Sökmotorkonsult.se

#35 Elefanten i rummet

Michael Berman, Nicklas Krus och Michael Wahlgren i avsnitt 35 av Sökpodden

I årets första avsnitt av Sökpodden går vi igenom SEO-rankingfaktorer för 2018, vad AMP kan gör för AdWords och hur Facebooks funktion för A/B-tester kan förbättra din annonsering. Du lyssnar väl?

Nytt år, nya avsnitt. I #35 av Sökpodden bjuder vi som vanligt på tre ämnen:

SEO-rankingfaktorer 2018

Så här års brukar det publiceras artiklar om vilka rankingfaktorer som gäller för SEO det kommande året. Vi har valt att utgå från Branded3s artikel och ge vår syn på vilka rankingfaktorer som de tror kommer dominera SEO-världen under 2018.

AMP för AdWords

Redan i #12 av Sökpodden pratade vi om AMP. Då snackade vi om det från ett SEO-perspektiv. När Google nu öppnat upp för AMP-sidor fullt ut i AdWords tar vi det ett varv till. Denna gång såklart med fokus på vad AMP kan göra för din AdWords-annonsering.

A/B-tester på Facebook

Vi avslutar dagens avsnitt med att prata om Facebooks funktion för A/B-test där det sedan en kort tid tillbaka även går att A/B-testa annonser. Hur kan du använda denna funktion för att förbättra din annonsering på Facebook?

Kommentera nedan eller skicka ett mejl till sokpodden@pineberry.com och berätta vad du tycker om dagens avsnitt. Föreslå gärna även vilka framtida ämnen du vill lyssna på.

1,2,3 – nu är det dags att sätta igång Sökpodden #35. Du lyssnar direkt nedan, via RSSItunes, eller andra Poddappar som exempelvis Acast

I detta avsnitt medverkar Michael Berman, Nicklas Krus och Michael Wahlgren.

Play

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Kristian Jältsäter, Michael Wahlgren och Simon Davidsson i avsnitt 79 av Sökpodden.

#79 Rätt budget

Årets första avsnitt av Sökpodden handlar om att sätta rätt marknadsföringsbudget, det snackas om ny mål i Google Ads och så avslutas avsnittet med en diskussion om vanliga anledningar till att SEO misslyckas. Du lyssnar väl?

FloC blir Topics

Google dumpar FloC

Google gör sig av med FloC efter mycket kritik. Det nya system kommer istället heta Topics och vara helt fokuserat kring ämnen.

Antal offertförfrågningar Pineberry.com per år

Långsiktig digital marknadsföring lönar sig

Det är inte bara inom SEO det finns stora fördelar med att vara långsiktig. Detta gäller för alla former av digital marknadsföring vilket vi visar genom vår egen utveckling de senaste sju åren.

DuckDuckGo

Kan DuckDuckGo hota?

Det görs mer än 100 miljoner sökningar om dagen på DuckDuckGo. Innebär detta att Google, Bing och andra sökmotorer ska börja se DuckDuckGo som ett reellt hot?

CPM - cost per mille

Vad är en bra CPM?

Är 72 en bra CPM på Facebook? I denna artikel skriver vi om fyra olika saker som påverkar hur mycket du kommer betala i CPM när du annonserar i sociala medier.