Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 14 954 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#35 Elefanten i rummet

Michael Berman, Nicklas Krus och Michael Wahlgren i avsnitt 35 av Sökpodden

I årets första avsnitt av Sökpodden går vi igenom SEO-rankingfaktorer för 2018, vad AMP kan gör för AdWords och hur Facebooks funktion för A/B-tester kan förbättra din annonsering. Du lyssnar väl?

Nytt år, nya avsnitt. I #35 av Sökpodden bjuder vi som vanligt på tre ämnen:

SEO-rankingfaktorer 2018

Så här års brukar det publiceras artiklar om vilka rankingfaktorer som gäller för SEO det kommande året. Vi har valt att utgå från Branded3s artikel och ge vår syn på vilka rankingfaktorer som de tror kommer dominera SEO-världen under 2018.

AMP för AdWords

Redan i #12 av Sökpodden pratade vi om AMP. Då snackade vi om det från ett SEO-perspektiv. När Google nu öppnat upp för AMP-sidor fullt ut i AdWords tar vi det ett varv till. Denna gång såklart med fokus på vad AMP kan göra för din AdWords-annonsering.

A/B-tester på Facebook

Vi avslutar dagens avsnitt med att prata om Facebooks funktion för A/B-test där det sedan en kort tid tillbaka även går att A/B-testa annonser. Hur kan du använda denna funktion för att förbättra din annonsering på Facebook?

Kommentera nedan eller skicka ett mejl till sokpodden@pineberry.com och berätta vad du tycker om dagens avsnitt. Föreslå gärna även vilka framtida ämnen du vill lyssna på.

1,2,3 – nu är det dags att sätta igång Sökpodden #35. Du lyssnar direkt nedan, via RSSItunes, eller andra Poddappar som exempelvis Acast

I detta avsnitt medverkar Michael Berman, Nicklas Krus och Michael Wahlgren.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Viktoria Nerell i avsnitt 47 av Sökpodden

#47 Long tail

Nytt avsnitt av Sökpodden ute nu! Denna gång pratar vi om ett av våra absoluta favoritverktyg – Screaming Frog. Vidare ser vi en renässans för Long tail SEO och så avslutar vi med dynamiska sökannonser. Lyssna gärna!

store visits google ads sverige

Kom igång med Store Visits i Google Ads

Store Visits kan hjälpa dig förstå hur din Google Ads-annonsering påverkar antalet fysiska besök i dina butiker. Läs mer i artikeln här!

Skydda ditt varumärke på Google

Ogillar du när någon annonserar på ditt varumärke på Google? Detta får du nog leva med. Men du kan skydda dig mot att någon använder ditt namn i annonserna. När man ser att någon annonserar på ens varumärke är en […]

Erik Allerth, Michael Wahlgren och Nicklas Krus i avsnitt 46 av Sökpodden

#46 Ceteris paribus

I årets första avsnitt av Sökpodden pratar vi om vad som är en bra CTR, Google Smart Shopping och videoannonser på Facebook. Lyssna gärna! Nytt år, nya möjligheter! Så var det äntligen dags för årets första avsnitt av Sökpodden. Det […]

Hitta saknade sökord

Hitta saknade sökord

Ett bra sätt att hitta nya sökord är att analysera vilka sökord du får trafik ifrån i dag men som du inte nämner på sidan. Genom att sedan addera dessa sökord i sidans innehåll kan du öka rankingen. I denna artikel går vi steg-för-steg igenom hur du lyckas med detta.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner