Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#60 Favorit i repris

Maria Fernholm, Michael Wahlgren och Pontus Karlsson i avsnitt 60 av Sökpodden

Avsnitt 60 av Sökpodden är en favorit i repris där vi pratar vi om framtiden för länkar, budgivning på Google Ads och avslutar med hot och möjligheter för affiliates. 

Denna gång har vi valt ämne utifrån ett förslag från vår lyssnare Erik. Vi kör en nyinspelning av tre ämnen som vi hade med under vårt första år (2015) och vi har såklart valt ämnen som vi tycker är extra mycket värda att prata om igen:

Framtiden för länkar

Kommer länkar vara viktigt för SEO även i framtiden? Detta är en vanlig fråga vi får där det också finns en hel del olika uppfattningar. Ämnet var med i avsnitt 4, nu är det dags igen!

Budgivning på Google Ads

Detta är ett ämne där det minst sagt hänt mycket på 5 år. Googles automatiska budgivning tar över mer och mer. Finns det ens en framtid för den manuella budgivningen? Detta är en av flera frågor vi ställer oss. Första gången vi tog upp detta ämne var i avsnitt 11.

Hot och möjligheter för affiliates

När annonser tar över sökresultaten, Google själva tar över vissa vertikaler och affiliateprogram chocksänker provisionerna – finns det då en ljus framtid för affiliates? Såklart det finns! Här återvänder vi till ett ämne som var med i avsnitt 6.

Vad tycker du om dagens något återblickande avsnitt? Skriv en kommentar nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com och berätta vad du tycker.

Tryck på Play nedan, eller lyssna på #60 av Sökpodden via ItunesSpotify, RSS, eller andra Poddappar som Acast

I detta avsnitt medverkar Maria Fernholm, Michael Wahlgren och Pontus Karlsson.

2 kommentarer

  1. Bra avsnitt som alltid!

    Personligen föredrar jag mer när ni fokuserar på SEO över CPC.

    Kommentar av Thomas

  2. Thomas,

    Kul att du gillade avsnittet! Vi har genom åren haft ungefär lika många SEO-ämnen som PPC-ämnen (Google Ads + Facebook Ads). Det är många som precis som du föredrar SEO. Samtidigt har vi även lyssnare som föredrar våra PPC-ämnen. Så vi försöker hitta en bra blandning :-)

    Tack för att du lyssnar!

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Topp 10 artiklar

Våra 10 artiklar med mest organisk trafik

I dag bjuder vi på en topplista över de artiklar på bloggen som genom åren generat mest organisk trafik. Vilken artikel tror du kommer etta? En ledtråd är att det har med bilder att göra.

Kvinna håller i mobiltelefon med Google Shopping på

Google Shopping blir gratis för alla

Det blir gratis för alla e-handlare att delta i Google Shopping. Detta sedan Google utannonserat en stor förändring av hur tjänsten är uppbyggd. Läs mer här.

Intern konkurrens SEO

Intern konkurrens kan försämra din SEO

Intern konkurrens på din sajt kan påverka rankingen negativt. Här beskriver vi hur du hittar sidor som kan konkurrera mot varandra och hur du går tillväga för att lösa problematiken.

Sökmotorer begränsar googlingar

Sökmotorer begränsar googlingarna

Klarar du dig på 30 googlingar om dagen? Om inte, och du inte är forskare, journalist eller lärare då är det hög tid att börja vänja dig vid denna nya begränsning från sökmotorerna.

Nicklas Krus, Michael Wahlgren och Björn Bydén i avsnitt 59 av Sökpodden

#59 Gasa eller bromsa?

Hur ska du tänka kring din digitala marknadsföring i kristider? Vilka utmaningar finns vid SEO-migreringar? Hur kalibrerar jag min attributionsmodell? Detta är tre av frågorna som vi tar oss an i avsnitt 59 av Sökpodden.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner