Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#49 JavaScript SEO

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Nicklas Krus i avsnitt 49 av Sökpodden

I detta aprilavsnitt av Sökpodden pratar vi JavaScript och SEO, hur du följer upp SEO-förändringar och så går vi igenom Facebooks förändring av Relevance Score. Lyssna gärna!

I avsnitt 49 av Sökpodden bjuder vi som vanligt på tre olika ämnen:

JavaScript och SEO

JavaScript är något som ger många av oss som jobbar med SEO huvudvärk. Det finns flera fördelar med JavaScript generellt sett, men från ett SEO-perspektiv ställer det mest till problem.

I ämnet nämner vi Googles nya videoserie om just JavaScript och SEO samt två bra artiklar från Briggsby, Dealing with JavaScript for SEO och Auditing JavaScript for SEO

Uppföljning av SEO-förändringar

Detta lyssnarämne handlar om hur du på bästa sätt kan dokumentera vilka SEO-förändringar du gör samt hur du kan veta om en förbättring/försämring i ranking har med en specifik förändring att göra.

Här nämner vi Moz sammanställning av algoritmuppdateringar.

Facebooks förändring av Relevance Score

Facebook fasar ut Relevance Score och ersätter det med tre nya mätetal. Vi går igenom denna förändring samt om Relevance Score är något att bry sig om överhuvudtaget.

Vad tyckte du om dagens avsnitt? Skriv gärna en kommentar nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com och berätta. Ris som ros mottages tacksamt!

Lyssna på #49 av Sökpodden via ItunesSpotify, RSS, eller andra Poddappar som Acast. Eller tryck på Play nedan!

I detta avsnitt medverkar Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Nicklas Krus.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Nicklas Krus, Michael Wahlgren och Björn Bydén i avsnitt 59 av Sökpodden

#59 Gasa eller bromsa?

Hur ska du tänka kring din digitala marknadsföring i kristider? Vilka utmaningar finns vid SEO-migreringar? Hur kalibrerar jag min attributionsmodell? Detta är tre av frågorna som vi tar oss an i avsnitt 59 av Sökpodden.

betalvägg strukturerad data

Strukturerad data för innehåll bakom betalvägg

Undvik att ditt innehåll bakom betalvägg klassas som cloaking. I det här inlägget går Fredrik igenom hur du använder strukturerad data för att göra det tydligt för Google vad besökaren måste betala för att få se.

Långdistanslöpare springer i solnedgång

Långsiktig SEO – En lönsam investering

Under årets Webbdagarna höll Björn Bydén från Pineberry en föreläsning på hur företag kan jobba långsiktigt med SEO på ett sätt som bidrar med kundvärde, bygger varumärke och är väldigt lönsamt. Här är en kortare sammanfattning av den föreläsningen.

SEO i kristider

När händelser sker i vår omvärld är det många som tar hjälp av Google för att inhämta mer information. Här tipsar vi om hur samhällsbärande instanser kan jobba för att snabbt fånga upp vilka frågor medborgarna ställer i syfte att kunna bidra med sakliga och korrekta svar.

JavaScript SEO – Få Google att gilla din snygga sajt

Här är ett inlägg om vad JavaScript är, hur de ställer till problem för dig som jobbar med SEO och vad du kan göra för att lösa det.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner