Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#47 Long tail

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Viktoria Nerell i avsnitt 47 av Sökpodden

I detta avsnitt av Sökpodden går vi igenom SEO-verktyget Screaming Frog, pratar Long tail SEO och så avslutar vi med dynamiska annonser på Google Ads. Lyssna gärna!

I avsnitt 47 av Sökpodden dukar vi som vanligt upp tre ämnen:

Screaming Frog

Screaming Frog är ett av de SEO-verktyg vi skulle ha svårast att klara oss utan. I detta ämne går vi igenom våra 15 favoritfunktioner i vår kära Groda.

Long tail SEO

Vi upplever en renässans för Long tail SEO. I avsnittet pratar vi om varför det är så viktigt och hur du kan hitta din egen long tail.

Dynamiska sökannonser (DSA)

Avslutningsvis tar vi fram en underskattad dammsugare – DSA. Vi går igenom varför dynamiska sökannonser är ett viktigt komplement till din vanliga annonsering med Google Ads.

Gillade du dagens avsnitt? Skriv gärna en kommentar nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com och berätta vad tycker. Hör gärna även av dig med förslag på framtida ämnen.

Nu så är det hög tid att trycka på Play nedan. Det går lika bra att lyssna på #47 av Sökpodden via ItunesSpotify, RSS, eller andra Poddappar som Acast

I detta avsnitt medverkar Björn Bydén, Michael Wahlgren och Viktoria Nerell.

3 kommentarer

  1. Kul att få upp ögonen för screming frog igen. Har det men har börjat använda site audit på ahrefs mer då det ger en ganska bra första inblick i problem med siter.

    Kommentar av

    Claes

  2. Lyssnade på delen om Screaming Frog igår – intressant. Har använt verktyget tidigare (eftersom ni pratat om det). Vi håller just nu på och rullar ut en ny plattform parallellt med den gamla varför vi då ej gör den nya sökbar. Jag skulle dock vilja gå igenom den i grodan – men får endast upp fem olika urls. Vad måste jag göra för att den ska få upp hela webbplatsen? :)

    Kommentar av

    Sara

  3. Hej Sara

    Tack för din kommentar och för att du lyssnar på Sökpodden.

    Det kan finnas flera förklaringar, svårt att säga utan att kolla på det. Men om jag får gissa så kan det vara att ni blockat stora delar av testsajten i Robots.txt (vilket ju är bra). Om detta är fallet behöver du säga till Grodan att strunta i Robots.txt för att den ska kunna spindla av hela sajten. Detta gör du i så fall under Configuration / Robots.txt / Settings.

    Lycka till!

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Digital Marketing in an AI World Futureproofing Your PPC Agency

Sommarläsning: ”Digital Marketing in an AI World – Futureproofing Your PPC Agency”

Dags för semester och tid i hängmattan? Vad passar då bättre en bok om Google Ads och AI? Vi har läst Frederick Vallaeys nya bok ”Digital Marketing in an AI World – Futureproofing Your PPC Agency” och här kan du läsa vad vi tyckte om boken.

Simon Davidsson, Michael Wahlgren & Viktoria Nerell i avsnitt Sökpodden 51

#51 Optiscore

Snart är det dags för sommarlov för Sökpodden! Men innan dess ska du såklart lyssna på rykande färska avsnitt 51 av Sökpodden där vi pratar som sökresultatets nya utseende, vi går igenom Optimization Score och så avslutar vi med ett snack om O2O.

Local campaigns

Öka antalet fysiska besök med Local campaigns

Local campaigns är en ny kampanjtyp som passar dig som vill driva fysiska besök via Google Ads. Läs mer om Local campaigns här!

Facebook video och Instagram video storlek guide

Facebook video & Instagram video 2019 – Stor guide!

Facebook video och Instagram video kan vara kraftfulla verktyg för din annonsering. Men vad krävs för att lyckas? Vi går igenom vad du behöver hålla koll på för att lyckas.

Vanliga frågor-strukturerad data i serpen

Svara på vanliga frågor direkt i sökresultatet

Du kan svara på dina användares vanliga frågor direkt i serpen. I dagens artikel berättar vi hur du gör det med hjälp av strukturerade data.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner