljer sig på så många sätt att datan inte är helt jämförbar. Däremot kan det vara bra att förstå varför du ser skillnader i dina siffror och hur stora skillnaderna är.

inget att förlora

Våga mer i sämre tider

Det finns fördelar med att det är sämre tider. En sådan är att du ges möjlighet att våga mer med din marknadsföring. Du har helt enkelt mindre att förlora. Så passa på att göra de stora förändringarna i din marknadsföring som du dragit dig för att göra tidigare.

black friday datum

När är black friday & cyber monday 2023? – Alla datum!

Nu för tiden finns det många kampanj- och temadagar att hålla reda på, särskilt under hösten när det är viktiga händelser som Black Week, Cyber Monday och Black Friday. Här är de datum du behöver hålla koll på!