Sökmotorkonsult.se

#68 Lärdomar av coronaåret

Maria Fernholm, Michael Wahlgren och Björn Bydén i Sökpodden avsnitt 68

Avsnitt 68 av Sökpodden börjar med lärdomar av coronaåret, sen fortsätter vi med menyer och SEO och avslutats med iOS 14-uppdateringen & Facebook Ads. Lyssna gärna!

Då var det äntligen dags för årets första avsnitt av Sökpodden. Även denna gång bjuder vi på tre spännande ämnen:

Lärdomar av coronaåret

På många sätt var förra året ett riktigt ”skitår”. Men för oss som jobbar med digital marknadsföring har coronaåret samtidigt inneburit många nya värdefulla lärdomar och insikter. Vilka då undrar du, kanske? Lyssna så får du se 🎧😉!

Menyer och SEO

Vi pratar vidare om varför varför menyer och navigering är så viktiga för SEO och vad som är viktigt att tänka på när du bygger din sajts meny. Självklart nämner vi exempel på bra och mindre bra menyer.

iOS 14-uppdateringen & Facebook Ads

Hur kommer Facebook Ads påverkas av kommande iOS 14-uppdatering där användare kan välja om de ska bli spårade eller inte? Vi försöker reda ut trådarna i detta krångliga ämne där långt ifrån alla svar finns ännu.

Vad tyckte du om årets första avsnitt av Sökpodden? Skriv en kommentar nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com och berätta.

Tryck på Play nedan för att lyssna på avsnitt 68 av Sökpodden, eller lyssna via ItunesSpotify, RSS, eller andra Poddappar som Acast.

I detta avsnitt medverkar Marie Fernholm, Michael Wahlgren och Björn Bydén.

Sidan är senast uppdaterad 2021-02-24

Play

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

DuckDuckGo

Kan DuckDuckGo hota?

Det görs mer än 100 miljoner sökningar om dagen på DuckDuckGo. Innebär detta att Google, Bing och andra sökmotorer ska börja se DuckDuckGo som ett reellt hot?

CPM - cost per mille

Vad är en bra CPM?

Är 72 en bra CPM på Facebook? I denna artikel skriver vi om fyra olika saker som påverkar hur mycket du kommer betala i CPM när du annonserar i sociala medier.

SEM-året 2021

Vår head of SEM Jonathan Olsson summerar Google Ads-året 2021. Allt från ändrade matchtyper till cookie-döden.

SEO-året 2021

SEO-året 2021

2021 börjar lida mot sitt slut och det har blivit dags att sammanfatta året som gått ur ett SEO-perspektiv.

Victor Alenlid, Nicklas Krus och Michael Wahlgren i avsnitt 78 av Sökpodden

#78 Läckor

Då var det dags för årets sista avsnitt av Sökpodden. Denna gång är våra ämnen risker inom SEO, vi pratar läckor på Google Ads och sist men inte minst dyker vi ned i annonsering på Pinterest. Du lyssnar väl?