Missa inte våra populära och kostnadsfria webbinarier! Våra populära webbinarier! ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#59 Gasa eller bromsa?

Nicklas Krus, Michael Wahlgren och Björn Bydén i avsnitt 59 av Sökpodden

I detta avsnitt av Sökpodden börjar vi med digital marknadsföring i kristider, vi pratar om SEO-migrering och avslutar med att kalibrera attributionsmodeller. Lyssna gärna!

Avsnitt 59 av Sökpodden blev lite annorlunda. På grund av Coronasituationen sitter vi inte tillsammans när vi poddar utan vi spelar in från våra tillfälliga hemmakontor. Men precis som vanligt bjuder vi på tre ämnen:

Digital marknadsföring i kristider

Med tanke på situationen som vi alla befinner oss i just nu, var detta ämne mer eller mindre givet att ha med. Vi går igenom hur du i kristider kan tänka kring din digitala marknadsföring utifrån ett antal olika scenarier.

SEO-migreringar

Vilka är de största SEO-utmaningarna vid en sajtmigreringar? Och vad är ett rimligt mål för SEO-trafiken efter en migrering? Detta är två av frågorna som vi besvarar i detta ämne.

Kalibrera din attributionsmodell

Att hitta rätt bland alla de olika attributionsmodeller som finns är inte enkelt. Här går vi igenom en metod för att kalibrera sig fram till en bra attributionsmodell. Vi har inspirerats av följande webbinar.

Vad tyckte du om dagens avsnitt av Sökpodden? Skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com eller skriv en kommentar nedan!

För att lyssna på avsnitt 59 av Sökpodden så trycker du på Play nedan, lyssnar via ItunesSpotify, RSS, eller andra Poddappar som Acast.

I detta avsnitt medverkar Nicklas Krus, Michael Wahlgren och Björn Bydén.

4 kommentarer

  1. Det här var väldigt bra för mig att lyssna på, har tappat inspirationen lite nu i Corona tider. Vi skriver om resor på vår sida och har tappat väldigt mycket trafik just nu. Inte så många som är sugna på att ta sig till flygplatsen. Nu laddar jag om och ser framåt, förhoppningsvis ljusnar det snart!

    Kommentar av Melker W

  2. Hej Melker

    Kul att du gillade avsnittet! Förstår att det är tufft i resesegmentet just nu, men helt rätt att ladda om och se framåt.

    Lycka till!

    Michael

  3. Fan va grymma ni är! Nu blir det lyssna hela veckan😂 Letat länge efter sånthär material, va grymt att få höra några andra prata om sina seo kunskaper!

    Jag håller precis på bygga min första webshop på helt egen hand och har även funnit ett stort intresse för att maximera min SEO.

    Om ni vill göra en kort bedömning på hemsidan i helhet skulle jag vara mer än tacksam

    Maila mig isf så drar jag ur den ur underhålls läge.
    Tack för avsnitten!
    Mvh Daniel

    Kommentar av Daniel

  4. Tack Daniel! Kul att du gillar våra avsnitt :-)

    Lycka till med din webshop!

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

branschen rasar

Google tar bort söktermer – branschen rasar

Stora förändringar i Google Ads. Söktermsrapporten kommer framöver inte innehålla alla sökord du köpt klick på. Google hävdar att det har med integritet att göra, medan branschen är mycket upprörd över denna nyhet.

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Jonathan Olsson i Sökpodden avsnitt 63

#63 Chatvertising

Då var Sökpodden äntligen tillbaka efter ett kortare sommarlov. I avsnitt 63 står Amazon Ads, omnämnanden inom SEO och Click to messenger på Facebook på tapeten. Du lyssnar väl?

Så lyckas du med din SEO på Google efter Amazons intåg

Med Amazons lansering i Sverige får många e-handlare en ny stark konkurrent att tampas med i sökresultaten på Google. Här får du tips på hur du lägger upp din SEO-strategi för att äga ditt segment på Google – före Amazon och alla andra.

pengarisoporna

Kasta inte bort dina pengar – använd söktermsrapporten i Google Ads och annonsera mer effektivt

För att lyckas med din annonsering ställs det höga krav på den löpande optimeringen. Att gå igenom söktermsrapporten i Google Ads är en viktig nyckel till att betala för relevanta klick och på den vägen driva värdefull trafik till din […]

Amazon advertising

Amazon Advertising – Annonsering på Amazon Ads

Annonsering på Amazon är en av grundstenarna i att lyckas med satsningen på Amazon. Vi går i artikeln igenom de olika delar annonsörer behöver tänka på för att lyckas med sin annonsering på Amazon.

Bing Partner


Preferred Facebook Marketing Partner