Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#59 Gasa eller bromsa?

Nicklas Krus, Michael Wahlgren och Björn Bydén i avsnitt 59 av Sökpodden

I detta avsnitt av Sökpodden börjar vi med digital marknadsföring i kristider, vi pratar om SEO-migrering och avslutar med att kalibrera attributionsmodeller. Lyssna gärna!

Avsnitt 59 av Sökpodden blev lite annorlunda. På grund av Coronasituationen sitter vi inte tillsammans när vi poddar utan vi spelar in från våra tillfälliga hemmakontor. Men precis som vanligt bjuder vi på tre ämnen:

Digital marknadsföring i kristider

Med tanke på situationen som vi alla befinner oss i just nu, var detta ämne mer eller mindre givet att ha med. Vi går igenom hur du i kristider kan tänka kring din digitala marknadsföring utifrån ett antal olika scenarier.

SEO-migreringar

Vilka är de största SEO-utmaningarna vid en sajtmigreringar? Och vad är ett rimligt mål för SEO-trafiken efter en migrering? Detta är två av frågorna som vi besvarar i detta ämne.

Kalibrera din attributionsmodell

Att hitta rätt bland alla de olika attributionsmodeller som finns är inte enkelt. Här går vi igenom en metod för att kalibrera sig fram till en bra attributionsmodell. Vi har inspirerats av följande webbinar.

Vad tyckte du om dagens avsnitt av Sökpodden? Skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com eller skriv en kommentar nedan!

För att lyssna på avsnitt 59 av Sökpodden så trycker du på Play nedan, lyssnar via ItunesSpotify, RSS, eller andra Poddappar som Acast.

I detta avsnitt medverkar Nicklas Krus, Michael Wahlgren och Björn Bydén.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

betalvägg strukturerad data

Strukturerad data för innehåll bakom betalvägg

Undvik att ditt innehåll bakom betalvägg klassas som cloaking. I det här inlägget går Fredrik igenom hur du använder strukturerad data för att göra det tydligt för Google vad besökaren måste betala för att få se.

Långdistanslöpare springer i solnedgång

Långsiktig SEO – En lönsam investering

Under årets Webbdagarna höll Björn Bydén från Pineberry en föreläsning på hur företag kan jobba långsiktigt med SEO på ett sätt som bidrar med kundvärde, bygger varumärke och är väldigt lönsamt. Här är en kortare sammanfattning av den föreläsningen.

SEO i kristider

När händelser sker i vår omvärld är det många som tar hjälp av Google för att inhämta mer information. Här tipsar vi om hur samhällsbärande instanser kan jobba för att snabbt fånga upp vilka frågor medborgarna ställer i syfte att kunna bidra med sakliga och korrekta svar.

JavaScript SEO – Få Google att gilla din snygga sajt

Här är ett inlägg om vad JavaScript är, hur de ställer till problem för dig som jobbar med SEO och vad du kan göra för att lösa det.

Google Showcase Shopping Ads

Så lyckas du med Showcase Shopping Ads

Vad är showcase shopping ads och hur använder man det för att skapa en lönsam annonsering? I denna artikel går vi igenom våra bäst knep för lyckas med googles senaste annonsformat showcase shopping ads!

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner