Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 14 954 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#37 Googles ansvar

Viktor Calmhede, Simon Davidsson och Michael Wahlgren i Sökpodden avsnitt 37

I detta avsnitt av Sökpodden börjar vi med snackisen om Googles ansvar, reder ut vanliga missförstånd om SEO och avslutar med att prata om annonsväxling på AdWords. Du lyssnar väl?

I #37 av Sökpodden bjuder vi på ett fullspäckat avsnitt. Som vanligt är det tre olika ämnen som står på agendan:

Googles ansvar

Ingen kan väl ha missat den stora kritikstorm som Google fått utstå i medierna de senaste veckorna. Är kritiken rimlig och vilket ansvar har Google för det material som finns att hitta via deras sökmotor eller på YouTube? Denna svåra fråga försöker vi bena ut i dagens avsnitt.

Vanliga missförstånd om SEO

Med avstamp i intressant statistik från SEO Cert tar vi upp vanliga missförstånd om SEO. Exempelvis skillnaden mellan spindling och indexering och hur längden på en titel mäts.

Annonsväxling på AdWords

I höstas minskade Google valen vi annonsväxling från fyra till två. Är man dum om man inte klickar i standardalternativet att låta Google välja annonser? I dagens sista ämne tar vi upp för- och nackdelar med AdWords två olika alternativen för annonsväxling.

Vi hoppas att du gillar dagens avsnitt. Om du gör det, tipsa gärna dina vänner och kollegor om Sökpodden. Det blir vi mycket glada för. Om du inte gillade dagens avsnitt, kommenterat nedan eller hör av dig på sokpodden@pineberry.com. Hör såklart gärna av dig även om du gillade avsnittet eller om du har förslag på framtida ämnen

Nu är ansvaret ditt. Tryck på play nedan för att lyssna på Sökpodden #37. Du kan även lyssna via RSSItunes, eller andra Poddappar som Acast

I detta avsnitt medverkar Viktor Calmhede, Simon Davidsson och Michael Wahlgren.

4 kommentarer

  1. Hej, lyssnade på podden. Bra ämnen!

    Kan ni inte ta upp i någon sökpodd om ens ranking i sökmotorerna förändras om man byter theme (designmall) på sin hemsida, eller om man byter webbhotell och namnservrar.

    Skulle vara intressant att höra era åsikter om det här.

    Hälsningar Rickard

    Kommentar av

    Rickard Skogås

  2. Rickard

    Kul att du gillade avsnittet! Tack för förslag på ämne, jag hoppas vi får möjlighet att ta upp det längre fram.

  3. Hej,

    Bra avsnitt som vanligt, tycker debatten ang google var ganska märklig. youtube en annan femma..

    Jag skulle vilja höra mer om länkar i podden, jag vet att ni har pratat om det ganska mycket. Men jag tänker mer ingående kring riktiga case..

    Då tänker jag lite vad man gjort för att komma ur ett filter, eller någon speciell länkkatalog som är kass eller vass. Lite mer detaljerat helt enkelt. Någon som plockat bort vissa ankartexter som gav resultat direkt? några riktiga solskenshistorier typ, känns som att ni borde besitta några riktigt sköna storys kring detta. Eller något som helt enkelt blev en riktigt pangträff på nån site..

    // Linus

    Kommentar av

    Linus Näslund

  4. Hej Linus

    Kul att du gillade förra avsnittet!

    Tack för förslag på ämne. Vi kommer garanterat återkomma till länkar framöver.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Marie Fernholm, Michael Wahlgren och Viktor Calmhede i Sökpodden avsnitt 38

#38 Zuckerbergs hotell

Ingen kan väl ha missat de senaste veckornas artiklar om Facebook och Cambridge Analytica-skandalen. I avsnitt 38 av Sökpodden börjar vi såklart i denna soppa. Därefter dyker vi ner i ämnet SEO och hosting för att sist men inte minst prata om varför dynamiska annonser på Facebook blivit en sådan stor och effektiv funktion för många annonsörer.

Vyfilter i Google Analytics

Vyfilter i Google Analytics

I Google Analytics går det att applicera filter på vynivå. Vyfilter används för att filtrera och ändra data innan det når våra rapporter. Vi går här igenom vilka för- och nackdelar det finns samt att vi ger några exempel på vyfilter som alla med ett Google Analytics-konto bör fundera på att implementera.

GoogleCoin kryptovaluta

Google lanserar sin egen kryptovaluta – GCoin

Efter mycket hemlighetsmakeri och en hel del rykten släpper nu Google årets största Google-nyhet; i sommar kommer Googles egna kryptovaluta GCoin. Detta för att konkurrera med kryptovalutor som BitCoin, OneCoin och Ethereum. Det hela började med att Google i mars […]

Instagram bilder

Instagrambilder 2018 – så får du rätt storlek!

Instagram är en visuell plattform, använder du den optimala storleken på dina Instagrambilder? Vi går igenom Instagrams bildstorlekarna och tips och tricks som hjälper dig lyckas med Instagram! Om du vill nå ut till många kan Instagram vara en lämplig […]

people-working

Öka AdWords-resultatet med kampanjutkast och experiment

Vill du göra ändringar i dina kampanjer men även vara säker på ett förbättrat resultat? Med Kampanjutkast och Experiment kan du enkelt testa dina ändringar innan du implementerar dem. I det här inlägget går vi igenom steg för steg hur det fungerar och hur du sätter upp ett kampanjexperiment.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner