Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 14 954 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#39 Jagad av Google

Maria Fernholm, Michael Wahlgren och Pontus Karlsson i Sökpodden 39

I detta majavsnitt av Sökpodden pratar vi om rankingdata för SEO, fortsätter till rubriker och H1:or och så avslutar vi med att jämföra Instagram och Facebook. Du lyssnar väl?

I #39 av Sökpodden bjuder Maria, Pontus och jag som vanligt på tre olika ämnen:

Rankingdata för SEO

Är det faktum att Google jagar de som säljer rankingdata ett tecken på datans värde? I detta ämne reder vi ut detaljerna kring rankingdata. Från frågor kring själva datan till hur du använder den på bästa sätt.

Rubriker

En av viktigaste sakerna på webbsida är dess rubriker. Vi pratar om eviga frågor kring H1:or och hur du använder rubriker för att förbättra din ranking på Google.

Instagram vs Facebook

När annonsering på Instagram lanserades i Sverige för 2,5 år sedan var vi lite frågande till Instagram som annonskanal. Men hur ser vi på det nu när vi jobbat med kanalen i några år? I detta avslutande ämne jämför vi annonsering på Instagram med annonsering på Facebook. Vad skiljer och vad är lika?

Hör gärna av dig om du har förslag på framtida ämnen. Vi är alltid extra glada över att prata om ämnen som kommer från er lyssnare. Skriv en kommentar nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com om du har något du vill att vi ska ta upp i Sökpodden. Berätta även gärna vad du tyckte om dagens avsnitt!

Så, sätt dig i vårsolen, häll upp något svalt att dricka och tryck på Play nedan för att lyssna på Sökpodden #39. Som alltid går det lika bra att lyssna via RSSItunes, eller andra Poddappar som Acast

I detta avsnitt medverkar Maria Fernholm, Michael Wahlgren och Pontus Karlsson.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Undo liten

Hur ska ni ha det med meta descriptions Google?

Hur ska ni ha det med meta descriptions Google? I förra veckan valde Google att backa tillbaka till kortare beskrivningar i sökresultatet från att nästan ha dubblat längden i december förra året.

Bounce rate i Google Analytics av Robot

Vad är bounce rate i Google Analytics?

Hur ser du på bounce rate i Google Analytics? Ska man alltid sträva efter så lågt som möjligt och undvika hög avvisningsfrekvens? Bounce rate kommer oftast upp i diskussion och här diskuterar vi det mest missförstådda och användbara mätetalet i Google Analytics. Läs mer om bounce rate här!

Brighton SEO

SEO-konferensen för nördar – Brighton SEO

Vi har precis varit på konferensen Brighton SEO där vi träffade och lyssnade på intressant personer från SEO-branschen. 3 500 SEO-nördar från ett 40-tal olika länder – en konferens helt i vår smak. I denna artikel sammanfattar vi våra intryck från Brighton SEO.

eurovision 2018 odds Finland

Eurovision 2018 – vem vinner enligt Google?

Har du lyssnat på årets Eurovision-bidrag? Det har vi. Vi har gått igenom vilka favoriter de deltagande länderna har och hittat vad vi tror är vinnaren av Eurovision 2018. I sökningar om inte annat. Håll hårt i fjäderboan, nästa vecka […]

Nya upplaga av AdWords-boken Bygg en pengamaskin

Succé för Bygg en pengamaskin

I dag är ingen vanlig dag, i dag firar vi utgivningen av en ny uppdaterad upplaga av AdWords-boken Bygg en pengamaskin. Första upplagan av boken var en succé och sålde slut snabbare än förväntat. Läs i inlägget om vilka förändringar som är med i nya Bygg en pengamaskin.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner