Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#49 JavaScript SEO

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Nicklas Krus i avsnitt 49 av Sökpodden

I detta aprilavsnitt av Sökpodden pratar vi JavaScript och SEO, hur du följer upp SEO-förändringar och så går vi igenom Facebooks förändring av Relevance Score. Lyssna gärna!

I avsnitt 49 av Sökpodden bjuder vi som vanligt på tre olika ämnen:

JavaScript och SEO

JavaScript är något som ger många av oss som jobbar med SEO huvudvärk. Det finns flera fördelar med JavaScript generellt sett, men från ett SEO-perspektiv ställer det mest till problem.

I ämnet nämner vi Googles nya videoserie om just JavaScript och SEO samt två bra artiklar från Briggsby, Dealing with JavaScript for SEO och Auditing JavaScript for SEO

Uppföljning av SEO-förändringar

Detta lyssnarämne handlar om hur du på bästa sätt kan dokumentera vilka SEO-förändringar du gör samt hur du kan veta om en förbättring/försämring i ranking har med en specifik förändring att göra.

Här nämner vi Moz sammanställning av algoritmuppdateringar.

Facebooks förändring av Relevance Score

Facebook fasar ut Relevance Score och ersätter det med tre nya mätetal. Vi går igenom denna förändring samt om Relevance Score är något att bry sig om överhuvudtaget.

Vad tyckte du om dagens avsnitt? Skriv gärna en kommentar nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com och berätta. Ris som ros mottages tacksamt!

Lyssna på #49 av Sökpodden via ItunesSpotify, RSS, eller andra Poddappar som Acast. Eller tryck på Play nedan!

I detta avsnitt medverkar Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Nicklas Krus.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Digital Marketing in an AI World Futureproofing Your PPC Agency

Sommarläsning: ”Digital Marketing in an AI World – Futureproofing Your PPC Agency”

Dags för semester och tid i hängmattan? Vad passar då bättre en bok om Google Ads och AI? Vi har läst Frederick Vallaeys nya bok ”Digital Marketing in an AI World – Futureproofing Your PPC Agency” och här kan du läsa vad vi tyckte om boken.

Simon Davidsson, Michael Wahlgren & Viktoria Nerell i avsnitt Sökpodden 51

#51 Optiscore

Snart är det dags för sommarlov för Sökpodden! Men innan dess ska du såklart lyssna på rykande färska avsnitt 51 av Sökpodden där vi pratar som sökresultatets nya utseende, vi går igenom Optimization Score och så avslutar vi med ett snack om O2O.

Local campaigns

Öka antalet fysiska besök med Local campaigns

Local campaigns är en ny kampanjtyp som passar dig som vill driva fysiska besök via Google Ads. Läs mer om Local campaigns här!

Facebook video och Instagram video storlek guide

Facebook video & Instagram video 2019 – Stor guide!

Facebook video och Instagram video kan vara kraftfulla verktyg för din annonsering. Men vad krävs för att lyckas? Vi går igenom vad du behöver hålla koll på för att lyckas.

Vanliga frågor-strukturerad data i serpen

Svara på vanliga frågor direkt i sökresultatet

Du kan svara på dina användares vanliga frågor direkt i serpen. I dagens artikel berättar vi hur du gör det med hjälp av strukturerade data.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner