Sökmotorkonsult.se

#81 Högre klickpriser

Alexander Bergström, Michael Wahlgren och Victor Alenlid i avsnitt 81 av Sökpodden.

I #81 av Sökpodden pratar vi om högre klickpriser på Google Ads, vi går vidare till digital PR och avslutar med ett snack om automatiskt tillämpade rekommendationer på Google Ads. Lyssna gärna!

I detta marsavsnitt av Sökpodden bjuder vi som alltid på 3 ämnen:

Högre klickpriser på Google Ads

Många annonsörer upplever att klickpriserna på Google Ads ökat de senaste åren. Vi går igenom olika anledningar till att vi ser högre klickpriser, men vi pratar även om varför detta inte nödvändigtvis innebär att det blivit dyrare att annonsera.

Digtal PR

Länkar är ett favoritämne bland er lyssnare och denna gång pratar vi om hur digital PR, eller outreach, kan hjälpa dig till länkar som är svåra att få på andra sätt.

Automatiskt tillämpade rekommendationer

Google jobbar hårt för att annonsörer ska börja använda funktionen automatiskt tillämpade rekommendationer (AAR). Men är detta klokt att göra? Vi går igenom för-och nackdelar med AAR.

Gillade du avsnittet? Skriv gärna en kommentar nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com och berätta vad du tyckte. Det är väldigt viktig för oss.

Avsnitt #81 av Sökpodden lyssnar du som alltid på genom att trycka på Play-knappen nedan. Eller så går det givetvis att lyssna via ItunesSpotify, RSS, eller andra poddappar som Acast.

I detta avsnitt medverkar Alexander Bergström, Michael Wahlgren och Victor Alenlid.

Klicka nedan för att spela upp!

Play

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

peak oil

Har vi nått ”Peak WordPress”?

För första gången i mannaminne så minskar marknadsandelen för WordPress. Är detta ett tillfälligt hack i kurvan eller är det ”Peak WordPress” som vi bevittnar?

Tilde Mattsson, Michael Wahlgren och Nicklas Krus i avsnitt 83 av Sökpodden

#83 Trender

Webmaster Guidelines är en het potatis som det pratas om i avsnitt 83 av Sökpodden. Tilde, Micke och Nicklas snackar även om varför de gillar Google Trends och vad som är bra att tänka på när du utvärderar din annonsering på TikTok. Du lyssnar väl?

lyssnar google på mig

Lyssnar Google på mig? – Är din integritet i fara?

Du är i en konversation med dina vänner om att åka på semester, och plötsligt dyker en annons för en tropisk resort upp. Du har just upplevt ett av de många sätt på vilka Google använder våra samtal för att […]

Representation blir rankingfaktor i bildsöket

Google kommer förändra hur de rankar bilder i syfte att göra bildsöket mer inkluderande – och i högre grad visa en större variation bilder baserat på personers utseenden.

pins

Pinnar du dina RSAs?

Föredrar du att pinna rubriker och beskrivningar i dina RSAs eller kör du helt utan pins i dina annonser? Det finns bra argument för båda ståndpunkterna och det är svårt att med säkerhet veta vilken väg som är bäst att välja.