Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#45 Gratis SEO-verktyg

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Simon Davidsson i avsnitt 45 av Sökpodden

I årets sista avsnitt av Sökpodden pratar vi om gratis SEO-verktyg, vi gör en SEO-clinic på fem lyssnares sajter och så avslutar vi med landningssidor och Quality Score. Lyssna gärna!

Vi avslutar poddåret med ett av våra längre avsnitt av Sökpodden. I avsnitt 45 står som alltid tre ämnen på menyn:

Gratis SEO-verktyg

Förra avsnittet pratade vi Ahrefs, denna gång ger vi oss på gratis SEO-verktyg istället. Vi pratar om Google Search Console, Google Analytics, PageSpeed Insights, Pingdom, GTmetrix, Sökordsplaneraren, Mobilvänlighetstest, mobiReady, Testverktyg för strukturerad verktyg, Lighthouse, SEO Quake, Seerobots, Redirect Path, Chrome DevTools, Yoast, Redirection, Broken link checker, Answer the public, Siteliner, WayBackMachine och slutligen nämner vi våra egna verktyg lite kort.

SEO-clinic

Ett av våra mest populära ämnen är när vi kör SEO-clinics. I detta avsnitt har vi kollat på dessa kära lyssnares sajter från ett SEO-perspektiv:

  1. ilovebags.se
  2. induo.com
  3. decisive-beachwear.com
  4. webperf.se
  5. aktiewiki.se

Precis som vid tidigare SEO-clinics letar vi efter saker som SEO-mässigt går att förbättra på sajterna vi tittar på.

Landningssidor och Quality Score

Årets sista ämnen handlar om hur du hanterar landningssidor som drar ned din Quality Score på Google Ads.

Vad tycker du om dagens avsnitt? Har vi missat något bra SEO-verktyg? Skriv gärna en kommentar nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com och berätta vad tycker.

Nu återstår det bara att trycka på Play nedan. Som vanligt går det lika bra att lyssna på #45 av Sökpodden via ItunesSpotify, RSS, eller andra Poddappar som Acast

I detta avsnitt medverkar Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Simon Davidsson.

6 kommentarer

  1. Kul! Tre ämnen jag ser fram emot att lyssna på. God jul!

    Kommentar av Joakim

  2. Kul! Många bra verktyg uppräknade. Jag tycker även om SEO Site Checkup. Bra och lätt översiktsrapport, men även djupare nivåer med förtydligade till kodnivå för utveckling.

    Kommentar av Jasmin

  3. Grymt avsnitt som vanligt! när kör ni nästa clinic?

    Kommentar av felix

  4. Hej Felix

    Kul att du gillade avsnittet! Nästa clinic blir nog i höst någon gång.

  5. Tipsar om det ursnygga verktyget Answer The Public som är ett utmärkt gratis sätt att få inspiration till bra content.
    https://answerthepublic.com/

    Kommentar av Daniel

  6. Gratis i all ära. Men jag måste säga att kraften man får med Ahrefs är värd varenda krona ifall man jobbar heltid med sajter.

    Kommentar av Joakim Ryttersson

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Popular Products – Ny yta att optimera för i organiska sökresultatet

Google lanserar Popular Products som låter användare jämför produkter direkt i det organiska sökresultatet. Här går vi igenom allt vi vet om Popular Products hittills. 

Google förändrar designen av hela serpen

Google förändrar designen för hur sidor presenteras i hela serpen. Förändringen, som vi redan sett på mobil under längre tid, rullas nu ut permanent till desktop. Det här får vissa konsekvenser för din SEO som du bör känna till.

Molly Sanden pojkvän - foto: Nina Kahrobaee

Därför borde Molly Sandén göra en låt som heter ”Pojkvän”

Det finns många områden där det finns tydliga synergier mellan bra innehåll och sökmotoroptimering. Detta gäller till och med i musikbranschen. Men hur då? Det ska vi nu visa.

SEO-året 2019

SEO-året 2019

2019 lider mot sitt slut och det har blivit dags att sammanfatta året som gått ur ett SEO-perspektiv. Vi blickar också framåt och spekulerar i vad 2020 kan komma att innebära.

Värmeljus som brinner

Förstå Googles ekosystem och få fler företag att skänka pengar till goda ändamål

Julen är den tid på året då svenskar ger mest pengar till ideella organisationer och välgörenhet. Genom att förstå Googles ekosystem bättre kan fler organisationer nå nya intäktsströmmar till sina organisationer.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner