Sökmotorkonsult.se

#82 Maskiner

Maria Fernholm, Michael Wahlgren och Sonlard Berglund i avsnitt 82 av Sökpodden

I #82 av Sökpodden gör vi en SEO-clinic, pratar om maskinskrivet innehåll samt jämför Facebook Ads med LinkedIn Ads. Lyssna gärna!

Vi har kommit till avsnitt 82 av Sökpodden. Precis som i alla tidigare avsnitt bjuder vi även denna gång på tre ämnen:

SEO-clinic

Vi börjar med vår tionde SEO-clinic och det är på flera sätt en speciell sajt och situation som vi går igenom med våra SEO-glasögon denna gång.

Maskinskrivet innehåll

Vad tycker Google egentligen om maskinskrivet innehåll och hur väl fungerar det rankingmässigt? Detta är två av många frågor vi ställer oss i detta ämne.

Facebook Ads vs LinkedIn Ads

Facebook eller LinkedIn? Det är en fråga som många B2B-företag ställer sig. Vi diskuterar för- och nackdelar med Facebook Ads och LinkedIn Ads.

Gillade du avsnitt 82 av Sökpodden? Skriv då gärna en kommentar nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com. Detta gäller såklart även om du inte gillade det!

Du lyssnar på #82 av Sökpodden genom att trycka på Play-knappen nedan. Eller så kan du lyssna via ItunesSpotify, RSS, eller andra poddappar som Acast.

I detta avsnitt medverkar Maria Fernholm, Michael Wahlgren och Sonlard Berglund.

Play

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Tilde Mattsson, Michael Wahlgren och Nicklas Krus i avsnitt 83 av Sökpodden

#83 Trender

Webmaster Guidelines är en het potatis som det pratas om i avsnitt 83 av Sökpodden. Tilde, Micke och Nicklas snackar även om varför de gillar Google Trends och vad som är bra att tänka på när du utvärderar din annonsering på TikTok. Du lyssnar väl?

lyssnar google på mig

Lyssnar Google på mig? – Är din integritet i fara?

Du är i en konversation med dina vänner om att åka på semester, och plötsligt dyker en annons för en tropisk resort upp. Du har just upplevt ett av de många sätt på vilka Google använder våra samtal för att […]

Representation blir rankingfaktor i bildsöket

Google kommer förändra hur de rankar bilder i syfte att göra bildsöket mer inkluderande – och i högre grad visa en större variation bilder baserat på personers utseenden.

pins

Pinnar du dina RSAs?

Föredrar du att pinna rubriker och beskrivningar i dina RSAs eller kör du helt utan pins i dina annonser? Det finns bra argument för båda ståndpunkterna och det är svårt att med säkerhet veta vilken väg som är bäst att välja.

Brödrost

Så optimerar du för People also ask

People also ask erbjuder en underutnyttjad möjlighet till bättre synlighet på Google. Lär dig mer om hur du får din sajt att synas i People also ask.