Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#34 Kladdigt sökresultat

Michael Wahlgren, Pontus Karlsson och Maria Fernholm i avsnitt 34 av Sökpodden

Är de nya långa beskrivningarna i sökresultatet bra för SEO? Hur använder du måttet visningsandel på bästa sätt? Slutligen i #34 av Sökpodden pratar vi om hur du optimerar för konverteringar på Facebook. 

Då var det dags för årets sista avsnitt av Sökpodden. Detta innebär också att vi kan summera tre år med Sökpodden där vi fått ihop 34 avsnitt och 102 ämnen. Tiden går fort när man har roligt!

Dagens avsnitt bjuder på följande ämnen:

Nya långa meta descriptions

För cirka två veckor sedan dubblade Google utrymmet för meta descriptions i sökresultatet. Är denna förändring bra eller dålig för SEO och hur kommer den påverka din CTR? Ska vi viga julledigheten åt att uppdatera våra meta descriptions eller är det bättre att vänta?

Visningsandel

En av de viktigaste mätetalen inom Google AdWords är visningsandel. Hur kan du använda denna siffra för att få ut så mycket som möjligt av din annonsering? Pontus berättar även varför han tycker e-handlare ska se upp med hur Google räknar visningar i Google Shopping.

Optimera för konverteringar på Facebook

Att lyckas konvertera den köpta trafiken från Facebook handlar såklart mycket om optimering av dina målsidor och annonser. Men det är även viktigt hur du optimerar dina kampanjer i Facebook Ads vilket är ämnet för dagen. Vi pratar bland annat om vikten av att välja ett mål som ger tillräckligt mycket med konverteringar för att Facebooks algoritmer ska fungera bra.

Vad tyckte du om avsnitt #34? Hör av dig till sokpodden@pineberry.com eller kommentera nedan och berätta. Detsamma gäller om du har förslag på något ämne du tycker vi ska ta upp nästa år.

Ett stort tack till alla som lyssnat på Sökpodden under 2017. Vi önskar er alla en god jul och gott nytt år!

Nu är det bara det viktigaste kvar, att lyssna på avsnitt 34. Tryck på play-knappen nedan, lyssna via RSSItunes, eller andra Poddappar som Acast

I detta avsnitt av Sökpodden medverkar Michael Wahlgren, Pontus Karlsson och Maria Fernholm.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Digital Marketing in an AI World Futureproofing Your PPC Agency

Sommarläsning: ”Digital Marketing in an AI World – Futureproofing Your PPC Agency”

Dags för semester och tid i hängmattan? Vad passar då bättre en bok om Google Ads och AI? Vi har läst Frederick Vallaeys nya bok ”Digital Marketing in an AI World – Futureproofing Your PPC Agency” och här kan du läsa vad vi tyckte om boken.

Simon Davidsson, Michael Wahlgren & Viktoria Nerell i avsnitt Sökpodden 51

#51 Optiscore

Snart är det dags för sommarlov för Sökpodden! Men innan dess ska du såklart lyssna på rykande färska avsnitt 51 av Sökpodden där vi pratar som sökresultatets nya utseende, vi går igenom Optimization Score och så avslutar vi med ett snack om O2O.

Local campaigns

Öka antalet fysiska besök med Local campaigns

Local campaigns är en ny kampanjtyp som passar dig som vill driva fysiska besök via Google Ads. Läs mer om Local campaigns här!

Facebook video och Instagram video storlek guide

Facebook video & Instagram video 2019 – Stor guide!

Facebook video och Instagram video kan vara kraftfulla verktyg för din annonsering. Men vad krävs för att lyckas? Vi går igenom vad du behöver hålla koll på för att lyckas.

Vanliga frågor-strukturerad data i serpen

Svara på vanliga frågor direkt i sökresultatet

Du kan svara på dina användares vanliga frågor direkt i serpen. I dagens artikel berättar vi hur du gör det med hjälp av strukturerade data.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner