Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 14 954 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#30 Jubileum

Maria Fernholm, Michael Wahlgren och Michael Berman i Sökpodden avsnitt 30

Detta jubileumsavsnitt firas med en diskussion om vad marknadsförare kan lära sig av Donald Trump, vi letar efter sökordsluckor och så korar vi de största AdWords-förändringarna de senaste tio åren.

Poddar som kommer ut varje vecka firar ofta jubileum vid avsnitt 100. För Sökpodden som gör ett avsnitt per månad skulle det ta nästan tio år innan vi fick fira ett jubileum. Då detta känns oändligt långt in i framtiden har vi tagit oss friheten att bestämma att vårt jubileumsavsnitt blir detta avsnitt, som är nummer 30 i ordningen.

Vi är enormt tacksamma till alla er lyssnare. Ert stöd är anledningen att vi hållit på med Sökpodden i snart tre år nu. Som ett extra tack från oss har vi till detta jubileumsavsnitt tagit fram en Sökpodden t-shirt (den jag har på bilden ovan).

Tröjan finns i begränsad upplaga, och det är först till kvarn som gäller. Självklart bjuder vi på tröjan. Du beställer din Sökpodden t-shirt här.

Detta jubileumsavsnitt följer det vanliga receptet med tre olika ämnen på menyn.

Vad kan marknadsförare lära sig av Donald Trump?

Att Donald Trump vann det amerikanska valet blev en chock för många. Flera bedömare anser att hans kampanjs annonsering på Facebook var en av nycklarna till valvinsten. Vi går igenom hur Donald Trumps valkampanj använde sig av Facebook-annonsering och vad svenska annonsörer kan lära sig av det.

Som bakgrund rekommenderar vi en artikel från Medium.com samt även två relativt färska svenska artiklar i Aftonbladet och Resumé.

Sökordsluckor

Det talas ofta om synergierna mellan SEO och AdWords. Framförallt när det gäller sökordsanalys. Men det är inte alltid som dessa synergier utnyttjas fullt ut. I detta ämne diskuterar vi hur du genom att koppla ihop Google Search Console med Google AdWords får hjälp att hitta dina sökordsluckor.

Tio största förändringar av AdWords

Vi försöker oss på konststycket att kora vilka förändringar av AdWords som haft störst påverkan de senaste tio åren. Det var ingen lätt uppgift och vi är ganska övertygade om att du inte håller med oss på alla punkter.

Din feedback är guld värd! Berätta vad du tycker om dagens avsnitt eller ge förslag på framtida ämnen. Skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com eller kommentera nedan.

Fira vårt jubileum med oss genom att lyssna på avsnitt #30. Det är bara att trycka på play-knappen nedan, lyssna via RSSItunes, eller andra Poddappar som Acast.

I detta avsnitt av Sökpodden medverkar Maria Fernholm, Michael Wahlgren och Michael Berman.

 

4 kommentarer

  1. Om ni tar in en fjärde person får ni fler än 30 fingrar. Kul initiativ med tishan – var förstås tvungen att skynda mig in och beställa en! Ser fram emot en ny SEO-Clinic framöver, tyckte den senaste genomgången av sajter ni gjorde var givande.

  2. Kul att du gillade tishan och jag ser också fram emot SEO-Clinicen. Det är roliga att göra!

  3. Fingrar är sannolikt inga problem att anskaffa fler ;-) Lyssnar gärna på 30 avsnitt ytterligare. Tishan är grym & kommer bäras vid varje lyssning framöver…

    Bästa SEO-podden ever!!!
    /Daniel

    Kommentar av

    Daniel

  4. Tack för din kommentar, Daniel. Det värmer!

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Dynamiska annonser

Automatisera med Dynamiska Annonser

Facebooks dynamiska annonser är skräddarsydda annonser som automatiskt marknadsför det som dina kunder har tittat på eller är intresserade av. Läs mer här!

Facebook collection ads

Vad är Facebook Collection Ads?

Har du koll på ett av Facebooks senaste annonsformat? Ett mycket stilfullt annonsformat där användaren får ”en sömlös upplevelse” enligt Facebook själva. Läs mer!

James Finlayson på SearchStars i Malmö 2017

Sökkonferensen SearchStars

Sveriges största sökkonferens SearchStars har precis gått av stapeln. Vi var på plats på Slakthuset i Malmö och i denna artikel sammanfattar vi kortfattat våra intryck från konferensen.

Viktor Calmhede, Michael Wahlgren och Nicklas Krus i Sökpodden avsnitt 31

#31 Årets plåga

I Sökpodden 31 pratar vi om årets SEO-plåga, vi gör en favorit i repris med ännu en SEO-Clinic och så går vi igenom vad du som annonsör på Facebook behöver tänka på inför stundande Black Friday. Du lyssnar väl?

Michael Wahlgren och Guldläge på nätet 3

Fortsatt succé för SEO-boken Guldläge på nätet

Guldläge på nätet släpps i dag i en tredje uppdaterad upplaga. Det är väldigt glädjande att framgången med vår populära SEO-bok fortsätter. Även om grunderna inom sökmotoroptimering är samma finns det en hel del nytt att läsa i nya Guldläge på nätet.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner