Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#37 Googles ansvar

Viktor Calmhede, Simon Davidsson och Michael Wahlgren i Sökpodden avsnitt 37

I detta avsnitt av Sökpodden börjar vi med snackisen om Googles ansvar, reder ut vanliga missförstånd om SEO och avslutar med att prata om annonsväxling på AdWords. Du lyssnar väl?

I #37 av Sökpodden bjuder vi på ett fullspäckat avsnitt. Som vanligt är det tre olika ämnen som står på agendan:

Googles ansvar

Ingen kan väl ha missat den stora kritikstorm som Google fått utstå i medierna de senaste veckorna. Är kritiken rimlig och vilket ansvar har Google för det material som finns att hitta via deras sökmotor eller på YouTube? Denna svåra fråga försöker vi bena ut i dagens avsnitt.

Vanliga missförstånd om SEO

Med avstamp i intressant statistik från SEO Cert tar vi upp vanliga missförstånd om SEO. Exempelvis skillnaden mellan spindling och indexering och hur längden på en titel mäts.

Annonsväxling på AdWords

I höstas minskade Google valen vi annonsväxling från fyra till två. Är man dum om man inte klickar i standardalternativet att låta Google välja annonser? I dagens sista ämne tar vi upp för- och nackdelar med AdWords två olika alternativen för annonsväxling.

Vi hoppas att du gillar dagens avsnitt. Om du gör det, tipsa gärna dina vänner och kollegor om Sökpodden. Det blir vi mycket glada för. Om du inte gillade dagens avsnitt, kommenterat nedan eller hör av dig på sokpodden@pineberry.com. Hör såklart gärna av dig även om du gillade avsnittet eller om du har förslag på framtida ämnen

Nu är ansvaret ditt. Tryck på play nedan för att lyssna på Sökpodden #37. Du kan även lyssna via RSSItunes, eller andra Poddappar som Acast

I detta avsnitt medverkar Viktor Calmhede, Simon Davidsson och Michael Wahlgren.

6 kommentarer

  1. Hej, lyssnade på podden. Bra ämnen!

    Kan ni inte ta upp i någon sökpodd om ens ranking i sökmotorerna förändras om man byter theme (designmall) på sin hemsida, eller om man byter webbhotell och namnservrar.

    Skulle vara intressant att höra era åsikter om det här.

    Hälsningar Rickard

    Kommentar av

    Rickard Skogås

  2. Rickard

    Kul att du gillade avsnittet! Tack för förslag på ämne, jag hoppas vi får möjlighet att ta upp det längre fram.

  3. Hej,

    Bra avsnitt som vanligt, tycker debatten ang google var ganska märklig. youtube en annan femma..

    Jag skulle vilja höra mer om länkar i podden, jag vet att ni har pratat om det ganska mycket. Men jag tänker mer ingående kring riktiga case..

    Då tänker jag lite vad man gjort för att komma ur ett filter, eller någon speciell länkkatalog som är kass eller vass. Lite mer detaljerat helt enkelt. Någon som plockat bort vissa ankartexter som gav resultat direkt? några riktiga solskenshistorier typ, känns som att ni borde besitta några riktigt sköna storys kring detta. Eller något som helt enkelt blev en riktigt pangträff på nån site..

    // Linus

    Kommentar av

    Linus Näslund

  4. Hej Linus

    Kul att du gillade förra avsnittet!

    Tack för förslag på ämne. Vi kommer garanterat återkomma till länkar framöver.

  5. Alltid bra avsnitt. Nyfiken angående SEO-cert – hur ser statistisken ut på Pineberry? :-)

    100% klarar det – eller hur ser det ut hos er?

    Tack för grym Podd & artiklar

    Kommentar av

    Peter

  6. Peter,

    Tack för din kommentar, kul att du gillar Sökpodden.

    Alla våra SEO-konsulter har såklart klarat testet :-). Men det är inte givet att vi alltid klarar det på första försöket. Det är med andra ord även ett svårt test även för oss.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Facebook subtitles

Facebook Subtitles – så får du textning på din video

Optimera resultatet för dina videoannonser genom att texta dem. Facebook subtitles gör det enklare för användarna att ta till sig ditt budskap. Läs mer!

Kvinna vilar i hängmatta i somrig miljö

Sommarens SEO-nyheter

Bara för att det är sommar är det inte lugnt på SEO-fronten. Här är en sammanfattning av vad som hänt i SEO-världen hittills under sommaren 2019.

Digital Marketing in an AI World Futureproofing Your PPC Agency

Sommarläsning: ”Digital Marketing in an AI World – Futureproofing Your PPC Agency”

Dags för semester och tid i hängmattan? Vad passar då bättre en bok om Google Ads och AI? Vi har läst Frederick Vallaeys nya bok ”Digital Marketing in an AI World – Futureproofing Your PPC Agency” och här kan du läsa vad vi tyckte om boken.

Simon Davidsson, Michael Wahlgren & Viktoria Nerell i avsnitt Sökpodden 51

#51 Optiscore

Snart är det dags för sommarlov för Sökpodden! Men innan dess ska du såklart lyssna på rykande färska avsnitt 51 av Sökpodden där vi pratar som sökresultatets nya utseende, vi går igenom Optimization Score och så avslutar vi med ett snack om O2O.

Local campaigns

Öka antalet fysiska besök med Local campaigns

Local campaigns är en ny kampanjtyp som passar dig som vill driva fysiska besök via Google Ads. Läs mer om Local campaigns här!

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner