Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#35 Elefanten i rummet

Michael Berman, Nicklas Krus och Michael Wahlgren i avsnitt 35 av Sökpodden

I årets första avsnitt av Sökpodden går vi igenom SEO-rankingfaktorer för 2018, vad AMP kan gör för AdWords och hur Facebooks funktion för A/B-tester kan förbättra din annonsering. Du lyssnar väl?

Nytt år, nya avsnitt. I #35 av Sökpodden bjuder vi som vanligt på tre ämnen:

SEO-rankingfaktorer 2018

Så här års brukar det publiceras artiklar om vilka rankingfaktorer som gäller för SEO det kommande året. Vi har valt att utgå från Branded3s artikel och ge vår syn på vilka rankingfaktorer som de tror kommer dominera SEO-världen under 2018.

AMP för AdWords

Redan i #12 av Sökpodden pratade vi om AMP. Då snackade vi om det från ett SEO-perspektiv. När Google nu öppnat upp för AMP-sidor fullt ut i AdWords tar vi det ett varv till. Denna gång såklart med fokus på vad AMP kan göra för din AdWords-annonsering.

A/B-tester på Facebook

Vi avslutar dagens avsnitt med att prata om Facebooks funktion för A/B-test där det sedan en kort tid tillbaka även går att A/B-testa annonser. Hur kan du använda denna funktion för att förbättra din annonsering på Facebook?

Kommentera nedan eller skicka ett mejl till sokpodden@pineberry.com och berätta vad du tycker om dagens avsnitt. Föreslå gärna även vilka framtida ämnen du vill lyssna på.

1,2,3 – nu är det dags att sätta igång Sökpodden #35. Du lyssnar direkt nedan, via RSSItunes, eller andra Poddappar som exempelvis Acast

I detta avsnitt medverkar Michael Berman, Nicklas Krus och Michael Wahlgren.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Amazon Ads och Amazon SEO

Sälja på Amazon? – 7 fokusområden att ta i beaktning

Intresserad av att sälja på Amazon? Vi har tagit fram en guide med 7 fokusområden som du bör lägga vikt vid för att lyckas med Amazon som kanal. Det berör allt ifrån försäljningslogik till marknadsföring.

Gratis Google Shopping – Nu även i vanliga sökresultatet

För två månader sen började Google visa organiska sökresultat i Google Shopping-tabben – helt gratis för alla e-handlare. Nu kommer samma förändring även till Googles vanliga sökresultat. Här är vad vi vet hittills.

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Maria Fernholm i avsnitt 62 av Sökpodden

#62 Mygg & Kameler

I avsnitt 62 av Sökpodden frågar vi oss om Core web vitals är något att ha, vi spionerar på konkurrenter med hjälp av auktionsinformationen i Google Ads och så tar vi oss an Amazonutmanaren Facebook Shops. Du lyssnar väl?

Billiga klick och låg konkurrens med Bing Shopping

För några månader sedan lanserades en betaversion av Bing Shopping i Sverige. För de annonsörer som är tidiga med att testa, kan det innebära billiga klick och låg konkurrens.
I denna artikel går vi igenom hur man enkelt kan komma igång med sin Bing annonsering och vilka fördelar det finns med att vara tidig med att testa.

Vad avgör om en annons är bra – CTR eller CR?

Vad är det viktigaste mätetalet vid annonstestning i Google Ads? Är det klickfrekvens (CTR) eller konverteringsgrad (CR)? I denna artikel får du reda på ”svaret” på denna eviga fråga.

Bing Partner


Preferred Facebook Marketing Partner