Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 14 954 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#28 Giriga förändringar?

Maria Fernholm, Michael Wahlgren och Michael Berman i Sökpodden avsnitt 28

Är Googles senaste förändringar giriga? Hur kan man använda den utökade Quality Score-datan och vilken budget ska man ha på Facebook? Dessa tre frågor ställer vi oss i avsnitt 28 av Sökpodden. 

Då var det dags för sista avsnittet innan sommaren. Denna månad är det fokus på Google AdWords och Facebook Ads i Sökpodden. Som alltid pratar vi om tre olika ämnen:

Försämringar av AdWords

Vi går igenom två förändringar i Google AdWords som vi inte alls gillar. Först pratar vi om förändringarna kring exact match som är en försämring för alla annonsörer. Sen går vi vidare till Googles nyhet om att budet kan få större vikt vid vissa googlingar. Är dessa två förändringar bara giriga?

Mer Quality Score-data

Om vi inte gillade ovan förändringar i AdWords, så är nyheten om utökad Qualtiy Score-data något vi tycker desto bättre om. Vi pratar om hur denna data kan göra din annonsering på Google mer lönsam.

Budgetar på Facebook

Vi avslutar avsnittet med att prata om hur viktig budgeten är på Facebook och vad som händer om du har en för liten eller för stor budget i förhållande till din målgrupp.

Vad tyckte du om avsnitt 28? Ge oss ris eller ros genom att skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com eller kommentera nedan.

I juli tar Sökpodden semester. Vi är tillbaka med ett nytt avsnitt torsdagen den 24:e augusti.

Då var det dags att börja lyssna. Tryck på play-knappen nedan, lyssna via ItunesRSS eller andra poddappar som Acast.

I detta sommaravsnitt av Sökpodden lyssnar du på Maria Fernholm, Michael Wahlgren och Michael Berman. Som alltid är det Joel Unge som tryggt sköter spakarna och producerar Sökpodden.

 

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Dynamiska annonser

Automatisera med Dynamiska Annonser

Facebooks dynamiska annonser är skräddarsydda annonser som automatiskt marknadsför det som dina kunder har tittat på eller är intresserade av. Läs mer här!

Facebook collection ads

Vad är Facebook Collection Ads?

Har du koll på ett av Facebooks senaste annonsformat? Ett mycket stilfullt annonsformat där användaren får ”en sömlös upplevelse” enligt Facebook själva. Läs mer!

James Finlayson på SearchStars i Malmö 2017

Sökkonferensen SearchStars

Sveriges största sökkonferens SearchStars har precis gått av stapeln. Vi var på plats på Slakthuset i Malmö och i denna artikel sammanfattar vi kortfattat våra intryck från konferensen.

Viktor Calmhede, Michael Wahlgren och Nicklas Krus i Sökpodden avsnitt 31

#31 Årets plåga

I Sökpodden 31 pratar vi om årets SEO-plåga, vi gör en favorit i repris med ännu en SEO-Clinic och så går vi igenom vad du som annonsör på Facebook behöver tänka på inför stundande Black Friday. Du lyssnar väl?

Michael Wahlgren och Guldläge på nätet 3

Fortsatt succé för SEO-boken Guldläge på nätet

Guldläge på nätet släpps i dag i en tredje uppdaterad upplaga. Det är väldigt glädjande att framgången med vår populära SEO-bok fortsätter. Även om grunderna inom sökmotoroptimering är samma finns det en hel del nytt att läsa i nya Guldläge på nätet.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner