Sökmotorkonsult.se

#62 Mygg & Kameler

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Maria Fernholm i avsnitt 62 av Sökpodden

I #62 av Sökpodden rivstartar vi med Core web vitals, fortsätter med Auktionsinformation i Google Ads och avslutar med ett snack om Facebook Shops. Lyssna gärna!

Sista avsnittet innan ett kortare sommarlov 😎. I avsnitt 62 har vi dukat upp följande tre ämnen:

Core web vitals

Vi börjar med en diskussion kring Googles nya Core web vitals. Framförallt konceptet Page Experience Ranking som innebär att Core web vitals kommer bli en rankingfaktor. Men är det en rankingfaktor som är värd att bry sig om överhuvudtaget?

Auktionsinformation i Google Ads

Gillar du att spionera på dina konkurrenter? Då diggar du garanterat auktionsinformationen som finns i Google Ads. Vi går igenom varför och hur vi använder denna konkurrentdata i optimeringen av Google Ads.

Facebook Shops

Vi avslutar med ett snack om nya och spännande Facebook Shops, där vi även kommer in på andra aktuella försök att utmana Amazons världsherravälde när det kommer till e-handel.

Gillar du Sökpodden? Ge oss i så fall gärna ett fint betyg och skriv en kommentar på Apple Podcast. Tusen tack på förhand!

I juli tar Sökpodden som vanligt sommarlov. Vi är tillbaka med ett nytt avsnitt i slutet av augusti. Glad sommar!

För att lyssna på avsnitt 62 av Sökpodden tryck på Play nedan, lyssna via ItunesSpotify, RSS, eller andra Poddappar som Acast.

I detta avsnitt medverkar Björn Bydén, Michael Wahlgren och Maria Fernholm.

3 kommentarer

  1. Ramlade av en slump in här. Vad kul att det finns poddar om seo, trodde inte det fanns så många nördar att det var lönt att starta en sådan podd.

    Kommentar av Anna

  2. Där trodde du fel, Anna 😀 Hoppas du gillar Sökpodden!

  3. Spännande med en podd på ämnet. Får addera den i acast direkt :)

    Kommentar av D

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Jonathan Olsson, Michael Wahlgren och Maria Fernholm i avsnitt 65 av Sökpodden

#65 Smalt eller svalt

Då var det äntligen dags för avsnitt 65 av Sökpodden. Denna gång pratar Maria, Jonathan och Michael om inlärningsfasen på Facebook Ads, startsidan & SEO och avslutar med ett snack om app-kampanjer på Google Ads. Du lyssnar väl?

Gratis Google Shopping är nu live i Sverige

De kostnadsfria Google Shopping-resultaten är nu live i Sverige. Förändringen ger e-handlare nya möjligheter att driva köpstark trafik till sina sajter från Google. 

Digital PR & SEO

Så nyttjar du synergierna mellan SEO och Digital PR på bästa sätt

Genom att nyttja synergierna mellan SEO och Digital PR kan du driva mer trafik från Google och samtidigt stärka ditt varumärke. Lär dig mer om hur de olika disciplinerna kan växelverka med varandra för att lyfta din verksamhet till nya höjder.

attribution-facebook-28-dagar

Facebook tar bort 28 dagars attributionsfönstret

Facebook väljer att plocka bort deras längsta attributions fönster på 28 dagar. En förändring som kommer påverka många av oss annonsörer på Facebook. Läs mer om hur det kommer påverka er här!

Singles' day, singlarnas dag 2020

Singles’ Day – Allt du behöver veta om nya ”Black Friday”

Först Black Friday, Cyber Monday, Black Week, Cyber Weekend och nu Singles’ day? Ja, de börjar dyka upp fler kampanjperioder på höstens säljmarknad. Här är allt du behöver veta om Singlarnas Dag och vad de kan göra för din business.

Bing Partner


Preferred Facebook Marketing Partner