Sökmotorkonsult.se

#59 Gasa eller bromsa?

Nicklas Krus, Michael Wahlgren och Björn Bydén i avsnitt 59 av Sökpodden

I detta avsnitt av Sökpodden börjar vi med digital marknadsföring i kristider, vi pratar om SEO-migrering och avslutar med att kalibrera attributionsmodeller. Lyssna gärna!

Avsnitt 59 av Sökpodden blev lite annorlunda. På grund av Coronasituationen sitter vi inte tillsammans när vi poddar utan vi spelar in från våra tillfälliga hemmakontor. Men precis som vanligt bjuder vi på tre ämnen:

Digital marknadsföring i kristider

Med tanke på situationen som vi alla befinner oss i just nu, var detta ämne mer eller mindre givet att ha med. Vi går igenom hur du i kristider kan tänka kring din digitala marknadsföring utifrån ett antal olika scenarier.

SEO-migreringar

Vilka är de största SEO-utmaningarna vid en sajtmigreringar? Och vad är ett rimligt mål för SEO-trafiken efter en migrering? Detta är två av frågorna som vi besvarar i detta ämne.

Kalibrera din attributionsmodell

Att hitta rätt bland alla de olika attributionsmodeller som finns är inte enkelt. Här går vi igenom en metod för att kalibrera sig fram till en bra attributionsmodell. Vi har inspirerats av följande webbinar.

Vad tyckte du om dagens avsnitt av Sökpodden? Skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com eller skriv en kommentar nedan!

För att lyssna på avsnitt 59 av Sökpodden så trycker du på Play nedan, lyssnar via ItunesSpotify, RSS, eller andra Poddappar som Acast.

I detta avsnitt medverkar Nicklas Krus, Michael Wahlgren och Björn Bydén.

Play

4 kommentarer

  1. Det här var väldigt bra för mig att lyssna på, har tappat inspirationen lite nu i Corona tider. Vi skriver om resor på vår sida och har tappat väldigt mycket trafik just nu. Inte så många som är sugna på att ta sig till flygplatsen. Nu laddar jag om och ser framåt, förhoppningsvis ljusnar det snart!

    Kommentar av Melker W

  2. Hej Melker

    Kul att du gillade avsnittet! Förstår att det är tufft i resesegmentet just nu, men helt rätt att ladda om och se framåt.

    Lycka till!

    Michael

  3. Fan va grymma ni är! Nu blir det lyssna hela veckan😂 Letat länge efter sånthär material, va grymt att få höra några andra prata om sina seo kunskaper!

    Jag håller precis på bygga min första webshop på helt egen hand och har även funnit ett stort intresse för att maximera min SEO.

    Om ni vill göra en kort bedömning på hemsidan i helhet skulle jag vara mer än tacksam

    Maila mig isf så drar jag ur den ur underhålls läge.
    Tack för avsnitten!
    Mvh Daniel

    Kommentar av Daniel

  4. Tack Daniel! Kul att du gillar våra avsnitt :-)

    Lycka till med din webshop!

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Bilddagboken "fjortis"-selfie

Minns du Bilddagboken?

Hela tanken bakom bilddagboken, eller bdb som det också kallades, var att ha en bild som dagboksinlägg istället för ett blogginlägg. När sajten grundades hade många skaffat sin första digitalkamera eller till och med sin första mobil med inbyggd kamera, och bloggar var populära. Så det var ett logiskt steg att sätta ihop de två. Men mot slutet av 00-talet försvann sajten. Vad hände egentligen?

Kristian Jältsäter, Michael Wahlgren och Victor Alenlid i avsnitt 85 av Sökpodden

#85 Sökordslös framtid

Vad händer i en sökordslös framtid? Detta är ett av ämnena i avsnitt 85 av Sökpodden. Det diskuteras även Domain Rating och andra länkmått samt moderna kontostrukturer i Google Ads. Du lyssnar väl?

storm i samband med google-uppdatering

Hantera stora Google-uppdateringar

Är det en stor Google-uppdatering på ingång? Spänn då fast säkerhetsbältet ordentligt för det kan bli en skakig tid i sökresultaten. I denna artikel bjuder vi på några tips inför stora Google-uppdateringar.

lunarstorm figur

Vad hände med Lunarstorm?

Lunarstorm var en av de mest populära webbplatserna för sociala medier i Sverige i början av 2000-talet. Människor använde den för att dela sina tankar och idéer med varandra. Men vad hände med webbplatsen? Varför försvann den?

seo utklassar sökmotoroptimering

SEO utklassar sökmotoroptimering

Säger du SEO eller sökmotoroptimering? Det som började som en jämn kamp mellan dessa två likabetydande begrepp har utvecklat sig till en överlägsen seger för SEO.