Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#61 Intern konkurrens

Sara Karlsson, Michael Wahlgren och Nicklas Krus i Sökpodden avsnitt 61

I detta avsnitt av Sökpodden börjar vi med rankingfaktorer för SEO, vi pratar intern konkurrens och så utvärderar vi Facebook Campaign Budget Optimization. Lyssna gärna!

Då var det äntligen dags för Sökpodden igen! I avsnitt 61 bjuder vi precis som alltid på tre ämnen:

Rankingfaktorer för SEO

Backlinkos färska analys av rankingfaktorer möte en hel del frän kritik när den publicerades häromveckan. Vi tar upp varför SEO-profiler som John Mueller och Bill Slawski tycker denna typ av analys är problematisk. Naturligtvis ger vi även vår syn på analysens 12 huvudslutsatser gällande rankingfaktorer.

Intern konkurrens inom SEO

Intern konkurrens är ett vanligt SEO-problem för många sajter. Varför händer det och hur kan du lösa det? Vi avslutar ämnet med ett par kniviga exempel av intern konkurrens.

Facebook Campaign Budget Optimization (CBO)

I dagens sista ämne går vi igenom vilka för- och nackdelar som finns med att låta Facebook styra din budgetallokering mellan Ad sets med hjälp av funktionen CBO.

Gillade du dagens avsnitt av Sökpodden? Skicka då ett mail till sokpodden@pineberry.com och berätta! Eller skriv en kommentar nedan. Detta gäller såklart även om det var något du inte gillade eller om du har förslag på framtida ämnen.

Tryck på Play nedan för att lyssna på avsnitt 61 av Sökpodden, eller lyssna via ItunesSpotify, RSS, eller andra Poddappar som Acast.

I detta avsnitt medverkar Sara Karlsson, Michael Wahlgren och Nicklas Krus.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Maria Fernholm i avsnitt 62 av Sökpodden

#62 Mygg & Kameler

I avsnitt 62 av Sökpodden frågar vi oss om Core web vitals är något att ha, vi spionerar på konkurrenter med hjälp av auktionsinformationen i Google Ads och så tar vi oss an Amazonutmanaren Facebook Shops. Du lyssnar väl?

Billiga klick och låg konkurrens med Bing Shopping

För några månader sedan lanserades en betaversion av Bing Shopping i Sverige. För de annonsörer som är tidiga med att testa, kan det innebära billiga klick och låg konkurrens.
I denna artikel går vi igenom hur man enkelt kan komma igång med sin Bing annonsering och vilka fördelar det finns med att vara tidig med att testa.

Vad avgör om en annons är bra – CTR eller CR?

Vad är det viktigaste mätetalet vid annonstestning i Google Ads? Är det klickfrekvens (CTR) eller konverteringsgrad (CR)? I denna artikel får du reda på ”svaret” på denna eviga fråga.

Web vitals

Core web vitals blir rankingfaktor

Core Web Vitals kallas de universella mätetal som Google menar att alla webbplatsägare bör fokusera på för att förbättra sina sidor ur ett användarperspektiv. Dessa mätetal ska i framtiden även bli en rankingfaktor i det organiska sökresultatet. Här är allt vi vet hittills.

Sökvolymsquiz SEO-snack

Sökvolymsquiz på torsdag

Missa inte vårt Sökvolymquiz på torsdag kl 16:00! Det kommer vara rafflande, roligt och gå undan. Vi ses på Zoom på torsdag!

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner