Sökmotorkonsult.se

#77 Framtiden för SEO

Maria Fernholm, Michael Wahlgren och Björn Bydén i avsnitt 77 av Sökpodden

I #77 av Sökpodden snackar vi om framtiden för SEO, kör en SEO-clinic och avslutar med portföljbudstrategier inom Google Ads. Lyssna gärna!

I avsnitt 77 av Sökpodden pratar vi som vanligt om 3 spännande ämnen:

Framtiden för SEO

Inspirerade av John, Martin och Garys snack om framtiden för SEO ville inte vara sämre. Vi tar upp några av de saker som de pratade om, men adderar givetvis några egna punkter i våra spekulationer om framtiden för SEO.

SEO-clinic

Clinics där vi går igenom sajter från ett SEO-perspektiv är ett av våra mest populära ämnen. Det är åttonde gången vi gör en SEO-clinic i Sökpodden, och denna gång gör vi det lite annorlunda. På vilket sätt undrar du kanske? Lyssna så får du höra!

Portföljbudstrategier inom Google Ads

Numera använder vi nästan alltid portföljbudstrategier i vår annonsering på Google Ads. Varför gör vi det och hur passar egentligen portföljer ihop med SKAGs?

Vad tyckte du om dagens avsnitt av Sökpodden? Skriv en kommentar nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com och berätta. Det uppskattar vi väldigt mycket!

Du lyssnar på #77 av Sökpodden genom att trycka på Play-knappen nedan. Eller så går det att lyssna via ItunesSpotify, RSS, eller andra poddappar som Acast.

I detta avsnitt medverkar Maria Fernholm, Michael Wahlgren och Björn Bydén.

Klicka nedan för att spela upp!

Sidan är senast uppdaterad 2021-12-03

Play

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

peak oil

Har vi nått ”Peak WordPress”?

För första gången i mannaminne så minskar marknadsandelen för WordPress. Är detta ett tillfälligt hack i kurvan eller är det ”Peak WordPress” som vi bevittnar?

Tilde Mattsson, Michael Wahlgren och Nicklas Krus i avsnitt 83 av Sökpodden

#83 Trender

Webmaster Guidelines är en het potatis som det pratas om i avsnitt 83 av Sökpodden. Tilde, Micke och Nicklas snackar även om varför de gillar Google Trends och vad som är bra att tänka på när du utvärderar din annonsering på TikTok. Du lyssnar väl?

lyssnar google på mig

Lyssnar Google på mig? – Är din integritet i fara?

Du är i en konversation med dina vänner om att åka på semester, och plötsligt dyker en annons för en tropisk resort upp. Du har just upplevt ett av de många sätt på vilka Google använder våra samtal för att […]

Representation blir rankingfaktor i bildsöket

Google kommer förändra hur de rankar bilder i syfte att göra bildsöket mer inkluderande – och i högre grad visa en större variation bilder baserat på personers utseenden.

pins

Pinnar du dina RSAs?

Föredrar du att pinna rubriker och beskrivningar i dina RSAs eller kör du helt utan pins i dina annonser? Det finns bra argument för båda ståndpunkterna och det är svårt att med säkerhet veta vilken väg som är bäst att välja.