Missa inte våra populära och kostnadsfria webbinarier! Våra populära webbinarier! ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#62 Mygg & Kameler

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Maria Fernholm i avsnitt 62 av Sökpodden

I #62 av Sökpodden rivstartar vi med Core web vitals, fortsätter med Auktionsinformation i Google Ads och avslutar med ett snack om Facebook Shops. Lyssna gärna!

Sista avsnittet innan ett kortare sommarlov 😎. I avsnitt 62 har vi dukat upp följande tre ämnen:

Core web vitals

Vi börjar med en diskussion kring Googles nya Core web vitals. Framförallt konceptet Page Experience Ranking som innebär att Core web vitals kommer bli en rankingfaktor. Men är det en rankingfaktor som är värd att bry sig om överhuvudtaget?

Auktionsinformation i Google Ads

Gillar du att spionera på dina konkurrenter? Då diggar du garanterat auktionsinformationen som finns i Google Ads. Vi går igenom varför och hur vi använder denna konkurrentdata i optimeringen av Google Ads.

Facebook Shops

Vi avslutar med ett snack om nya och spännande Facebook Shops, där vi även kommer in på andra aktuella försök att utmana Amazons världsherravälde när det kommer till e-handel.

Gillar du Sökpodden? Ge oss i så fall gärna ett fint betyg och skriv en kommentar på Apple Podcast. Tusen tack på förhand!

I juli tar Sökpodden som vanligt sommarlov. Vi är tillbaka med ett nytt avsnitt i slutet av augusti. Glad sommar!

För att lyssna på avsnitt 62 av Sökpodden tryck på Play nedan, lyssna via ItunesSpotify, RSS, eller andra Poddappar som Acast.

I detta avsnitt medverkar Björn Bydén, Michael Wahlgren och Maria Fernholm.

3 kommentarer

  1. Ramlade av en slump in här. Vad kul att det finns poddar om seo, trodde inte det fanns så många nördar att det var lönt att starta en sådan podd.

    Kommentar av Anna

  2. Där trodde du fel, Anna 😀 Hoppas du gillar Sökpodden!

  3. Spännande med en podd på ämnet. Får addera den i acast direkt :)

    Kommentar av D

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

amazon se lansering

Lanseringsstrategier för Amazon.se utan annonsplattform

Amazon.se lanseras utan Amazon Advertising, vilket delvis ändrar spelreglerna? Vi går igenom vad som förändras och vad du bör tänka på från ett marknadsföringsperspektiv.

branschen rasar

Google tar bort söktermer – branschen rasar

Stora förändringar i Google Ads. Söktermsrapporten kommer framöver inte innehålla alla sökord du köpt klick på. Google hävdar att det har med integritet att göra, medan branschen är mycket upprörd över denna nyhet.

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Jonathan Olsson i Sökpodden avsnitt 63

#63 Chatvertising

Då var Sökpodden äntligen tillbaka efter ett kortare sommarlov. I avsnitt 63 står Amazon Ads, omnämnanden inom SEO och Click to messenger på Facebook på tapeten. Du lyssnar väl?

Så lyckas du med din SEO på Google efter Amazons intåg

Med Amazons lansering i Sverige får många e-handlare en ny stark konkurrent att tampas med i sökresultaten på Google. Här får du tips på hur du lägger upp din SEO-strategi för att äga ditt segment på Google – före Amazon och alla andra.

pengarisoporna

Kasta inte bort dina pengar – använd söktermsrapporten i Google Ads och annonsera mer effektivt

För att lyckas med din annonsering ställs det höga krav på den löpande optimeringen. Att gå igenom söktermsrapporten i Google Ads är en viktig nyckel till att betala för relevanta klick och på den vägen driva värdefull trafik till din […]

Bing Partner


Preferred Facebook Marketing Partner