Sökmotorkonsult.se

#81 Högre klickpriser

Alexander Bergström, Michael Wahlgren och Victor Alenlid i avsnitt 81 av Sökpodden.

I #81 av Sökpodden pratar vi om högre klickpriser på Google Ads, vi går vidare till digital PR och avslutar med ett snack om automatiskt tillämpade rekommendationer på Google Ads. Lyssna gärna!

I detta marsavsnitt av Sökpodden bjuder vi som alltid på 3 ämnen:

Högre klickpriser på Google Ads

Många annonsörer upplever att klickpriserna på Google Ads ökat de senaste åren. Vi går igenom olika anledningar till att vi ser högre klickpriser, men vi pratar även om varför detta inte nödvändigtvis innebär att det blivit dyrare att annonsera.

Digtal PR

Länkar är ett favoritämne bland er lyssnare och denna gång pratar vi om hur digital PR, eller outreach, kan hjälpa dig till länkar som är svåra att få på andra sätt.

Automatiskt tillämpade rekommendationer

Google jobbar hårt för att annonsörer ska börja använda funktionen automatiskt tillämpade rekommendationer (AAR). Men är detta klokt att göra? Vi går igenom för-och nackdelar med AAR.

Gillade du avsnittet? Skriv gärna en kommentar nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com och berätta vad du tyckte. Det är väldigt viktig för oss.

Avsnitt #81 av Sökpodden lyssnar du som alltid på genom att trycka på Play-knappen nedan. Eller så går det givetvis att lyssna via ItunesSpotify, RSS, eller andra poddappar som Acast.

I detta avsnitt medverkar Alexander Bergström, Michael Wahlgren och Victor Alenlid.

Klicka nedan för att spela upp!

Play

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

budget Google Ads

Så kan du tänka kring din budget på Google Ads

Hur stor är en bra Google Ads-budget? Om det är första gången du bestämmer din budget för Google Ads kan det vara svårt att veta vad som är en rimlig nivå. Men det finns några faktorer som kan hjälpa dig att hitta rätt.

höststäda sajten

Hitta glömda subdomäner

Det är inte alls omöjligt att det gömmer sig glömda subdomäner på din webbsajt. Framförallt om sajten är gammal. I denna artikel lär du dig hur du hittar dessa subdomäner.

Helpful content

Få sajter påverkade i Helpful content update

Det har nu gått drygt två veckor sedan Google lanserade sin Helpful content update för engelska sökningar. Vi har undersökt hur algoritmuppdateringen påverkat sajter i Storbritannien och USA. 

Bilddagboken "fjortis"-selfie

Minns du Bilddagboken?

Hela tanken bakom bilddagboken, eller bdb som det också kallades, var att ha en bild som dagboksinlägg istället för ett blogginlägg. När sajten grundades hade många skaffat sin första digitalkamera eller till och med sin första mobil med inbyggd kamera, och bloggar var populära. Så det var ett logiskt steg att sätta ihop de två. Men mot slutet av 00-talet försvann sajten. Vad hände egentligen?

Kristian Jältsäter, Michael Wahlgren och Victor Alenlid i avsnitt 85 av Sökpodden

#85 Sökordslös framtid

Vad händer i en sökordslös framtid? Detta är ett av ämnena i avsnitt 85 av Sökpodden. Det diskuteras även Domain Rating och andra länkmått samt moderna kontostrukturer i Google Ads. Du lyssnar väl?