Sökmotorkonsult.se

#61 Intern konkurrens

Sara Karlsson, Michael Wahlgren och Nicklas Krus i Sökpodden avsnitt 61

I detta avsnitt av Sökpodden börjar vi med rankingfaktorer för SEO, vi pratar intern konkurrens och så utvärderar vi Facebook Campaign Budget Optimization. Lyssna gärna!

Då var det äntligen dags för Sökpodden igen! I avsnitt 61 bjuder vi precis som alltid på tre ämnen:

Rankingfaktorer för SEO

Backlinkos färska analys av rankingfaktorer möte en hel del frän kritik när den publicerades häromveckan. Vi tar upp varför SEO-profiler som John Mueller och Bill Slawski tycker denna typ av analys är problematisk. Naturligtvis ger vi även vår syn på analysens 12 huvudslutsatser gällande rankingfaktorer.

Intern konkurrens inom SEO

Intern konkurrens är ett vanligt SEO-problem för många sajter. Varför händer det och hur kan du lösa det? Vi avslutar ämnet med ett par kniviga exempel av intern konkurrens.

Facebook Campaign Budget Optimization (CBO)

I dagens sista ämne går vi igenom vilka för- och nackdelar som finns med att låta Facebook styra din budgetallokering mellan Ad sets med hjälp av funktionen CBO.

Gillade du dagens avsnitt av Sökpodden? Skicka då ett mail till sokpodden@pineberry.com och berätta! Eller skriv en kommentar nedan. Detta gäller såklart även om det var något du inte gillade eller om du har förslag på framtida ämnen.

Tryck på Play nedan för att lyssna på avsnitt 61 av Sökpodden, eller lyssna via ItunesSpotify, RSS, eller andra Poddappar som Acast.

I detta avsnitt medverkar Sara Karlsson, Michael Wahlgren och Nicklas Krus.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Björn Bydén, Michael Wahlgren oc Nicklas Krus i avsnitt 66 av Sökpodden.

#66 Antitrust

Så här mitt i novemberslasket bjuder vi på ett nytt avsnitt av Sökpodden. Denna gång är våra ämnen antitrust, kategorisidor och nya annonsgränser. Du lyssnar väl på #66 av Sökpodden?

Steg för kvalitetsresultat

Så förbättrar du dina sökords kvalitetsresultat i Google Ads

Kvalitetsresultat eller Quality Score är något som ofta nämns inom annonsering på Google Ads. Men vad är egentligen kvalitetsresultat och hur kan man jobba med att förbättra detta?
I denna artikel går vi igenom vilka fördelar det finns med att dina sökord håller ett högt kvalitetsresultat och hur man kan jobba med att förbättra detta.

Vad är en bra ROAS?

Vad är en bra ROAS?

Är 450 % en bra ROAS? I denna artikel benar vi ut ROAS, ROI och ACOS – och framförallt svarar vi på vad som är en bra ROAS.

Årets julklapp 2020

Vad blir årets julklapp 2020?

Julhandeln år 2020 är igång. Ett ovanligt år med lika ovanliga julklappar? Vi kollar vilka produkter som potentiellt kan bli Årets Julklapp 2020!

Så skapar du förutsättningarna för att lyckas med SEO i din organisation

Lär dig mer om vilka förutsättningar som behöver finnas på plats i din organisation för att ni ska lyckas med SEO.

Bing Partner


Preferred Facebook Marketing Partner