Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 14 954 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#42 Länkskatt

Maria Fernholm, Michael Wahlgren och Erik Allerth i avsnitt 42 av Sökpodden

I avsnitt 42 av Sökpodden pratar vi om länkskatt, vad som är en bra ROAS och så letar vi billiga klick på Facebook. Du lyssnar väl?

I #42 av Sökpodden bjuder Maria, Erik och jag som vanligt på tre olika ämnen:

Länkskatt

Härom veckan röstade EU igenom en justerad variant av kontroversiella Copyright Directive. De två stora snackisarna i detta nya lagförslag gäller länkskatt och uppladdningsfilter. Båda två kan teoretiskt få stor påverkan för både Google och Facebook. 

Vad är en bra ROAS?

ROAS är ett viktigt nyckeltal för e-handlare som annonserar på Google och Facebook. I vårt andra ämne försöker vi reda ut vad som är viktigt att tänka på när det gäller ROAS, samt om det finns ett svar på vad som är en bra ROAS.

Hitta billiga klick på Facebook

Med utgångspunkt i denna undersökning av Adespresso går vi avslutningsvis igenom ett antal intressanta faktorer som kan påverka klickpriset på Facebook.

När du lyssnat på avsnittet blir vi glada om du skriver en kommentar nedan eller om skickar ett mail till sokpodden@pineberry.com och berättar vad du tyckte om avsnittet.

Nu återstår bara att trycka på Play nedan för att lyssna på Sökpodden #42. Det går som alltid lika bra att lyssna via RSSItunes, eller andra Poddappar som Acast

I detta avsnitt medverkar Maria Fernholm, Michael Wahlgren och Erik Allerth.

2 kommentarer

  1. Hej! Det är fullt möjligt att jag redan efterfrågat detta, och i sådana fall ber jag om ursäkt för att jag upprepar mig, men jag skulle gärna se att ni återigen gör ett avsnitt i podden med en SEO-clinic. Det var riktigt uppskattat (förhoppningsvis av fler än mig) att få ta del av era analyser av riktiga sajter!

    Sedan är det förstås lika uppskattat att ni tar upp aktuella ämnen såsom länkskatt. :-)

    Kommentar av

    Sebastian Liljegren

  2. Hej Sebastian

    Det kommer i nästa avsnitt!

    /Michael

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

responsiva displayannonser google ads

Responsiva Displayannonser – ny standard i Display-nätverket

Responsiva displayannonser är nu utrullat som ett nytt standardformat. Läs mer här.

Automatiska händelser på Facebook

Automatiska händelser på Facebook kan hjälpa dig att spåra händelser utan ytterligare implementering av pixlar. I följande artikel går vi igenom när detta kan vara ett bra alternativt, eller mindre bra att använda sig av.

Utmaningar med mobile first indexing

Google fortsätter rulla ut mobile first indexing. I förra veckan kom den största flytten av sajter till mobile first indexing vi sett hittills. Läs vår lägesuppdatering och vad du behöver ha koll på.

Emarketer Amazon 3e storst

Amazon går om Microsoft som annonsplattform

Amazons annonsplattform fortsätter att göra framsteg. Enligt en färsk rapport från Emarketer har Amazon nu gått om Microsoft och är den tredje största annonsplattformen i USA. Endast giganterna Google och Facebook är större. Kommer även Amazons annonsplattform bli något att räkna med i Sverige när e-handelsjätten lanserar här?

personliga jordgubbar

Inte lika personliga sökresultat på Google längre

Tidigare var alla sökresultat personliga. Numera tar Google främst hänsyn till din geografiska plats samt vad du nyligen googlat efter när de personaliserar ditt sökresultat.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner