Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 14 954 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#28 Giriga förändringar?

Maria Fernholm, Michael Wahlgren och Michael Berman i Sökpodden avsnitt 28

Är Googles senaste förändringar giriga? Hur kan man använda den utökade Quality Score-datan och vilken budget ska man ha på Facebook? Dessa tre frågor ställer vi oss i avsnitt 28 av Sökpodden. 

Då var det dags för sista avsnittet innan sommaren. Denna månad är det fokus på Google AdWords och Facebook Ads i Sökpodden. Som alltid pratar vi om tre olika ämnen:

Försämringar av AdWords

Vi går igenom två förändringar i Google AdWords som vi inte alls gillar. Först pratar vi om förändringarna kring exact match som är en försämring för alla annonsörer. Sen går vi vidare till Googles nyhet om att budet kan få större vikt vid vissa googlingar. Är dessa två förändringar bara giriga?

Mer Quality Score-data

Om vi inte gillade ovan förändringar i AdWords, så är nyheten om utökad Qualtiy Score-data något vi tycker desto bättre om. Vi pratar om hur denna data kan göra din annonsering på Google mer lönsam.

Budgetar på Facebook

Vi avslutar avsnittet med att prata om hur viktig budgeten är på Facebook och vad som händer om du har en för liten eller för stor budget i förhållande till din målgrupp.

Vad tyckte du om avsnitt 28? Ge oss ris eller ros genom att skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com eller kommentera nedan.

I juli tar Sökpodden semester. Vi är tillbaka med ett nytt avsnitt torsdagen den 24:e augusti.

Då var det dags att börja lyssna. Tryck på play-knappen nedan, lyssna via ItunesRSS eller andra poddappar som Acast.

I detta sommaravsnitt av Sökpodden lyssnar du på Maria Fernholm, Michael Wahlgren och Michael Berman. Som alltid är det Joel Unge som tryggt sköter spakarna och producerar Sökpodden.

 

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Mål bordshockey

Vikten av mätbara mål för Google Ads

För att lyckas med din annonsering på Google Ads är det viktigt att du arbetar efter tydliga och mätbara mål. Vilka mål du ska välja beror på vad ditt företag sysslar med. Missar du att sätta mål går du miste om de stora fördelar som Google Ads har att erbjuda.

Google sökresultat

Hitta länkmöjligheter med hjälp av Googles sökkommandon

Existerande omnämnanden kan vara en guldgruva för att skapa nya länkar. Med Googles sökkommandon kan du hitta sidor som nämner ditt varumärke – men inte länkar till din sajt. Förhoppningsvis kan du omvandla många av dessa omnämnanden till riktiga länkar.

Utökade textannonser (ETA) blir nu ännu större

Nyhet! Under 2016 lanserade Google Ads de utökade textannonserna (ETA) och gjorde dem 47% större än sina föregångare. Två år senare har Google återigen öppnat upp för möjligheterna att göra annonserna ännu större.

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Viktoria Nerell i avsnitt 41 av Sökpodden

#41 Medic Update

Äntligen är Sökpodden tillbaka efter ett välförtjänt sommarlov! I avsnitt 41 pratar vi bland annat om Google Medic Update och så jämför vi det gamla och nya gränssnittet i Google Ads. Du lyssnar väl?

Detta har du missat i sommar

Sommar, sommar, sommar. Det har varit en varm sommar med förhoppningsvis många lata dagar i hängmattan. I denna artikel sammanfattar vi några av de viktigaste sakerna som hänt inom SEO, SEM och Facebook under sommaren.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner