Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#49 JavaScript SEO

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Nicklas Krus i avsnitt 49 av Sökpodden

I detta aprilavsnitt av Sökpodden pratar vi JavaScript och SEO, hur du följer upp SEO-förändringar och så går vi igenom Facebooks förändring av Relevance Score. Lyssna gärna!

I avsnitt 49 av Sökpodden bjuder vi som vanligt på tre olika ämnen:

JavaScript och SEO

JavaScript är något som ger många av oss som jobbar med SEO huvudvärk. Det finns flera fördelar med JavaScript generellt sett, men från ett SEO-perspektiv ställer det mest till problem.

I ämnet nämner vi Googles nya videoserie om just JavaScript och SEO samt två bra artiklar från Briggsby, Dealing with JavaScript for SEO och Auditing JavaScript for SEO

Uppföljning av SEO-förändringar

Detta lyssnarämne handlar om hur du på bästa sätt kan dokumentera vilka SEO-förändringar du gör samt hur du kan veta om en förbättring/försämring i ranking har med en specifik förändring att göra.

Här nämner vi Moz sammanställning av algoritmuppdateringar.

Facebooks förändring av Relevance Score

Facebook fasar ut Relevance Score och ersätter det med tre nya mätetal. Vi går igenom denna förändring samt om Relevance Score är något att bry sig om överhuvudtaget.

Vad tyckte du om dagens avsnitt? Skriv gärna en kommentar nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com och berätta. Ris som ros mottages tacksamt!

Lyssna på #49 av Sökpodden via ItunesSpotify, RSS, eller andra Poddappar som Acast. Eller tryck på Play nedan!

I detta avsnitt medverkar Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Nicklas Krus.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Popular Products – Ny yta att optimera för i organiska sökresultatet

Google lanserar Popular Products som låter användare jämför produkter direkt i det organiska sökresultatet. Här går vi igenom allt vi vet om Popular Products hittills. 

Google förändrar designen av hela serpen

Google förändrar designen för hur sidor presenteras i hela serpen. Förändringen, som vi redan sett på mobil under längre tid, rullas nu ut permanent till desktop. Det här får vissa konsekvenser för din SEO som du bör känna till.

Molly Sanden pojkvän - foto: Nina Kahrobaee

Därför borde Molly Sandén göra en låt som heter ”Pojkvän”

Det finns många områden där det finns tydliga synergier mellan bra innehåll och sökmotoroptimering. Detta gäller till och med i musikbranschen. Men hur då? Det ska vi nu visa.

SEO-året 2019

SEO-året 2019

2019 lider mot sitt slut och det har blivit dags att sammanfatta året som gått ur ett SEO-perspektiv. Vi blickar också framåt och spekulerar i vad 2020 kan komma att innebära.

Värmeljus som brinner

Förstå Googles ekosystem och få fler företag att skänka pengar till goda ändamål

Julen är den tid på året då svenskar ger mest pengar till ideella organisationer och välgörenhet. Genom att förstå Googles ekosystem bättre kan fler organisationer nå nya intäktsströmmar till sina organisationer.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner