Sökmotorkonsult.se

#39 Jagad av Google

Maria Fernholm, Michael Wahlgren och Pontus Karlsson i Sökpodden 39

I detta majavsnitt av Sökpodden pratar vi om rankingdata för SEO, fortsätter till rubriker och H1:or och så avslutar vi med att jämföra Instagram och Facebook. Du lyssnar väl?

I #39 av Sökpodden bjuder Maria, Pontus och jag som vanligt på tre olika ämnen:

Rankingdata för SEO

Är det faktum att Google jagar de som säljer rankingdata ett tecken på datans värde? I detta ämne reder vi ut detaljerna kring rankingdata. Från frågor kring själva datan till hur du använder den på bästa sätt.

Rubriker

En av viktigaste sakerna på webbsida är dess rubriker. Vi pratar om eviga frågor kring H1:or och hur du använder rubriker för att förbättra din ranking på Google.

Instagram vs Facebook

När annonsering på Instagram lanserades i Sverige för 2,5 år sedan var vi lite frågande till Instagram som annonskanal. Men hur ser vi på det nu när vi jobbat med kanalen i några år? I detta avslutande ämne jämför vi annonsering på Instagram med annonsering på Facebook. Vad skiljer och vad är lika?

Hör gärna av dig om du har förslag på framtida ämnen. Vi är alltid extra glada över att prata om ämnen som kommer från er lyssnare. Skriv en kommentar nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com om du har något du vill att vi ska ta upp i Sökpodden. Berätta även gärna vad du tyckte om dagens avsnitt!

Så, sätt dig i vårsolen, häll upp något svalt att dricka och tryck på Play nedan för att lyssna på Sökpodden #39. Som alltid går det lika bra att lyssna via RSSItunes, eller andra Poddappar som Acast

I detta avsnitt medverkar Maria Fernholm, Michael Wahlgren och Pontus Karlsson.

Sidan är senast uppdaterad 2019-09-18

Play

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

DuckDuckGo

Kan DuckDuckGo hota?

Det görs mer än 100 miljoner sökningar om dagen på DuckDuckGo. Innebär detta att Google, Bing och andra sökmotorer ska börja se DuckDuckGo som ett reellt hot?

CPM - cost per mille

Vad är en bra CPM?

Är 72 en bra CPM på Facebook? I denna artikel skriver vi om fyra olika saker som påverkar hur mycket du kommer betala i CPM när du annonserar i sociala medier.

SEM-året 2021

Vår head of SEM Jonathan Olsson summerar Google Ads-året 2021. Allt från ändrade matchtyper till cookie-döden.

SEO-året 2021

SEO-året 2021

2021 börjar lida mot sitt slut och det har blivit dags att sammanfatta året som gått ur ett SEO-perspektiv.

Victor Alenlid, Nicklas Krus och Michael Wahlgren i avsnitt 78 av Sökpodden

#78 Läckor

Då var det dags för årets sista avsnitt av Sökpodden. Denna gång är våra ämnen risker inom SEO, vi pratar läckor på Google Ads och sist men inte minst dyker vi ned i annonsering på Pinterest. Du lyssnar väl?