Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#11 Expandera utomlands

Michael Berman, Michael Wahlgren och Pontus Karlsson i Sökpodden 11

I ett rekordlångt avsnitt av Sökpodden går vi igenom 11 rankingfaktorer för SEO, vi pratar om budgivning på AdWords och sen avslutar vi med att expandera utomlands. Du lyssnar väl på Sökpodden #11?

Månadens avsnitt av Sökpodden blev rekordlångt! Om detta beror på att våra ämnen var extra intressanta eller något annat låter vi er lyssnare avgöra.

Rankingfaktorer för SEO

Vi börjar med att diskutera 11 olika rankingfaktorer för SEO och som vanligt när det gäller detta ämne är en viktig fråga: korrelation eller kausalitet?

Budgivning i AdWords

Sen hoppar vi vidare till AdWords och djupdyker i budgivning. Finns det någon poäng med att buda utifrån om det regnar och vad tycker vi om Googles egna automatiska budregler?

Expandera utomlands

Vi avslutar med att expandera utomlands. Det är inte Sökpodden som ska bli internationell utan vi pratar om vad som är viktigt att tänka på från ett SEO- och SEM-perspektiv när det är dags att expandera utanför Sveriges gränser.

Vad tycker du om detta rekordlånga avsnitt? Hör gärna av dig med feedback och kommentarer! 

Avsnitt #11 av Sökpodden lyssnar du direkt på nedan, via Itunes, via andra Poddappar som Acast eller varför inte använda en gammal goding som RSS.

I detta avsnitt lyssnar du på Michael Berman, Michael Wahlgren och Pontus Karlsson.

2 kommentarer

  1. Tjena, och tusen tack för en bra pod!

    Jag har ett litet uns konstruktiv feedback till er. Det vore toppen om ni kan ha med länkar i shownotes för podden, t ex en länk till boken och artikeln som ni pratade om i denna pod. Det skulle underlätta enormt.

    Allt annat med podden är riktigt bra, det är en höjdpunkt när den dyker upp i podcast-appen.

    Ha det fint,
    Magnus

    Kommentar av Magnus Lindstaf

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Amazon Ads och Amazon SEO

Sälja på Amazon? – 7 fokusområden att ta i beaktning

Intresserad av att sälja på Amazon? Vi har tagit fram en guide med 7 fokusområden som du bör lägga vikt vid för att lyckas med Amazon som kanal. Det berör allt ifrån försäljningslogik till marknadsföring.

Gratis Google Shopping – Nu även i vanliga sökresultatet

För två månader sen började Google visa organiska sökresultat i Google Shopping-tabben – helt gratis för alla e-handlare. Nu kommer samma förändring även till Googles vanliga sökresultat. Här är vad vi vet hittills.

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Maria Fernholm i avsnitt 62 av Sökpodden

#62 Mygg & Kameler

I avsnitt 62 av Sökpodden frågar vi oss om Core web vitals är något att ha, vi spionerar på konkurrenter med hjälp av auktionsinformationen i Google Ads och så tar vi oss an Amazonutmanaren Facebook Shops. Du lyssnar väl?

Billiga klick och låg konkurrens med Bing Shopping

För några månader sedan lanserades en betaversion av Bing Shopping i Sverige. För de annonsörer som är tidiga med att testa, kan det innebära billiga klick och låg konkurrens.
I denna artikel går vi igenom hur man enkelt kan komma igång med sin Bing annonsering och vilka fördelar det finns med att vara tidig med att testa.

Vad avgör om en annons är bra – CTR eller CR?

Vad är det viktigaste mätetalet vid annonstestning i Google Ads? Är det klickfrekvens (CTR) eller konverteringsgrad (CR)? I denna artikel får du reda på ”svaret” på denna eviga fråga.

Bing Partner


Preferred Facebook Marketing Partner