Sökmotorkonsult.se

#75 Google vill bestämma

Jonathan Olsson, Michael Wahlgren och Alexander Bergström i avsnitt 75 av Sökpodden

I #75 av Sökpodden pratar vi om Googles titelkaos, vi sörjer att ETA försvinner från Google Ads och så snackar vi kampanjsidor och SEO. Lyssna gärna!

I detta sjuttiofemte avsnitt av Sökpodden dukar vi som vanligt upp tre ämnen:

Googles titeluppdateringar

Kritiken mot Googles titeluppdateringar har varit svidande senaste månaden. Vi går igenom vad som hänt och vad du kan göra om du blivit drabbad.

ETA försvinner från Google Ads

Detta var en väntad nyhet. Samtidigt är det en stor förändring att alla annonsörer behöver lära sig att använda RSA-annonser. Vi tar upp för- och nackdelar med RSA-annonser samt ger konkreta tips på hur du använder RSA på bästa sätt.

Kampanjsidor och SEO

Black Friday och jul väntar runt hörnet. Vad passar då bättre än att dyka ned i ett snack om kampanjsidor och SEO?

Gillade du dagens avsnitt av Sökpodden? Kommentera gärna nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com och berätta vad du tycker. Det uppskattar vi mycket!

Lyssna på #75 av Sökpodden genom att trycka på Play nedan. Eller så kan du lyssna via ItunesSpotify, RSS, eller andra poddappar som Acast.

I detta avsnitt medverkar Jonathan Olsson, Michael Wahlgren och Alexander Bergström.

Sidan är senast uppdaterad 2021-11-29

Play

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Tilde Mattsson, Michael Wahlgren och Nicklas Krus i avsnitt 83 av Sökpodden

#83 Trender

Webmaster Guidelines är en het potatis som det pratas om i avsnitt 83 av Sökpodden. Tilde, Micke och Nicklas snackar även om varför de gillar Google Trends och vad som är bra att tänka på när du utvärderar din annonsering på TikTok. Du lyssnar väl?

lyssnar google på mig

Lyssnar Google på mig? – Är din integritet i fara?

Du är i en konversation med dina vänner om att åka på semester, och plötsligt dyker en annons för en tropisk resort upp. Du har just upplevt ett av de många sätt på vilka Google använder våra samtal för att […]

Representation blir rankingfaktor i bildsöket

Google kommer förändra hur de rankar bilder i syfte att göra bildsöket mer inkluderande – och i högre grad visa en större variation bilder baserat på personers utseenden.

pins

Pinnar du dina RSAs?

Föredrar du att pinna rubriker och beskrivningar i dina RSAs eller kör du helt utan pins i dina annonser? Det finns bra argument för båda ståndpunkterna och det är svårt att med säkerhet veta vilken väg som är bäst att välja.

Brödrost

Så optimerar du för People also ask

People also ask erbjuder en underutnyttjad möjlighet till bättre synlighet på Google. Lär dig mer om hur du får din sajt att synas i People also ask.